Siemens vaatwasser maakt niet goed schoo |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Jax
Geplaatst op:
20-11-2013 10:08
Gewijzigd op:
20-11-2013 11:12
Jax
Geplaatst op:
20-11-2013 10:08
Gewijzigd op:
20-11-2013 11:12
UPDATE: het lijkt er op dat de afvoer niet meer werkt, want ik heb de afvoer slang in een grote bak gegooit zodat daar het vieze water in valt. Echter is deze nog steeds leeg en heb ik de vaatwasser 2x aangezet.
Verder heb ik de vaatwasser op zn rug gelegt en de onderste witte balk losgemaakt om even te koekeloeren naar de rest van de onderdelen. En jah hoor. Ik zie enorm veel smeer. Ik heb ook de zijkant los gemaakt om de labyrint in te kunnen zien. Ook daar zie ik veel smeer. Zie fotos:
Ik probeer nu zoveel mogelijk te reinigen onder de kraan. Vervolgens wil ik alles weer vast monteren en dan gooi ik er Wpro PowerPro vaatwasser ontvetter. Is dit beter spul als huishuidelijke soda? Of is huishoudelijke soda beter?
Verder heb ik de vaatwasser op zn rug gelegt en de onderste witte balk losgemaakt om even te koekeloeren naar de rest van de onderdelen. En jah hoor. Ik zie enorm veel smeer. Ik heb ook de zijkant los gemaakt om de labyrint in te kunnen zien. Ook daar zie ik veel smeer. Zie fotos:
Ik probeer nu zoveel mogelijk te reinigen onder de kraan. Vervolgens wil ik alles weer vast monteren en dan gooi ik er Wpro PowerPro vaatwasser ontvetter. Is dit beter spul als huishuidelijke soda? Of is huishoudelijke soda beter?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Jax
Geplaatst op:
20-11-2013 13:36
Gewijzigd op:
20-11-2013 13:37
Jax
Geplaatst op:
20-11-2013 13:36
Gewijzigd op:
20-11-2013 13:37
ik heb alles weer in elkaar gezet, maar er spoelt geen water door de vaatwasser heen. Ik heb geconstateerd dat de watertoever via stroom geregeld wordt. Zie deze afbeelding:
Hier zit ook zo'n blokje wat via stroom de kraan open of dicht zet. Ik heb wat testjes gedaan en hij staat op dit moment dicht.
Ik vraag mij af wat het probleem is. Iemand een idee? En weet iemand wat er voor zorgt dat er stroom op die 2 paarse kabeltjes komt dat het water gaat lopen?
Hier zit ook zo'n blokje wat via stroom de kraan open of dicht zet. Ik heb wat testjes gedaan en hij staat op dit moment dicht.
Ik vraag mij af wat het probleem is. Iemand een idee? En weet iemand wat er voor zorgt dat er stroom op die 2 paarse kabeltjes komt dat het water gaat lopen?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
20-11-2013 21:47
HarryO
Geplaatst op:
20-11-2013 21:47
Kunnen beide oranje vlotters nu weer vrij bewegen?
De vlotter met de arm naar de bodem van de machine bepaald mede of de aquastop (het grijze blok aan de kraan) 230V krijgt.
Als de vlotter opgetild word door water op de bodemplaat of niet goed geplaatste vlotterarm zal de afvoer pomp gaan draaien en de aquastop noit 230V krijgen.
De vlotter met de arm naar de bodem van de machine bepaald mede of de aquastop (het grijze blok aan de kraan) 230V krijgt.
Als de vlotter opgetild word door water op de bodemplaat of niet goed geplaatste vlotterarm zal de afvoer pomp gaan draaien en de aquastop noit 230V krijgen.
Geplaatst door:
Jax
Geplaatst op:
22-11-2013 11:42
Jax
Geplaatst op:
22-11-2013 11:42
bedankt. hij spoelt weer water. enigste nadeel is nu dat hij niet warm meer wordt. Wat kan ik hier nog aan doen?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
22-11-2013 20:10
HarryO
Geplaatst op:
22-11-2013 20:10
Iets losgetrokken bij het element?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)