Atag va300I5U |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
nils
Geplaatst op:
06-10-2013 21:02
nils
Geplaatst op:
06-10-2013 21:02
Heb sinds dit weekend een raar probleem met onze Atag vaatwasser met bovenstaand type.
Als ik hem aan doe pompt ie geen water ik hoor de pomp wel draaien. Iemand die me kan helpen wat het evtentueel kan zijn?
Ben zelf heel handig maar weet niet waar ik het zoeken moet.
Als ik hem aan doe pompt ie geen water ik hoor de pomp wel draaien. Iemand die me kan helpen wat het evtentueel kan zijn?
Ben zelf heel handig maar weet niet waar ik het zoeken moet.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
07-10-2013 13:15
Gewijzigd op:
07-10-2013 13:19
HarryO
Geplaatst op:
07-10-2013 13:15
Gewijzigd op:
07-10-2013 13:19
Wat bedoel je met "pompt hij geen water" ?
Bij het aanzetten loopt er water vanuit de kraan de machine in.
Als het water de juiste hoogte heeft bereikt gaat de circulatie pomp draaien. Tevens gaat hij dan verwarmen.
Afpompen dot hij tussendoor en aan het einde.
Als de machine na het aanzetten direct gaat afpompen en blijft afpompen is er een lekkage geconstateerd. Meestal blijft hij dan zelfs afpompen als je de deur open doet.
Knipperen er lampjes of staat er iets in het display?
Bij het aanzetten loopt er water vanuit de kraan de machine in.
Als het water de juiste hoogte heeft bereikt gaat de circulatie pomp draaien. Tevens gaat hij dan verwarmen.
Afpompen dot hij tussendoor en aan het einde.
Als de machine na het aanzetten direct gaat afpompen en blijft afpompen is er een lekkage geconstateerd. Meestal blijft hij dan zelfs afpompen als je de deur open doet.
Knipperen er lampjes of staat er iets in het display?
Geplaatst door:
nils
Geplaatst op:
07-10-2013 16:53
nils
Geplaatst op:
07-10-2013 16:53
ik heb het idee dat ie geen water pompt, kan ik die klep testen die onder aan de kraan komt? nee het display kiest gewoon het programma en telf ook gewoon de minuten af.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
08-10-2013 07:13
Gewijzigd op:
08-10-2013 07:14
HarryO
Geplaatst op:
08-10-2013 07:13
Gewijzigd op:
08-10-2013 07:14
Een vaatwasser "pompt" geen water naar binnen..
Controleer het filtertje tussen kraan en het blok aan de slang (= Aquastop)
Als deze schoon is verwijder dan de linker zijkant (van voren gezien).
Je ziet nu het labyrint en de nivo regelaars.
Is dit allemaal schoon van binnen of zit hier prut in?
Is de bodemplaat van de machine droog?
Zie je water door het labyrint stromen als je de machine aan zet?
Kunnen de beide vlotters vrij bewegen?
Controleer het filtertje tussen kraan en het blok aan de slang (= Aquastop)
Als deze schoon is verwijder dan de linker zijkant (van voren gezien).
Je ziet nu het labyrint en de nivo regelaars.
Is dit allemaal schoon van binnen of zit hier prut in?
Is de bodemplaat van de machine droog?
Zie je water door het labyrint stromen als je de machine aan zet?
Kunnen de beide vlotters vrij bewegen?
Geplaatst door:
nils
Geplaatst op:
08-10-2013 13:41
nils
Geplaatst op:
08-10-2013 13:41
Het rode filtertje is schoon heb ik gecheckt net, het labyrinth is ook schoon de vlotter heb ik ook schoon gemaakt. Er ligt geen water op de bodem dit heb ik gecheckt. Er stroomt geen water door het labyrinth als ik de machine aan doe. Als ik er water in doe pompt hij dit niet weg de sproeier doet wel zijn werk.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
10-10-2013 09:11
HarryO
Geplaatst op:
10-10-2013 09:11
Meet of er wel spanning op de aquastop unit komt te staan als de machine aangezet word.
Geplaatst door:
nils
Geplaatst op:
10-10-2013 10:16
nils
Geplaatst op:
10-10-2013 10:16
Kan je me vertellen hoe ik dat het beste kan doen?, heb leidingen in de vaatwasser gecheckt die zijn schoon. Motor draait ook als ik de vaatwasser aan zet.
Geplaatst door:
nils
Geplaatst op:
10-10-2013 16:21
nils
Geplaatst op:
10-10-2013 16:21
Dit is wat ik zelf getest heb vandaag:
De slang van de kraan gehaald in een emmer water gelegt, hij zuigt geen water aan als ik de vaatwasser aan zet. Heb de slang zelf door geblazen en komt gewoon lucht uit aan de andere zijde. Als ik de aquastop doormeet met de meter meet ik 2 kilo ohm (heb dan de draden van de aquastop los gehaald om geen verkeerde waardes te krijgen.
De slang van de kraan gehaald in een emmer water gelegt, hij zuigt geen water aan als ik de vaatwasser aan zet. Heb de slang zelf door geblazen en komt gewoon lucht uit aan de andere zijde. Als ik de aquastop doormeet met de meter meet ik 2 kilo ohm (heb dan de draden van de aquastop los gehaald om geen verkeerde waardes te krijgen.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
10-10-2013 21:00
HarryO
Geplaatst op:
De waarde van 2 KOhm klopt.
De slang zuigt geen water aan, maar de aquastop gaat open door 230V als de machine water in wil laten. Het water stroomt de machine in door de druk van de kraan.
De aquastop mag je NIET in het water leggen, de onderdelen hierin staan onder 230V !!!!
Volg de draden vanuit de slang de machine in en meet of daar wel 230V op komt te staan aan het begin van het programma.
De slang zuigt geen water aan, maar de aquastop gaat open door 230V als de machine water in wil laten. Het water stroomt de machine in door de druk van de kraan.
De aquastop mag je NIET in het water leggen, de onderdelen hierin staan onder 230V !!!!
Volg de draden vanuit de slang de machine in en meet of daar wel 230V op komt te staan aan het begin van het programma.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
HarryO
Geplaatst op:
De waarde van 2 KOhm klopt.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)