Whirlpool DWF B00 blijft piepen. |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Darko
Geplaatst op:
29-10-2013 21:28
Darko
Geplaatst op:
29-10-2013 21:28
Afgelopen week is onze vaatwasser ermee opgehouden. Na het starten van het programma begint ie binnen een minuut te knipperen. Het groene ledje knipperde eerst 7x. Later aan en uit gezet, en volgens mij gereset. Opnieuw een programma gestart. Nu knippert 't ledje 6x. ik heb 't filter onderin de boden schoongemaakt. De aanvoerslang schoongemaakt. (waren beide niet erg vies). Als ik de klep opentrek op het moment dat ie gaat piepen, dan stroomt er nog wel wat water uit het gat aan de linkerkant. Ook staat er dan een laag water in dat gat wat in de bodem zit, waar het filter e.d. zit.
Wie weet wat er mogelijk defect is.
Vriendelijk bedankt.
Wie weet wat er mogelijk defect is.
Vriendelijk bedankt.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
30-10-2013 08:39
HarryO
Geplaatst op:
30-10-2013 08:39
F07 staat voor probleem met de water inlaat sensor en het niet snel genoeg krijgen van water.
F06 staat voor het niet (snel) genoeg krijgen van water en/of een probleem met de water inlaat sensor.
- Controleer of er wel voldoende water druk uit de kraan komt.
- Controleer het filtertje tussen kraan en slang (en slang en machine, indien aanwezig)
- Controleer de water sensor in het labyrint, je moet kunnen zien dat het schoepje draaid.
Hiervoor moet je de linker zijkant (van voren gezien) verwijderen.
F06 staat voor het niet (snel) genoeg krijgen van water en/of een probleem met de water inlaat sensor.
- Controleer of er wel voldoende water druk uit de kraan komt.
- Controleer het filtertje tussen kraan en slang (en slang en machine, indien aanwezig)
- Controleer de water sensor in het labyrint, je moet kunnen zien dat het schoepje draaid.
Hiervoor moet je de linker zijkant (van voren gezien) verwijderen.
Geplaatst door:
Darko
Geplaatst op:
01-11-2013 10:13
Darko
Geplaatst op:
01-11-2013 10:13
Ik heb 'm er vandaag even uitgehaald. Waterdruk is oke. Filters aan beide kanten doorgespoeld, zijn niet vies.
ik heb gekeken naar de inlaatsensor. Als je voor de zijkant zit, linksonder in het labyrinth zit een blauw stekkertje met 2 draadjes eraan. Ik neem aan dat dat de sensor is? Ik zie geen schoepjes draaien, eigelijk zie ik helemaal geen schoepjes. Hoe moet dat er precies uitzien? Het labyrinth vult zich wel met water zag ik.
ik heb gekeken naar de inlaatsensor. Als je voor de zijkant zit, linksonder in het labyrinth zit een blauw stekkertje met 2 draadjes eraan. Ik neem aan dat dat de sensor is? Ik zie geen schoepjes draaien, eigelijk zie ik helemaal geen schoepjes. Hoe moet dat er precies uitzien? Het labyrinth vult zich wel met water zag ik.
Geplaatst door:
Darko
Geplaatst op:
01-11-2013 10:32
Darko
Geplaatst op:
01-11-2013 10:32
Ik denk dat ik 'm gevonden heb. Aan de achterkant zit een kunstof klepje, met de doorvoer voor de wateraanvoer en de afvoer. Gelijk aan de wateraansluiting, aan de achterkant van het doorvoerklepje zit een sensor. Daar zou een schoepenradje inpassen, en zit ook een stekkertje aan met 2 blauwe draadjes. Alleen krijg ik die met geen mogelijkheid eruit. Zit met een slangklem vast aan een grijs slangetje die verder de vaatwasser ingaat. Daar kan ik niet bijkomen.
Nog tips en/of iedeen?
Alvast bedankt!
Nog tips en/of iedeen?
Alvast bedankt!
Geplaatst door:
Darko
Geplaatst op:
01-11-2013 11:00
Darko
Geplaatst op:
01-11-2013 11:00
Nu heb ik 'm echt gevonden
Aan de achterkant van het labyrinth zitten die schoepjes zichtbaar. Als ik er inblaas dan draaien ze wel rond. Op de koperen vlakjes van het stekkertje meet ik een oneindige weerstand. Ik las ergens op internet dat 't plm. 4 Kohm zou moeten zijn. Dat betekend dus dat het sensorretje kaduuk is.
Volgens mij wordt dat een nieuw labyrint. Ik zie niet dat dat zo los besteld kan worden...
Aan de achterkant van het labyrinth zitten die schoepjes zichtbaar. Als ik er inblaas dan draaien ze wel rond. Op de koperen vlakjes van het stekkertje meet ik een oneindige weerstand. Ik las ergens op internet dat 't plm. 4 Kohm zou moeten zijn. Dat betekend dus dat het sensorretje kaduuk is.
Volgens mij wordt dat een nieuw labyrint. Ik zie niet dat dat zo los besteld kan worden...
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-11-2013 14:17
Gewijzigd op:
01-11-2013 14:18
HarryO
Geplaatst op:
01-11-2013 14:17
Gewijzigd op:
01-11-2013 14:18
Is geen weerstand maar een reed contact.
Dat is een glazen buisje met daarin een schakel contact dat werkt op het draaien van het magneetje in of bij het schoepje.
Bij het draaien van het schoepje gaat het contact even open en dan weer dicht. Kun je nameten met een weerstand meter.
Bij deze machine is dat inderdaad één onderdeel. Er zijn wel losse flow meters verkrijgbaar maar ik weet niet of deze past. Maak eens een duidelijk foto en zet die ergens neer waar we hem kunnen zien.
Dat is een glazen buisje met daarin een schakel contact dat werkt op het draaien van het magneetje in of bij het schoepje.
Bij het draaien van het schoepje gaat het contact even open en dan weer dicht. Kun je nameten met een weerstand meter.
Bij deze machine is dat inderdaad één onderdeel. Er zijn wel losse flow meters verkrijgbaar maar ik weet niet of deze past. Maak eens een duidelijk foto en zet die ergens neer waar we hem kunnen zien.
Geplaatst door:
Darko
Geplaatst op:
14-11-2013 07:26
Darko
Geplaatst op:
14-11-2013 07:26
Hallo Harry.
Ik heb vorige week het labyrinth vervangen. Daarna deed ie het gelijk weer. Het was dus inderdaad de flow sensor in het labyrinth. Hij werkt weer als vanouds.
Harry, bedankt voor het meedenken!!
Ik heb vorige week het labyrinth vervangen. Daarna deed ie het gelijk weer. Het was dus inderdaad de flow sensor in het labyrinth. Hij werkt weer als vanouds.
Harry, bedankt voor het meedenken!!
Geplaatst door:
RR
Geplaatst op:
17-12-2015 21:00
RR
Geplaatst op:
17-12-2015 21:00
Maar: nieuw labyrinth kost +/-100,- euro. Reed contactje kost los +/-2.50 euro (electronicazaak), gewoon te vervangen met soldeerbout. Resultaat hetzelfde...
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
17-12-2015 22:21
HarryO
Geplaatst op:
17-12-2015 22:21
Klopt en intussen ook als losse flowmeter.
Geplaatst door:
Joris Andriesse
Geplaatst op:
28-03-2016 09:56
Joris Andriesse
Geplaatst op:
28-03-2016 09:56
Beste RR en/of Harry,
Kan een van jullie mij iets exacter uitleggen wat voor een onderdeeltje er dan gehaald moet worden (linkje naar, mag ook)?
Ik heb vandaag het hele inlaattraject doorlopen en ik vermoed dat het in dit dingetje zit (datgene wat dus het draaien van het radje meet, op het moment dat de machine zich vult met water).
Alvast dank
Kan een van jullie mij iets exacter uitleggen wat voor een onderdeeltje er dan gehaald moet worden (linkje naar, mag ook)?
Ik heb vandaag het hele inlaattraject doorlopen en ik vermoed dat het in dit dingetje zit (datgene wat dus het draaien van het radje meet, op het moment dat de machine zich vult met water).
Alvast dank
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)