Lampje kraan brandt, weet geen oplossing |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Geert
Geplaatst op:
19-09-2013 21:53
Geert
Geplaatst op:
19-09-2013 21:53
Deze vraag is al vele malen gesteld, maar ik kom er met die antwoorden niet echt uit. Dus bij deze.
Nadat ik de vaatwasser had aangezet kwam ik 5 min later terug in de keuken waar mijn hele vloer nat was. Deze kwam langs de naden van de klep.
Ik zag ook dat het lampje brande (rood) bij het icoontje van de kraan. Heb het apparaat uitgezet, water eruit geschept en het hele rijtje van bijbehorende storingen uitgevoerd.
(Kraan gecontroleerd , zeefje slang/aquastop eruit, slangen aan en afvoer gecontroleerd op knikken, Hele zeefgebeuren in vaatwasser gecontroleerd). Zag er goed uit.
Daarna weer aan, eerst pompt hij, dan begint hij met vullen en dan springt het lampje weer aan. De bak op de bodem vult zich dus weer. Met de reset e.d. pompt hij het water wel weg.
Wat kan nu het probleem zijn? Dit lange verhaal even voor uw beeldvorming
Het gaat hier om een BOSCH Freetime
SGS45E02EU/17
Nadat ik de vaatwasser had aangezet kwam ik 5 min later terug in de keuken waar mijn hele vloer nat was. Deze kwam langs de naden van de klep.
Ik zag ook dat het lampje brande (rood) bij het icoontje van de kraan. Heb het apparaat uitgezet, water eruit geschept en het hele rijtje van bijbehorende storingen uitgevoerd.
(Kraan gecontroleerd , zeefje slang/aquastop eruit, slangen aan en afvoer gecontroleerd op knikken, Hele zeefgebeuren in vaatwasser gecontroleerd). Zag er goed uit.
Daarna weer aan, eerst pompt hij, dan begint hij met vullen en dan springt het lampje weer aan. De bak op de bodem vult zich dus weer. Met de reset e.d. pompt hij het water wel weg.
Wat kan nu het probleem zijn? Dit lange verhaal even voor uw beeldvorming
Het gaat hier om een BOSCH Freetime
SGS45E02EU/17
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Geert
Geplaatst op:
20-09-2013 13:30
Geert
Geplaatst op:
20-09-2013 13:30
Hij stopt niet met vullen en overstroomt dus.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
20-09-2013 18:03
Gewijzigd op:
20-09-2013 18:05
HarryO
Geplaatst op:
20-09-2013 18:03
Gewijzigd op:
20-09-2013 18:05
Het lijkt er op dat de nivo regelaar z'n werk niet doet.
Zie technische tekening Ga naar het tabblad "alle onderdelen en tekeningen" en dan tekening 4
De nivo regelaar is onderdeel 0400
Het verbaast me echter dat hij door blijft stromen, daarvoor zit er juist een aquaslot op.
Wat is de leeftijd van deze machine?
Zie technische tekening Ga naar het tabblad "alle onderdelen en tekeningen" en dan tekening 4
De nivo regelaar is onderdeel 0400
Het verbaast me echter dat hij door blijft stromen, daarvoor zit er juist een aquaslot op.
Wat is de leeftijd van deze machine?
Geplaatst door:
Geert
Geplaatst op:
20-09-2013 18:12
Geert
Geplaatst op:
20-09-2013 18:12
Bedankt...ik heb hem over gekocht van mijn schoonzujes die bij haar ex weg is...hij is 2-2,5 jaar oud.
Ik heb de vlotter even omhoog gehaald en hij pompt nu weer af...
Als ik dan een programma instel dan begint hij met pompen, vullen en na een tijdje pompt hij het overtollige water weer weg( omdat de vlotter weer omhoog komt) en bgint hij opnieuw. En dit door en door. Hij begint zoals het lijkt niet met het programma
Ik heb de vlotter even omhoog gehaald en hij pompt nu weer af...
Als ik dan een programma instel dan begint hij met pompen, vullen en na een tijdje pompt hij het overtollige water weer weg( omdat de vlotter weer omhoog komt) en bgint hij opnieuw. En dit door en door. Hij begint zoals het lijkt niet met het programma
Geplaatst door:
Geert
Geplaatst op:
20-09-2013 18:13
Geert
Geplaatst op:
20-09-2013 18:13
Als ik een programma start begint Het rode lampje dan wel weer te branden maar verdwijnt na een tijdje weer en doet hij bovengenoemde.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
21-09-2013 10:21
HarryO
Geplaatst op:
21-09-2013 10:21
Mogelijk sluit het inlaat ventiel niet goed af en blijft er dus water in de machine komen.
Zoek het inlaat ventiel (volg de aanvoer slang de machine in) en hang hier een spannings meter over. Als je geen 230V meet en er loopt toch water door heen dan blijft hij hangen of is het rubber klepje hierin lek/beschadigd.
Zoek het inlaat ventiel (volg de aanvoer slang de machine in) en hang hier een spannings meter over. Als je geen 230V meet en er loopt toch water door heen dan blijft hij hangen of is het rubber klepje hierin lek/beschadigd.
Geplaatst door:
Geert
Geplaatst op:
21-09-2013 18:51
Geert
Geplaatst op:
21-09-2013 18:51
Bedankt....zo net start ik hem even,rood lampje gaat aan, meteen uit......wat denk je? Hij doet het gewoon. Vreemd, zou het dan toch aan dat ventiel liggen?
Geplaatst door:
Peter
Geplaatst op:
15-03-2014 09:56
Peter
Geplaatst op:
15-03-2014 09:56
Geert, ik heb hetzelfde probleem als jou. Waar kan ik die vlotter vinden?
Peter
Peter
Geplaatst door:
Geert
Geplaatst op:
15-03-2014 10:41
Gewijzigd op:
15-03-2014 10:42
Geert
Geplaatst op:
15-03-2014 10:41
Gewijzigd op:
15-03-2014 10:42
Hoi Peter,
De vlotter is die bol op de bodem. Ik heb de mijne laten nakijken en het probleem lag bij de flowmeter/Nivoregelaar. De is inmiddels vervangen en hij doet het weer prima.
Het volledig nakijken van de machine en vervanging van het onderdeel kostte mij 75 euro.
Dan heb je ongeveer een indicatie wat het KAN kosten als je het laat doen.
met vriendelijke groet,
Geert
De vlotter is die bol op de bodem. Ik heb de mijne laten nakijken en het probleem lag bij de flowmeter/Nivoregelaar. De is inmiddels vervangen en hij doet het weer prima.
Het volledig nakijken van de machine en vervanging van het onderdeel kostte mij 75 euro.
Dan heb je ongeveer een indicatie wat het KAN kosten als je het laat doen.
met vriendelijke groet,
Geert
Geplaatst door:
whosnext
Geplaatst op:
31-01-2015 13:38
whosnext
Geplaatst op:
31-01-2015 13:38
of je vaatwasser staat scheef of niet waterpas
Forum
Storingen