Siemens vaatwasser maakt niet goed schoo |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Jax
Geplaatst op:
18-11-2013 23:40
Gewijzigd op:
18-11-2013 23:42
Jax
Geplaatst op:
18-11-2013 23:40
Gewijzigd op:
18-11-2013 23:42
Hoi allemaal,
Ik heb een siemens inbouw vaatwasser. Deze had ik 2 jaar geleden 2e hands gekocht bij een witgoed zaakje hier in de buurt. Hoogwaarschijnlijk was deze vaatwasser al eens stuk gegaan en gerepareerd door deze witgoed zaak.
Ik heb even gegoogled en hij lijkt sprekend op deze:
2 jaar heeft ie het top gedaan. De laatste paar maanden merk ik dat die steeds slechter zijn werk doet. Het begon met de vaat in het bovenste rek met glazen. Deze waren namelijk vies. Meestal viezer dan hoe ze waren. Waarschijnlijk komt dit door dat vies water alle kanten op spetterd en daar blijft hangen.
Later is dit ook het geval in het onderste rek. Ook die is niet schoon genoeg aan het einde. Qua geluid is er niks veranderd. Qua warmte ook niet. Hij wordt nog steeds warm. Soms zie ik dat het vaatwasser blokje niet opgelost is en ligt die nog in het bakje of op de bodem.
Ik heb al een keer een vaatwasser reinigings blokje gekocht bij de super markt, maar heeft niets geholpen. Ik heb ook het zout aangevuld. Niets helpt.
Iemand enig idee hoe ik mijn vaatwasser kan fixen?
Ik heb een siemens inbouw vaatwasser. Deze had ik 2 jaar geleden 2e hands gekocht bij een witgoed zaakje hier in de buurt. Hoogwaarschijnlijk was deze vaatwasser al eens stuk gegaan en gerepareerd door deze witgoed zaak.
Ik heb even gegoogled en hij lijkt sprekend op deze:
2 jaar heeft ie het top gedaan. De laatste paar maanden merk ik dat die steeds slechter zijn werk doet. Het begon met de vaat in het bovenste rek met glazen. Deze waren namelijk vies. Meestal viezer dan hoe ze waren. Waarschijnlijk komt dit door dat vies water alle kanten op spetterd en daar blijft hangen.
Later is dit ook het geval in het onderste rek. Ook die is niet schoon genoeg aan het einde. Qua geluid is er niks veranderd. Qua warmte ook niet. Hij wordt nog steeds warm. Soms zie ik dat het vaatwasser blokje niet opgelost is en ligt die nog in het bakje of op de bodem.
Ik heb al een keer een vaatwasser reinigings blokje gekocht bij de super markt, maar heeft niets geholpen. Ik heb ook het zout aangevuld. Niets helpt.
Iemand enig idee hoe ik mijn vaatwasser kan fixen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
19-11-2013 20:13
HarryO
Geplaatst op:
19-11-2013 20:13
Als het blokje niet opgelost is, is de machine dus ook niet warm geworden.
Graag het volledige type nummer, staat in de deurrand gegrafeerd.
Staat er ook en melding op het display aan het einde van het programma?
Graag het volledige type nummer, staat in de deurrand gegrafeerd.
Staat er ook en melding op het display aan het einde van het programma?
Geplaatst door:
Jax
Geplaatst op:
19-11-2013 20:29
Jax
Geplaatst op:
19-11-2013 20:29
Ik heb even opgezocht welk model siemens vaatwasser dit is. Het gaat om de SE65560/21. Ik krijg geen foutmelding te zien aan het einde van de programma. Verder wordt hij toch echt warm. De vaatwasser zelf is aan het einde ook smerig. Voornamelijk de deur.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
19-11-2013 20:37
Gewijzigd op:
19-11-2013 20:41
HarryO
Geplaatst op:
19-11-2013 20:37
Gewijzigd op:
19-11-2013 20:41
.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
19-11-2013 20:40
HarryO
Geplaatst op:
19-11-2013 20:40
Of de afvoer slang hangt verkeerd waardoor deze terug hevelt uit de afvoer, of de machine zelf is inwending versmeerd of de afvoer is deels verstopt.
Technische tekening
Het gaat dan met name om het onderdeel 298556 op tekening 4.
Wat ook nog kan is dat het rubbertje bij de afvoer pomp niet goed zit.
Verwijder de zeef. Hieronder zit een plastic klepje met een schroefje.
Draai deze los en pak het klepje er uit.
Is de ruime daar schoon en zit het rubbertje goed?
Technische tekening
Het gaat dan met name om het onderdeel 298556 op tekening 4.
Wat ook nog kan is dat het rubbertje bij de afvoer pomp niet goed zit.
Verwijder de zeef. Hieronder zit een plastic klepje met een schroefje.
Draai deze los en pak het klepje er uit.
Is de ruime daar schoon en zit het rubbertje goed?
Geplaatst door:
Jax
Geplaatst op:
19-11-2013 21:36
Jax
Geplaatst op:
19-11-2013 21:36
Hoi Harry, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb zonet even de schroefjes leeg gemaakt onderin. Deze bedoel je toch?. Hoe kom ik trouwends het beste bij onderdeel 298556?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
19-11-2013 22:06
HarryO
Geplaatst op:
19-11-2013 22:06
Bij de slang: linker zijkant (van voren gezien) verwijderen. Eerst de machine leeg laten lopen door de afvoerslang in een afwasteiltje te leggen.
Het rubber klepje zie je links boven net onder water staan.
Als je de linker zijkant los hebt kijk dan ook gelijk hoe de unit met de vlotters en het labyrint er uit zien.
Het rubber klepje zie je links boven net onder water staan.
Als je de linker zijkant los hebt kijk dan ook gelijk hoe de unit met de vlotters en het labyrint er uit zien.
Geplaatst door:
Jax
Geplaatst op:
19-11-2013 22:33
Jax
Geplaatst op:
19-11-2013 22:33
UPDATE: Ik ben nu een testje aan het draaien en heb de vaatwasser aangezet met de deur half open. Ik heb even een schroevendraaier in die schakelaar geprikt zodat hij gewoon door loopt. Ik merk dat de sproeierarm niet draait. zou dit het probleem zijn? Verder heeft mijn vrouw een keer ook de gaten in de sproeiarm ingeprikt met een vork. Nu zijn die gaatjes wel wat groter. Dit prikken heeft ze alleen maar gedaan in de bovenste sproeiarm. Enig idee wat ik hier aan kan doen als de sproeiarmen niet draaien.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
19-11-2013 23:12
HarryO
Geplaatst op:
19-11-2013 23:12
Dan staat de circulatie pomp ook stil door bv prut of iets wat er in vast gelopen is.
Controleer de slang en alles achter het linker zijpaneel.
Controleer de slang en alles achter het linker zijpaneel.
Geplaatst door:
Jax
Geplaatst op:
19-11-2013 23:40
Gewijzigd op:
19-11-2013 23:42
Jax
Geplaatst op:
19-11-2013 23:40
Gewijzigd op:
19-11-2013 23:42
Hij loopt nog steeds. Doordat ik dat onderdeeltje los had gehaald in mijn 2e foto. Heb ik de test gedaan zonder dat onderdeel, maar wel met die buis die vast zit tegen de achterwand en waar de bovenste sproeiarm aan vast zit. Ik heb nu even de sproeiarm er af gehaald want anders wordt ik de hele keuken nat. Ik ben alleen benieuwd naar wat er allemaal gebeurd in de vaatwasser. Ik zie dat hij de ene keer met veel druk water spuit en de andere keer wat minder. Ook is die nu al dik 30 mij warm water aan het spuiten. Er zijn ook een paar momenten geweest dat hij even niet spuit. Zie hier 2 afbeeldingen dat er warm water uit spuit met een redelijke goede druk naar mijn mening. Tenzij die normaliter meer druk uit spuit. Dat zullen de experts wel beter weten.
Ik ga morgen even een soda schoonmaak actie doen voor het geval er wat verstoppingen in zitten.
http://www.afbeeldinguploaden.nl/photo/view/51571/zhnO
http://www.afbeeldinguploaden.nl/photo/view/51572/BMQjry
Ik ga morgen even een soda schoonmaak actie doen voor het geval er wat verstoppingen in zitten.
http://www.afbeeldinguploaden.nl/photo/view/51571/zhnO
http://www.afbeeldinguploaden.nl/photo/view/51572/BMQjry
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)