Defecten AEG vaatwasser |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
wimdr
Geplaatst op:
02-09-2013 13:03
wimdr
Geplaatst op:
02-09-2013 13:03
Ik heb een AEG Favorit 80850I vaatwasser, PNC 911234503 00.
De turbodry ventilator werkt al geruime tijd niet meer, en sedert enkele dagen gaat het deksel van de wasmiddel dispenser niet meer open.
Alvorens tot vervanging over te gaan van deze onderdelen, zou ik graag onderzoeken of een van de actuatoren defect is, of dat het aan de electronische stuureenheid ligt.
Kan er mij iemand een elektrisch schema bezorgen van deze machine ?
Op welke spanning werken de electronische componenten, sensoren en actuatoren van deze vaatwasser ?
De turbodry ventilator werkt al geruime tijd niet meer, en sedert enkele dagen gaat het deksel van de wasmiddel dispenser niet meer open.
Alvorens tot vervanging over te gaan van deze onderdelen, zou ik graag onderzoeken of een van de actuatoren defect is, of dat het aan de electronische stuureenheid ligt.
Kan er mij iemand een elektrisch schema bezorgen van deze machine ?
Op welke spanning werken de electronische componenten, sensoren en actuatoren van deze vaatwasser ?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
04-09-2013 08:23
HarryO
Geplaatst op:
04-09-2013 08:23
Kun je het model van de module door geven. Hiervoor moet je wel de deur los halen.
Geplaatst door:
wimdr
Geplaatst op:
04-09-2013 20:24
wimdr
Geplaatst op:
04-09-2013 20:24
Ik zal morgen of overmorgen de deur eens openmaken en het nummer van de module opzoeken.
Ik vermoed dat je dit niet toevallig vraagt, is het niet ?
Enkele jaren geleden heb ik de module al een keer moeten vervangen. Toen was het probleem omgekeerd, nl. de spoel die het deksel van de zeepdispenser bedient bleef continu bekrachtigd, zodat het deksel open sprong van zodra de machine werd aangezet.
Toen ik de module heb vervangen, heb ik de oude gedemonteerd en zag ik dat er iets verbrand was op de printplaat, ik denk dat het een triac was. Vermoedelijk dus het element dat de elektrospoel bekrachtigt. Ook zag ik dat het nummer op de oude printplaat gecorrigeerd was met witte eraser en stift, toch wel vreemd...
Ik vermoed dat je dit niet toevallig vraagt, is het niet ?
Enkele jaren geleden heb ik de module al een keer moeten vervangen. Toen was het probleem omgekeerd, nl. de spoel die het deksel van de zeepdispenser bedient bleef continu bekrachtigd, zodat het deksel open sprong van zodra de machine werd aangezet.
Toen ik de module heb vervangen, heb ik de oude gedemonteerd en zag ik dat er iets verbrand was op de printplaat, ik denk dat het een triac was. Vermoedelijk dus het element dat de elektrospoel bekrachtigt. Ook zag ik dat het nummer op de oude printplaat gecorrigeerd was met witte eraser en stift, toch wel vreemd...
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)