Miele vaatwasser blijft waternemen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Manus
Geplaatst op:
04-11-2013 22:23
Manus
Geplaatst op:
04-11-2013 22:23
Hallo allemaal,
Mijn Miele G 658 sc (1999)blijft water nemen tot hij begint te lekken.
Het probleem begon, er bleef water in de machine achter na een wasbeurt.
de vaat bleef nat. Heb toen alle filters gereinigd, pomp wieltje schoongemaakt ed. Toen de machine laten draaien.
Neemt water, spoelt voor, pompt af, neemt opnieuw water, warmt netjes op en wast.
Pompt weg en neemt spoelwater, verwarmt weer en spoelt maar neemt elke keer weer water bij, totdat hij zoveel heeft, dat hij gaat lekken via een overstort aan de onderzijde en later via de deur.
waarschijnlijk lekt hij zoveel, dat de vlotter in de lekbak ingrijpt en de zaak stopt.
Heb vervolgens aan de rechter voorzijde onder een membraamschakelaar gevonden met een slangetje welke naar de bodem loopt. Heb deze schoongeblazen. schakelaar getest en deze klikt.
Machine weer laten draaien, en aan het einde van program weer lekken in de Bak
Nog een schakelaar gevonden op de pomp, lijkt veel op die andere maar geen slang er aan. Deze gedemonteerd en schoongemaakt, kwam veel vuile zooi uit!. Schroef losgedraaid en membraam getest, gaat op en neer. Schroef er weer in , zuigen en hij klikt. Voorspanning op de gok ingesteld !
Alles inelkaar en draaien. Machine neemt nu water en gaat voorspoelen.Maar blijft maar water nemen elke keer weer, beetje twijfelen elkekeer, en weer water nemen.
Binnen vier minuten na de start stroomt hij weer over. Weet het nu niet meer ! Wie o wie heeft er goede raad
Dank en groet
Manus
Mijn Miele G 658 sc (1999)blijft water nemen tot hij begint te lekken.
Het probleem begon, er bleef water in de machine achter na een wasbeurt.
de vaat bleef nat. Heb toen alle filters gereinigd, pomp wieltje schoongemaakt ed. Toen de machine laten draaien.
Neemt water, spoelt voor, pompt af, neemt opnieuw water, warmt netjes op en wast.
Pompt weg en neemt spoelwater, verwarmt weer en spoelt maar neemt elke keer weer water bij, totdat hij zoveel heeft, dat hij gaat lekken via een overstort aan de onderzijde en later via de deur.
waarschijnlijk lekt hij zoveel, dat de vlotter in de lekbak ingrijpt en de zaak stopt.
Heb vervolgens aan de rechter voorzijde onder een membraamschakelaar gevonden met een slangetje welke naar de bodem loopt. Heb deze schoongeblazen. schakelaar getest en deze klikt.
Machine weer laten draaien, en aan het einde van program weer lekken in de Bak
Nog een schakelaar gevonden op de pomp, lijkt veel op die andere maar geen slang er aan. Deze gedemonteerd en schoongemaakt, kwam veel vuile zooi uit!. Schroef losgedraaid en membraam getest, gaat op en neer. Schroef er weer in , zuigen en hij klikt. Voorspanning op de gok ingesteld !
Alles inelkaar en draaien. Machine neemt nu water en gaat voorspoelen.Maar blijft maar water nemen elke keer weer, beetje twijfelen elkekeer, en weer water nemen.
Binnen vier minuten na de start stroomt hij weer over. Weet het nu niet meer ! Wie o wie heeft er goede raad
Dank en groet
Manus
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
06-11-2013 20:05
HarryO
Geplaatst op:
06-11-2013 20:05
Quote "Schroef losgedraaid en membraam getest, gaat op en neer. Schroef er weer in , zuigen en hij klikt. Voorspanning op de gok ingesteld !"
FOUT !!
Een nivo regelaar op de gok instellen gaat per definitie fout.
Je hebt hem nu ontregelt.
Als test kun je ze nu zo terug draaien dat ze bij een hele lage druk al schakelen.
Als het probleem dan opgelost is kun je de instelling voorzichtig proefondervinderlijk bij stellen.
Dit alleen als je geen dure vloer hebt.
Anders beide vervangen.
Is het slangetje niet lek?
FOUT !!
Een nivo regelaar op de gok instellen gaat per definitie fout.
Je hebt hem nu ontregelt.
Als test kun je ze nu zo terug draaien dat ze bij een hele lage druk al schakelen.
Als het probleem dan opgelost is kun je de instelling voorzichtig proefondervinderlijk bij stellen.
Dit alleen als je geen dure vloer hebt.
Anders beide vervangen.
Is het slangetje niet lek?
Geplaatst door:
Manus
Geplaatst op:
06-11-2013 21:47
Manus
Geplaatst op:
06-11-2013 21:47
Harry dank voor je reactie
Zal ik doen. Een slangetje heb ik niet kunnen ontdekken. deze schakelaar zit rechtstreeks op het pomphuisgedeelte aan de onderzijde met een soort van Bajonetsluiting.
Of zie ik iets over het hoofd
Groet Manus
Zal ik doen. Een slangetje heb ik niet kunnen ontdekken. deze schakelaar zit rechtstreeks op het pomphuisgedeelte aan de onderzijde met een soort van Bajonetsluiting.
Of zie ik iets over het hoofd
Groet Manus
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
07-11-2013 18:00
HarryO
Geplaatst op:
07-11-2013 18:00
De ene heeft een slang (deze regelaar meet de waterhoogte)
De andere zit op het pomphuis en meet de basis water druk om de circulatie pomp te mogen laten draaien.
De andere zit op het pomphuis en meet de basis water druk om de circulatie pomp te mogen laten draaien.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)