Bosch SL15N1B |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Sander
Geplaatst op:
08-12-2013 18:32
Sander
Geplaatst op:
08-12-2013 18:32
Omze bosch heeft het volgende probleem:
Bij het kiezen van het 50 / 65 of 70 graden programma (de echte wasprogramma's) stopt het programma niet. Als het display op 0 staat springt deze gewoon weer naar de beginwaarde om weer van voor af aan te beginnen.
De vaat is dan ook niet schoon.
De spoelprogramma's stoppen wel, maar er is weinig gespoeld naar mijn idee.
Er loopt wel water maar het lijkt erop dat de sproeiarmen niet ronddraaien en dat het water er ook maar met weinig druk uitkomt.
Ik vermoed dat er een pomp defect is? Een pomp die voor de interne waterdruk zorgt waardoor de sproeiarmen ook gaan draaien?
Info uit de inruimdeur;
Bosch SL15N1B 409090244854042890
E-nr SGS55E92EU/36 FD 8909 0489
Bij het kiezen van het 50 / 65 of 70 graden programma (de echte wasprogramma's) stopt het programma niet. Als het display op 0 staat springt deze gewoon weer naar de beginwaarde om weer van voor af aan te beginnen.
De vaat is dan ook niet schoon.
De spoelprogramma's stoppen wel, maar er is weinig gespoeld naar mijn idee.
Er loopt wel water maar het lijkt erop dat de sproeiarmen niet ronddraaien en dat het water er ook maar met weinig druk uitkomt.
Ik vermoed dat er een pomp defect is? Een pomp die voor de interne waterdruk zorgt waardoor de sproeiarmen ook gaan draaien?
Info uit de inruimdeur;
Bosch SL15N1B 409090244854042890
E-nr SGS55E92EU/36 FD 8909 0489
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
10-12-2013 12:56
HarryO
Geplaatst op:
10-12-2013 12:56
Circulatie pomp: Zou kunnen.
Dat is onderdeel 0430 op de technische tekening (tabblad Alle onderdelen en tekeningen, tekening 4)
Ik verwacht alleen dat het probleem niet daar zit maar in een deels verstopte labyrint (0425), en of slangen.
Hoor je de circulatie pomp wel lopen?
Dat is onderdeel 0430 op de technische tekening (tabblad Alle onderdelen en tekeningen, tekening 4)
Ik verwacht alleen dat het probleem niet daar zit maar in een deels verstopte labyrint (0425), en of slangen.
Hoor je de circulatie pomp wel lopen?
Geplaatst door:
Sander
Geplaatst op:
10-12-2013 20:25
Sander
Geplaatst op:
10-12-2013 20:25
Volgens mij hoor ik de circulatie pomp inderdaad wel lopen. Ik zal de rest eens controleren.
Geplaatst door:
Sander
Geplaatst op:
10-12-2013 20:50
Sander
Geplaatst op:
10-12-2013 20:50
Probleem lijkt opgelost.
Ik had het onderste filter al eens helemaal gecontroleerd, deze was toen schoon. Bij het nalopen van alles kwam ik direct NA het filter al achter het probleem.
Onder de bodemzeef (0615 op tabblad 6) zit normaal een rubberen pakking, het viel me op dat deze niet meer aanwezig was. Deze was dus naar binnen gezogen, na enig pielen 4 stukken te voorschijn getoverd (gezien de lengte lijkt het compleet te zijn).
De machine is nu aan het draaien, lijkt opgelost. Mijn vraag nu; kan het kwaad dat deze afdichting er niet inzit? (het betreft dus de pakking tussen de bodem en het rechthoekige bodemzeef
Ik had het onderste filter al eens helemaal gecontroleerd, deze was toen schoon. Bij het nalopen van alles kwam ik direct NA het filter al achter het probleem.
Onder de bodemzeef (0615 op tabblad 6) zit normaal een rubberen pakking, het viel me op dat deze niet meer aanwezig was. Deze was dus naar binnen gezogen, na enig pielen 4 stukken te voorschijn getoverd (gezien de lengte lijkt het compleet te zijn).
De machine is nu aan het draaien, lijkt opgelost. Mijn vraag nu; kan het kwaad dat deze afdichting er niet inzit? (het betreft dus de pakking tussen de bodem en het rechthoekige bodemzeef
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
10-12-2013 23:24
HarryO
Geplaatst op:
10-12-2013 23:24
Ik denk dat de pakking er tussen zit om te voorkomen dat er zaken tussen het filter en de bodem door gaan. Enig idee waar de pakking aan vast hoort te zitten? Staat nl niet op de tekening en dan is het het meest logische dat hij aan de zeef plaat vast heeft gezeten.
Ik zou hem dan gaan vervangen, kosten 35,95
Ik zou hem dan gaan vervangen, kosten 35,95
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)