foutmelding bosch vaatwasser E24+kraan |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Gert
Geplaatst op:
10-12-2013 21:04
Gert
Geplaatst op:
10-12-2013 21:04
Hallo,
Wie kan me helpen?
Onze Bosch vaatwasser(SBV40M10EU/01)stopt na een paar minuten met het programma.
De foutmeldig E24 en het kraantje verschijnt in het display.
Bij diverse malen kokend water in het filter gieten gaat hij het weer 1 keer doen.
Ik heb de machine al diverse malen schoongemaakt met een schoonmaakmiddel(onderhoudsmonteur)en met opgeloste soda.
Al verschillende dingen getest en schoongemaakt.
Zo als:filters en labyrint schoongemaakt-zeefje bij aquastop gecontroleerd-afvoerpomp draait soepel-afvoerslang is schoon-kraan geeft goed water-geen knikken in de slangen-geen water op de bodemplaat.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik heb ergens gelezen dat de circulatiepomp te veel vermogen zou weg trekken waar door hij in storing gaat.
Is dit te testen?
Groeten Gert
Wie kan me helpen?
Onze Bosch vaatwasser(SBV40M10EU/01)stopt na een paar minuten met het programma.
De foutmeldig E24 en het kraantje verschijnt in het display.
Bij diverse malen kokend water in het filter gieten gaat hij het weer 1 keer doen.
Ik heb de machine al diverse malen schoongemaakt met een schoonmaakmiddel(onderhoudsmonteur)en met opgeloste soda.
Al verschillende dingen getest en schoongemaakt.
Zo als:filters en labyrint schoongemaakt-zeefje bij aquastop gecontroleerd-afvoerpomp draait soepel-afvoerslang is schoon-kraan geeft goed water-geen knikken in de slangen-geen water op de bodemplaat.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik heb ergens gelezen dat de circulatiepomp te veel vermogen zou weg trekken waar door hij in storing gaat.
Is dit te testen?
Groeten Gert
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
31-01-2014 09:15
Gewijzigd op:
31-01-2014 09:16
HarryO
Geplaatst op:
31-01-2014 09:15
Gewijzigd op:
31-01-2014 09:16
Ik heb deze topic blijkbaar overgeslagen, sorry.
Heb je nog hulp nodig?
Staat los van dit probleem maar controleer je machine even op Dishcareaction
Heb je nog hulp nodig?
Staat los van dit probleem maar controleer je machine even op Dishcareaction
Geplaatst door:
Gert
Geplaatst op:
01-02-2014 11:03
Gert
Geplaatst op:
01-02-2014 11:03
Hallo Harry,
De vaatwasser heeft nog steeds het zelfde probleem dat hij pas wil opstarten als er een keer of 3 een liter kokend water in gegoten wordt.
Het zou fijn zijn als je een oplossing voor dit probleem zou weten te vinden.
Groeten van Gert
De vaatwasser heeft nog steeds het zelfde probleem dat hij pas wil opstarten als er een keer of 3 een liter kokend water in gegoten wordt.
Het zou fijn zijn als je een oplossing voor dit probleem zou weten te vinden.
Groeten van Gert
Geplaatst door:
Gerrit
Geplaatst op:
30-08-2014 14:46
Gerrit
Geplaatst op:
30-08-2014 14:46
Hoi,
Wij hebben precies hetzelfde probleem met onze vaatwasser. De vaatwasser pompt na het starten van het programma het water weg en geeft vervolgens de foutmelding E24. Kokend water in de afvoer gieten helpt, maar dat zal niet de bedoeling zijn.... Is er een eenvoudige oplossing of moet ik de monteur bestellen?
Wij hebben precies hetzelfde probleem met onze vaatwasser. De vaatwasser pompt na het starten van het programma het water weg en geeft vervolgens de foutmelding E24. Kokend water in de afvoer gieten helpt, maar dat zal niet de bedoeling zijn.... Is er een eenvoudige oplossing of moet ik de monteur bestellen?
Geplaatst door:
Hans de Vries
Geplaatst op:
15-10-2014 20:10
Hans de Vries
Geplaatst op:
15-10-2014 20:10
Ook wij hebben precies hetzelfde probleem, Bosch vaatwasser 4 jaar oud stopt na enkele minuten. E24 bericht is kort te zien maar verandert in 0 (minuten). 1-2 L heet water lost het probleem eenmalig op; is reparatie door Bosch monteur nodig / mogelijk?
Geplaatst door:
Doomernik
Geplaatst op:
24-12-2017 20:50
Doomernik
Geplaatst op:
24-12-2017 20:50
wij hebben een splinternieuwe bosch net uit de verpakking, geeft code e 24.
ook met de afvoerslang in een emmer, Ik schrik enorm van alle problemen die Bosch vaatwassers geven. Ik wil op kerstavond de leverancier niet bellen de enige optie is dus de boel er uit halen en gaan afwassen. Fijne kerstavond. Bedankt Bosch.
ook met de afvoerslang in een emmer, Ik schrik enorm van alle problemen die Bosch vaatwassers geven. Ik wil op kerstavond de leverancier niet bellen de enige optie is dus de boel er uit halen en gaan afwassen. Fijne kerstavond. Bedankt Bosch.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-12-2017 21:11
bennie
Geplaatst op:
24-12-2017 21:11
Heb je die tip van Gert al geprobeert?(1e reactie)
Ga in ieder geval niet zelf iets demonteren want dan heb je kans dat je garantie vervalt
Ga in ieder geval niet zelf iets demonteren want dan heb je kans dat je garantie vervalt
Geplaatst door:
Rob
Geplaatst op:
24-12-2018 09:04
Gewijzigd op:
24-12-2018 09:08
Rob
Geplaatst op:
24-12-2018 09:04
Gewijzigd op:
24-12-2018 09:08
Hallo.
Ik heb ook dat zelfde probleem.
Telkens kom die foutmelding weer, vreemd want hij verpomd gewoon het water en watertoevoer is ook voldoende.
Weet iemand hoe ik het probleem kan oplossen?
Bvd Rob
Ik heb ook dat zelfde probleem.
Telkens kom die foutmelding weer, vreemd want hij verpomd gewoon het water en watertoevoer is ook voldoende.
Weet iemand hoe ik het probleem kan oplossen?
Bvd Rob
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-12-2018 15:46
bennie
Geplaatst op:
24-12-2018 15:46
Dag rob, mag ik het E-nummer uit de deurrand?
Geplaatst door:
Ann Caremans
Geplaatst op:
16-03-2021 09:49
Ann Caremans
Geplaatst op:
16-03-2021 09:49
Wij lieten uiteindelijk een technicus komen nadat we ook alle fooutoplossingen voor code E24 geprobeerd hadden. Zelf gingen we ervanuit dat de aquastop de watertoevoer had geblokkeerd na probleem met een verstopte afvoerbuis.
Hier is hoe m.i. de aquastop werd gereset:
- kort programma kiezen en starten
- je hoort een geluid (pomp)
- er volgt een stilte
- u hoort een nieuw geluid (motor die test)
- in die fase opent u even de deur, en sluit ze weer.
- als het goed is, werkt de machine door
Volgens de technicus zou dat maar 1x het geval zijn, maar neen hoor, de machine werkt nu al voor de derde keer normaal.
De technicus zei al bij het binnenkomen dat E24 wijst op een stukke motor (wat ik tegen sprak) en het bleek dat hij al een nieuwe in zijn tas had. Volgens mij wou hij die perse kwijt. Als ik niet een mondige dame was geweest, zou hij zijn slag thuisgehaald hebben. Quod non!
Ik deel mijn ervaring hier, in de hoop dat deze oplossing nog veel mensen verder helpt. Ik vraag me trouwens af waarom ze niet vermeld wordt op de Bosch-site.
Good luck !
Hier is hoe m.i. de aquastop werd gereset:
- kort programma kiezen en starten
- je hoort een geluid (pomp)
- er volgt een stilte
- u hoort een nieuw geluid (motor die test)
- in die fase opent u even de deur, en sluit ze weer.
- als het goed is, werkt de machine door
Volgens de technicus zou dat maar 1x het geval zijn, maar neen hoor, de machine werkt nu al voor de derde keer normaal.
De technicus zei al bij het binnenkomen dat E24 wijst op een stukke motor (wat ik tegen sprak) en het bleek dat hij al een nieuwe in zijn tas had. Volgens mij wou hij die perse kwijt. Als ik niet een mondige dame was geweest, zou hij zijn slag thuisgehaald hebben. Quod non!
Ik deel mijn ervaring hier, in de hoop dat deze oplossing nog veel mensen verder helpt. Ik vraag me trouwens af waarom ze niet vermeld wordt op de Bosch-site.
Good luck !
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)