Constructa vaatwasser arm draait niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Marloes
Geplaatst op:
29-10-2013 22:15
Marloes
Geplaatst op:
29-10-2013 22:15
Hallo!
Ik heb een vaatwasser van constructa, typenummer s9j1c, cgnummer cg432v9/50.
De vaatwasser wast eigenlijk al een hele tijd niet goed schoon, waardoor ik eigenlijk alles zodanig voorspoel dat het nagenoeg schoon de machine ingaat. Dat ben ik eigenlijk wel zat dus ik ben op onderzoek uitgegaan.
Gisteren draaide de bovenste arm wel, onder niet. Eerst de armen doorgespoeld, in de onderste zat een verstopping. Vervolgens heb ik de sodamethode uitgevoerd. Maar wat nu bleek: onder draaide nu wel, boven niet meer!
Inmiddels heb ik de sodamethode twee keer gedaan. De bovenste arm gedemonteerd en onderzocht, deze is helemaal schoon.
Zojuist de wasmachine snel opengetrokken terwijl hij draaide zonder de bovenste korf. Toen bleek dat uit de bovenste opening (midden op de achterwand) gewoon water spoot. Hij krijgt dus wel water.
Wie weet raad? Ik vind het dus met name vreemd dat eerst de onderste arm dienst weigerde en nu de bovenste.
Ik heb een vaatwasser van constructa, typenummer s9j1c, cgnummer cg432v9/50.
De vaatwasser wast eigenlijk al een hele tijd niet goed schoon, waardoor ik eigenlijk alles zodanig voorspoel dat het nagenoeg schoon de machine ingaat. Dat ben ik eigenlijk wel zat dus ik ben op onderzoek uitgegaan.
Gisteren draaide de bovenste arm wel, onder niet. Eerst de armen doorgespoeld, in de onderste zat een verstopping. Vervolgens heb ik de sodamethode uitgevoerd. Maar wat nu bleek: onder draaide nu wel, boven niet meer!
Inmiddels heb ik de sodamethode twee keer gedaan. De bovenste arm gedemonteerd en onderzocht, deze is helemaal schoon.
Zojuist de wasmachine snel opengetrokken terwijl hij draaide zonder de bovenste korf. Toen bleek dat uit de bovenste opening (midden op de achterwand) gewoon water spoot. Hij krijgt dus wel water.
Wie weet raad? Ik vind het dus met name vreemd dat eerst de onderste arm dienst weigerde en nu de bovenste.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
30-10-2013 09:16
Gewijzigd op:
30-10-2013 09:17
HarryO
Geplaatst op:
30-10-2013 09:16
Gewijzigd op:
30-10-2013 09:17
Er zijn 3 punten waar het water in de machine komt.
Onderste sproeiarm, bovenste sproeiarm en de bovenkant.
Op het verwarmings element zit een constructie die de juiste van de 3 punten selecteert.
De motor die dit regelt kan vast zitten of niet juist aangestuurd worden.
Als er water uit de bovenste opening komt moet het ook uit de bovenste sproeiarm komen, dit is de zelfde aanvoerbuis vanaf het element.
Zit de beugel van de sproeiarm wel goed op de buis geklikt?
Onderste sproeiarm, bovenste sproeiarm en de bovenkant.
Op het verwarmings element zit een constructie die de juiste van de 3 punten selecteert.
De motor die dit regelt kan vast zitten of niet juist aangestuurd worden.
Als er water uit de bovenste opening komt moet het ook uit de bovenste sproeiarm komen, dit is de zelfde aanvoerbuis vanaf het element.
Zit de beugel van de sproeiarm wel goed op de buis geklikt?
Geplaatst door:
Marloes
Geplaatst op:
30-10-2013 09:51
Marloes
Geplaatst op:
30-10-2013 09:51
Beste Harry,
Vanochtend een 35 graden glaswerk was gedaan om te testen, nu draaide de bovenarm wel, onderarm deed echter niks. Of er uit de bovenkant water komt heb ik nog niet kunnen ontdekken. Beide armen kunnen het dus wel doen, maar heb het idee dat tijdens 1 wasbeits maar 1 vd 2 actief is. En dan trek ik hem meerdere malen open om te voorkomen dat het niet is omdat ze afwisselend worden aangedreven.
Hij draait nu nog een keer met machinereiniger (dat ding is nog nooit zo schoon geweest!) vanavond nog maar eens testen.
Groet,
Marloes
Vanochtend een 35 graden glaswerk was gedaan om te testen, nu draaide de bovenarm wel, onderarm deed echter niks. Of er uit de bovenkant water komt heb ik nog niet kunnen ontdekken. Beide armen kunnen het dus wel doen, maar heb het idee dat tijdens 1 wasbeits maar 1 vd 2 actief is. En dan trek ik hem meerdere malen open om te voorkomen dat het niet is omdat ze afwisselend worden aangedreven.
Hij draait nu nog een keer met machinereiniger (dat ding is nog nooit zo schoon geweest!) vanavond nog maar eens testen.
Groet,
Marloes
Geplaatst door:
Marloes
Geplaatst op:
30-10-2013 19:16
Marloes
Geplaatst op:
30-10-2013 19:16
Aah frustrerend. Ik heb hem nu weer op het 60 graden programma gezet en nu draait de middelste arm dus wel en onder niet... I'm lost. Heeft iemand nog enig idee wat dit kan zijn of wordt dit sparen voor een nieuwe :-( ?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
30-10-2013 21:25
Gewijzigd op:
30-10-2013 21:33
HarryO
Geplaatst op:
30-10-2013 21:25
Gewijzigd op:
30-10-2013 21:33
Ik denk dat het mechanisme wat de juiste sproeiarm selectie maakt vast zit.
Hiervoor moet de machine vij ver (80%) uit elkaar.
Wat je zelf nog vij eenvouding kunt controleren is de slang tussen de water inlaat unit en de circulatie pomp.
Als de waterdruk in de machine niet hoog genoeg is kan dit ook de oorzaak zijn.
Verwijder hiervoor de linker zijkant (van voren gezien). Je moet dan de slang 298556 schoonmaken (zie Technische Tekening tekening 4.
Het onderdeel wat de water verspreiding tussen de 2 armen regelt is 483257
Hiervoor moet de machine vij ver (80%) uit elkaar.
Wat je zelf nog vij eenvouding kunt controleren is de slang tussen de water inlaat unit en de circulatie pomp.
Als de waterdruk in de machine niet hoog genoeg is kan dit ook de oorzaak zijn.
Verwijder hiervoor de linker zijkant (van voren gezien). Je moet dan de slang 298556 schoonmaken (zie Technische Tekening tekening 4.
Het onderdeel wat de water verspreiding tussen de 2 armen regelt is 483257
Geplaatst door:
Marloes
Geplaatst op:
30-10-2013 23:23
Marloes
Geplaatst op:
30-10-2013 23:23
Oef, zelfs dat eenvoudige vind ik wel nogal wat zou het de moeite zijn om daar een momteur voor te laten komen denk je of kan ik dan beter een nieuw apparaat aanschaffen? Overigens onwijs bedankt voor het meedenken, wellicht ga ik nog wel met de schroevendraaier aan de gang maar 80% als complete leek lijkt me wat te hoog gegrepen
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)