storing pelgrim gvw555 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
laura
Geplaatst op:
17-09-2013 14:57
laura
Geplaatst op:
17-09-2013 14:57
Wanneer we de vaatwasser starten begint deze gewoon aan het programma, na een tijdje begint de machine te piepen en het startlampje knippert 9 keer achter elkaar, even niet en dan weer 9 keer. Wie weet wat er aan de hand is en hoe ik het kan verhelpen.
Er ligt geen water op de bodemplaat, het water is warm, sproeiarmen en dergelijke zijn schoon.Onder de grote zeef zit een waterbak en aan de rechterkant daarvan een zwart roostertje (hier achter zit volgens mij de pomp)hoe kan ik het zwarte rooster verwijderen om schoon te maken. Ik krijg het niet los.
Er ligt geen water op de bodemplaat, het water is warm, sproeiarmen en dergelijke zijn schoon.Onder de grote zeef zit een waterbak en aan de rechterkant daarvan een zwart roostertje (hier achter zit volgens mij de pomp)hoe kan ik het zwarte rooster verwijderen om schoon te maken. Ik krijg het niet los.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
17-09-2013 18:02
HarryO
Geplaatst op:
17-09-2013 18:02
Deze machine komt uit de Whirlpool stal.
9 piepjes staat voor F9: water blijft stromen terwijl dit niet meer mag.
Controleer of dit inderdaad zo is.
Verwijder de linker zijkant (van voren gezien).
Je ziet nu een transparante unit hangen waar het water door heen stroomt.
Blijft dit lopen of stopt dit als de machine vol zit?
In deze unit zit een water sensor met een schoepenradje. Kan deze wek goed draaien?
Technische tekening
9 piepjes staat voor F9: water blijft stromen terwijl dit niet meer mag.
Controleer of dit inderdaad zo is.
Verwijder de linker zijkant (van voren gezien).
Je ziet nu een transparante unit hangen waar het water door heen stroomt.
Blijft dit lopen of stopt dit als de machine vol zit?
In deze unit zit een water sensor met een schoepenradje. Kan deze wek goed draaien?
Technische tekening
Geplaatst door:
laura
Geplaatst op:
17-09-2013 20:02
laura
Geplaatst op:
17-09-2013 20:02
bedankt voor de snelle reactie.
u heeft het over 9 piepjes, maar nadat de machine een deel van het programma heeft gedaan, begint de machine piepen en het startlampje knippert 9 keer even niet en dan weer 9 keer. Nadat ik vanmiddag mijn vraag had geplaatsts heeft de vaatwasser gedraaid zonder problemen, het is dus niet altijd dat er een storing is.
Geldt uw reactie na bovenstaande toelichting over het knipperen nog? zo ja dan ga ik dat morgen uitvoeren/checken.
Weet u ook of het zwarte roostertje voor de pomp verwijderd kan worden, en zo ja hoe, om schoon te maken?
u heeft het over 9 piepjes, maar nadat de machine een deel van het programma heeft gedaan, begint de machine piepen en het startlampje knippert 9 keer even niet en dan weer 9 keer. Nadat ik vanmiddag mijn vraag had geplaatsts heeft de vaatwasser gedraaid zonder problemen, het is dus niet altijd dat er een storing is.
Geldt uw reactie na bovenstaande toelichting over het knipperen nog? zo ja dan ga ik dat morgen uitvoeren/checken.
Weet u ook of het zwarte roostertje voor de pomp verwijderd kan worden, en zo ja hoe, om schoon te maken?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
17-09-2013 21:35
Gewijzigd op:
17-09-2013 21:40
HarryO
Geplaatst op:
17-09-2013 21:35
Gewijzigd op:
17-09-2013 21:40
Afhankelijk van de elektronica heb je alleen 9 keer een knipper lampje en/of met een piepje.
Achter het zwarte rooster zit niet de pomp maar de nivo regelaar, onderdeel 5830
De afvoer pomp zit links, onderdeel 4300
De circulatie pomp rechts voor, onderdeel 4000.
Daar kun je niet simpel bij komen, je moet dan eerst door het verwarmings element 4500 heen.
Als je de nivo regelaar schoon wilt maken kun je hem of in z'n geheel verwijderen of de machine een beurt geven met een machine reiniger.
Achter het zwarte rooster zit niet de pomp maar de nivo regelaar, onderdeel 5830
De afvoer pomp zit links, onderdeel 4300
De circulatie pomp rechts voor, onderdeel 4000.
Daar kun je niet simpel bij komen, je moet dan eerst door het verwarmings element 4500 heen.
Als je de nivo regelaar schoon wilt maken kun je hem of in z'n geheel verwijderen of de machine een beurt geven met een machine reiniger.
Geplaatst door:
laura
Geplaatst op:
18-09-2013 12:16
laura
Geplaatst op:
18-09-2013 12:16
Gister deed de machine het wel goed bij het programma van 50 graden.
Ik heb net de machine een programma van 65 graden laten draaien en na 70 minuten geeft de machine code 9 aan. De vaat is wel schoon, het water is weggepomt (er ligt nog wel wat schuim op de zeef). Normaal duurt het programma 100 minuten. Wat doet de machine in de laatste 30 minuten van het programma?
Denkt u nog steeds aan een probleem bij het water vragen of zijn er ook nog andere mogelijkheden?
Ik heb net de machine een programma van 65 graden laten draaien en na 70 minuten geeft de machine code 9 aan. De vaat is wel schoon, het water is weggepomt (er ligt nog wel wat schuim op de zeef). Normaal duurt het programma 100 minuten. Wat doet de machine in de laatste 30 minuten van het programma?
Denkt u nog steeds aan een probleem bij het water vragen of zijn er ook nog andere mogelijkheden?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
20-09-2013 17:59
HarryO
Geplaatst op:
20-09-2013 17:59
Geef hem eens een beurt met een machine reiniger, mogelijk lost dat het probleem al op.
Geplaatst door:
laura
Geplaatst op:
25-09-2013 19:11
laura
Geplaatst op:
25-09-2013 19:11
alle genoemde tips geprobeerd, maar tot nu toe heeft niets geholpen, sterker nog de machine geeft bij elk programma direct storing 2 aan en pompt alleen nog maar. Er is geen lekkage op de bodemplaat. Ik zie wel een soort van dikke kalkaanslag, dit ziet eruit alsof het er al heel lang ligt. Dit ligt ook onder de vlotter, ik heb het idee dat hierdoor de vlotter wat hoger ligt en dat er daardoor storing ontstaat. Hoe kan ik de vlotter en het stuk bodemplaat eronder schoonmaken, moet ik dan de bodemplaat verwijderen of zijn er nog andere opties?
Geplaatst door:
laura
Geplaatst op:
30-09-2013 16:17
laura
Geplaatst op:
30-09-2013 16:17
ik heb inmiddels de vlotter en de bodemplaat schoongemaakt. Als ik nu de machine start begint hij te brommen en na een tijdje begint hij toch met het programma. Toen het programma klaar was zag ik toch wat water op de bodemplaat. Het water lag onder een "rond wit ding" aan de rechterkant van de machine. Dit ronde ding heeft een naad en daarop zit behoorlijk wat kalk. Wat is dit witte ding en hoe kan ik het kalk en lekvrij maken?
Ik wilde een foto bijvoegen maar dat lukte niet, hoe kan ik dat alsnog doen?
Ik wilde een foto bijvoegen maar dat lukte niet, hoe kan ik dat alsnog doen?
Geplaatst door:
Frans
Geplaatst op:
25-12-2016 13:05
Frans
Geplaatst op:
25-12-2016 13:05
Onze vaatwasser een pelgrim type DW 70.3 krijg de vaat niet goed schoon wate onderin ligt de spuitkoppen zijn wel goed schoon.
Ik heb het idee dat het water niet meer heet genoeg is.
Ik heb het idee dat het water niet meer heet genoeg is.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
25-12-2016 21:48
HarryO
Geplaatst op:
25-12-2016 21:48
Mag ik alle nummers uit de deurrand.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)