Bosch vaatwasser spoelt niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-12-2014 10:15
HarryO
Geplaatst op:
15-12-2014 10:15
Zeker weten dat er sgv4653eu/73 staat?
Beide oorzaken zijn mogelijk, zowel de water wissel als het labyrint en de slang tussen labyrint en circulatie pomp.
Beide oorzaken zijn mogelijk, zowel de water wissel als het labyrint en de slang tussen labyrint en circulatie pomp.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
M. de Voor
Geplaatst op:
13-09-2015 14:53
M. de Voor
Geplaatst op:
13-09-2015 14:53
Goedemiddag, ook hier hetzelfde probleem met onze Bosch Silence auto 3in1 SGV45M73EU.
Van de een op de andere dag liep deze zijn volledige programma door maar zonder water, terwijl de kraan gewoon open stond.
Online gekeken wat het kon zijn, misschien de afvoer verstopt dus dit nagekeken en een reset gegeven.
Nu pompt hij weer water en pompt hij ook weer af en loopt het gehele programma maar nu wast hij niet meer, er komt geen water meer door de spoeiers.
Wat kan dit zijn en hoe is dit probleem te verhelpen?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Hartelijke groet,
Marc de Voor
Lelystad
Van de een op de andere dag liep deze zijn volledige programma door maar zonder water, terwijl de kraan gewoon open stond.
Online gekeken wat het kon zijn, misschien de afvoer verstopt dus dit nagekeken en een reset gegeven.
Nu pompt hij weer water en pompt hij ook weer af en loopt het gehele programma maar nu wast hij niet meer, er komt geen water meer door de spoeiers.
Wat kan dit zijn en hoe is dit probleem te verhelpen?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Hartelijke groet,
Marc de Voor
Lelystad
Geplaatst door:
Patrick Noynaert
Geplaatst op:
29-11-2015 17:47
Patrick Noynaert
Geplaatst op:
29-11-2015 17:47
Goede avond,
ik heb een Bosch Vaatwasser (SPS 2462/06 - FD 7803 - 710019). Het toestel doorloopt het hele programma, neemt water, maar sproeit niet. Ik vermoed dus dat de circulatiepomp stuk is. Hoe geraak ik aan de circulatiepomp? Deze zit onderaan en ik vermoed dat ik de machine moet kantelen t.o.v. de bodem met de pompen e.d.
Ik denk dat ik hiervoor eerst het waterlabyrinth moet leeg maken, maar hoe doe ik dat?
Ideeën zijn welkom,
Patrick
ik heb een Bosch Vaatwasser (SPS 2462/06 - FD 7803 - 710019). Het toestel doorloopt het hele programma, neemt water, maar sproeit niet. Ik vermoed dus dat de circulatiepomp stuk is. Hoe geraak ik aan de circulatiepomp? Deze zit onderaan en ik vermoed dat ik de machine moet kantelen t.o.v. de bodem met de pompen e.d.
Ik denk dat ik hiervoor eerst het waterlabyrinth moet leeg maken, maar hoe doe ik dat?
Ideeën zijn welkom,
Patrick
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
04-12-2015 11:36
Gewijzigd op:
04-12-2015 11:37
HarryO
Geplaatst op:
04-12-2015 11:36
Gewijzigd op:
04-12-2015 11:37
Niet op zijn kant !!!
Zijkanten er af en je kunt er bij.
Kun je de pomp met je vinger draaien?
Zo ja: draaid hij ook als de machine moet spoelen?
Als hij niet gaat draaien tijdens het spoelen geef hem dan eens een zetje.
Als hij dan op gang komt moet je het relais vervangen.
Zijkanten er af en je kunt er bij.
Kun je de pomp met je vinger draaien?
Zo ja: draaid hij ook als de machine moet spoelen?
Als hij niet gaat draaien tijdens het spoelen geef hem dan eens een zetje.
Als hij dan op gang komt moet je het relais vervangen.
Geplaatst door:
MickD
Geplaatst op:
10-05-2016 09:20
Gewijzigd op:
10-05-2016 09:21
MickD
Geplaatst op:
10-05-2016 09:20
Gewijzigd op:
10-05-2016 09:21
Beste HarryO,
Ik wil je toch even bedanken. Nieuw in dit topic maar door je reacties heb ik het probleem van mijn niet-bosch vaatwasser toch kunnen lokaliseren.
De circulaire pomp draaide niet meer maar door aan de achterkant een schroevendraaier op de as te zetten en te draaien bewoog deze weer en nu doet de vaatwasser het weer. Hij zat een beetje vast denk ik.
Je zult het (waarschijnlijk) niet meer lezen, maar enorm bedankt!
Mocht je het toch lezen: kan ik wat WD40 oid gebruiken om herhaling te voorkomen?
Groet Mick
Ik wil je toch even bedanken. Nieuw in dit topic maar door je reacties heb ik het probleem van mijn niet-bosch vaatwasser toch kunnen lokaliseren.
De circulaire pomp draaide niet meer maar door aan de achterkant een schroevendraaier op de as te zetten en te draaien bewoog deze weer en nu doet de vaatwasser het weer. Hij zat een beetje vast denk ik.
Je zult het (waarschijnlijk) niet meer lezen, maar enorm bedankt!
Mocht je het toch lezen: kan ik wat WD40 oid gebruiken om herhaling te voorkomen?
Groet Mick
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
11-05-2016 02:00
Gewijzigd op:
HarryO
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Zat hij vast op het nivo van een lager, dan kan WD40 of een Teflon spray je mogelijk helpen.
Er kan ook gewoon troep in hebben gezeten wat nu losgekomen is.
Er kan ook gewoon troep in hebben gezeten wat nu losgekomen is.
Geplaatst door:
MickD
Geplaatst op:
11-05-2016 03:13
MickD
Geplaatst op:
11-05-2016 03:13
Oke bedankt dat laat ik het wel even zo. Top!
Geplaatst door:
Harry Kosters
Geplaatst op:
04-12-2016 15:48
Gewijzigd op:
04-12-2016 15:53
Harry Kosters
Geplaatst op:
04-12-2016 15:48
Gewijzigd op:
04-12-2016 15:53
Hallo,
Mijn vaatwasser Bosch S9J1B SHV33MO3EU/73 FD 8710 neemt geen water meer nadat ik hem met schoonmaakmiddel heb gereinigd.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Filters verwijderd en schoongemaakt
- reset uitgevoerd
- recirculatiepomp opengemaakt en schoongemaakt. Het rad kan beide kanten op ronddraaien
- Vaatwasser middels afvoerslang leeg laten lopen in een teil
Wat mij verder opvalt:
- ik zie aan de linker kant dat er af en toe wel water instroomt, en af en toe komt er een klein straaltje water uit de afvoerslang.
- Als ik de vaatwasser open trek zie ik dat het rad van de recirculatiepomp ronddraait. (heb ik geprobeerd zonder de dop terug te plaatsen)
- Normaal stopt de vaatwasser direct als ik hem open deed tijdens het programma, nu duurt dat 10 seconden ofzo voordat de vaatwasser stopt.
- Het lijkt wel of de waterdruk niet wordt opgebouwd waardoor de sproeiers ook niet gaan draaien.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!
Harry
Mijn vaatwasser Bosch S9J1B SHV33MO3EU/73 FD 8710 neemt geen water meer nadat ik hem met schoonmaakmiddel heb gereinigd.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Filters verwijderd en schoongemaakt
- reset uitgevoerd
- recirculatiepomp opengemaakt en schoongemaakt. Het rad kan beide kanten op ronddraaien
- Vaatwasser middels afvoerslang leeg laten lopen in een teil
Wat mij verder opvalt:
- ik zie aan de linker kant dat er af en toe wel water instroomt, en af en toe komt er een klein straaltje water uit de afvoerslang.
- Als ik de vaatwasser open trek zie ik dat het rad van de recirculatiepomp ronddraait. (heb ik geprobeerd zonder de dop terug te plaatsen)
- Normaal stopt de vaatwasser direct als ik hem open deed tijdens het programma, nu duurt dat 10 seconden ofzo voordat de vaatwasser stopt.
- Het lijkt wel of de waterdruk niet wordt opgebouwd waardoor de sproeiers ook niet gaan draaien.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!
Harry
Geplaatst door:
Harry Kosters
Geplaatst op:
06-12-2016 15:23
Gewijzigd op:
06-12-2016 15:25
Harry Kosters
Geplaatst op:
06-12-2016 15:23
Gewijzigd op:
06-12-2016 15:25
De vaatwasser doet het weer!
Wat heb ik gedaan? Misschien dat andere lezers hier iets mee kunnen.
De tip van de sodaoplossing heb ik geprobeerd. Hierdoor was het probleem niet opgelost maar kon ik wel testen of de afvoerpomp werkte en dat was ook het geval.
Ik zag wel wat water af en toe binnenkomen in het labirint. Zet hier een bak onder en je kunt hem heel makkelijk uit de aansluitingen trekken. Het labirint liep leeg in de bak. Vervolgens heb ik de vaatwasser aangezet met de labirint boven de bak en het water stroomde hier goed uit. Conclusie: Watertoevoer werkt en labirint is niet verstopt.
Dan blijven er nog maar een paar opties over namelijk vlotter, slang van vlotter naar circulatiepomp en de circulatiepomp zelf.
Vlotter losgemaakt en schoongespoeld maar was niet echt smerig. Daarna met een zaklamp in de slang geschenen en daar lag allemaal drap in. Slang losgemaakt en schoongemaakt. Alles teruggeplaatst en vaatwasser laten lopen. Doet het weer als een zonnetje!!
Harry
Wat heb ik gedaan? Misschien dat andere lezers hier iets mee kunnen.
De tip van de sodaoplossing heb ik geprobeerd. Hierdoor was het probleem niet opgelost maar kon ik wel testen of de afvoerpomp werkte en dat was ook het geval.
Ik zag wel wat water af en toe binnenkomen in het labirint. Zet hier een bak onder en je kunt hem heel makkelijk uit de aansluitingen trekken. Het labirint liep leeg in de bak. Vervolgens heb ik de vaatwasser aangezet met de labirint boven de bak en het water stroomde hier goed uit. Conclusie: Watertoevoer werkt en labirint is niet verstopt.
Dan blijven er nog maar een paar opties over namelijk vlotter, slang van vlotter naar circulatiepomp en de circulatiepomp zelf.
Vlotter losgemaakt en schoongespoeld maar was niet echt smerig. Daarna met een zaklamp in de slang geschenen en daar lag allemaal drap in. Slang losgemaakt en schoongemaakt. Alles teruggeplaatst en vaatwasser laten lopen. Doet het weer als een zonnetje!!
Harry
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
08-12-2016 22:09
HarryO
Geplaatst op:
08-12-2016 22:09
Goed beredeneerd.
In de slang tussen vlotter unit en pomp blijft vaak de smurrie zitten.
Meestal lost dit wel op met de soda of machine reiniger truuk. In dit geval dus niet en dan blijst alleen maar handmatig reinigen over. De circultie pomp en het het verwarmings element zitten dan ook vol met smurrie maar dat is nu al opgelost/weggepoeld.
In de slang tussen vlotter unit en pomp blijft vaak de smurrie zitten.
Meestal lost dit wel op met de soda of machine reiniger truuk. In dit geval dus niet en dan blijst alleen maar handmatig reinigen over. De circultie pomp en het het verwarmings element zitten dan ook vol met smurrie maar dat is nu al opgelost/weggepoeld.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)