Whirlpool adg 9556 M lekt, foutcode F8 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Bas
Geplaatst op:
12-01-2014 13:42
Bas
Geplaatst op:
12-01-2014 13:42
Vaatwasser geeft sinds kort een foutmelding F8 aan het einde van z'n programma.
Heb bodemplaat gechecked en daar staat dan een plas(je) water op. Aan de corrosie te zien is dit vaker & langer aan de gang, maar nu misschien meer denk ik.
Ik heb een programma gedraaid om te zien waar het dan lekt. Blijkt uit een afwatergaatje van de droogventilator te komen.
Heb toen, zoals geadviseerd op dit forum in andere soortgelijke geval, het kapje van de stijgbuis vervangen (rubbers daarvan waren inderdaad vergaan). Maar helaas heeft dit niet geholpen (al bij tweede wasbeurt was het weer mis, foutcode 8).
Ik begrijp niet hoe het water in de ventilator terecht komt.
Wat zou nog meer de oorzaak kunnen zijn hiervoor?
Alvast dank voor uw hulp.
Heb bodemplaat gechecked en daar staat dan een plas(je) water op. Aan de corrosie te zien is dit vaker & langer aan de gang, maar nu misschien meer denk ik.
Ik heb een programma gedraaid om te zien waar het dan lekt. Blijkt uit een afwatergaatje van de droogventilator te komen.
Heb toen, zoals geadviseerd op dit forum in andere soortgelijke geval, het kapje van de stijgbuis vervangen (rubbers daarvan waren inderdaad vergaan). Maar helaas heeft dit niet geholpen (al bij tweede wasbeurt was het weer mis, foutcode 8).
Ik begrijp niet hoe het water in de ventilator terecht komt.
Wat zou nog meer de oorzaak kunnen zijn hiervoor?
Alvast dank voor uw hulp.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
13-01-2014 09:39
HarryO
Geplaatst op:
13-01-2014 09:39
Geef de machine eens een reinigings beurt met een vaatwasser reiniger.
Geplaatst door:
Bas
Geplaatst op:
13-01-2014 22:24
Bas
Geplaatst op:
13-01-2014 22:24
Dank voor de reactie. Dat heb ik meteen gedaan nadat ik het kapje op de stijgbuis had vervangen. Blijkbaar heeft dat niet geholpen.
Heb ok de sproeiarmen en filter schoon gemaakt. Maar daar zat eigenlijk nagenoeg geen vuil in.
Heb ok de sproeiarmen en filter schoon gemaakt. Maar daar zat eigenlijk nagenoeg geen vuil in.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)