Siemens fout E09 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
05-09-2017 23:11
Gewijzigd op:
05-09-2017 23:18
HarryO
Geplaatst op:
05-09-2017 23:11
Gewijzigd op:
05-09-2017 23:18
Volledige type nummer graag.
Ik weet nog steeds niet waarom deze warmte pompen het loodje leggen.
Hoogstens iets met kalk vorming maar het water bij je overburen is (normaal gesproken) het zelfde.
1 keer defect is al prijzig, meerdere keren is niet leuk meer.
Is de de fect pomp al open getrokken? Ben benieuwd wat er defect raakt.
Mogelijk staat de pomp mechanisch onder spanning waardoor de las van de stekker pen naar het koper/aluminium van het element los breekt.
Heb daar nu al meerdere fotos van gezien op internet.
Zie het antwoord 5 blokken hoger.
Ik weet nog steeds niet waarom deze warmte pompen het loodje leggen.
Hoogstens iets met kalk vorming maar het water bij je overburen is (normaal gesproken) het zelfde.
1 keer defect is al prijzig, meerdere keren is niet leuk meer.
Is de de fect pomp al open getrokken? Ben benieuwd wat er defect raakt.
Mogelijk staat de pomp mechanisch onder spanning waardoor de las van de stekker pen naar het koper/aluminium van het element los breekt.
Heb daar nu al meerdere fotos van gezien op internet.
Zie het antwoord 5 blokken hoger.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Sylvie
Geplaatst op:
08-09-2017 23:02
Sylvie
Geplaatst op:
08-09-2017 23:02
Beste,
Ik heb hier even geleden een reactie geplaatst. Mijn excuses voor de late reactie. Onze vaatwasser van Siemens aangekocht in 2009 . Artikelnummer SN 25 M 881eu. Geeft sinds enkele maanden E09 aan. De overbuur heefr er al 2 maal een nieuwe warmprzpomo in gemonteerd. De vaatwasszr gaat dan telkens 1 maal heel goed erna komt er teryg E09 op. Hij is er al veel meee bezig geweest. Weten nu niet of we best nieuwe kopen of.. of is er een ander probleem. 😉 kunnen niet telkens na 1 keer vaatwasser gebruikt te hebbzn nieuwe warmtepomp aanschaffen. Bij de overbuur werkt de vaatwasser telkens perfect ookna enkele malen de vaatwasser te gebruiken. Wat kunnen of konden de mogelijke oorzaken zijn ?alvast bedankt. Je mag mailen naar syvelie@hotmail.com. Alvast bedankt
Ik heb hier even geleden een reactie geplaatst. Mijn excuses voor de late reactie. Onze vaatwasser van Siemens aangekocht in 2009 . Artikelnummer SN 25 M 881eu. Geeft sinds enkele maanden E09 aan. De overbuur heefr er al 2 maal een nieuwe warmprzpomo in gemonteerd. De vaatwasszr gaat dan telkens 1 maal heel goed erna komt er teryg E09 op. Hij is er al veel meee bezig geweest. Weten nu niet of we best nieuwe kopen of.. of is er een ander probleem. 😉 kunnen niet telkens na 1 keer vaatwasser gebruikt te hebbzn nieuwe warmtepomp aanschaffen. Bij de overbuur werkt de vaatwasser telkens perfect ookna enkele malen de vaatwasser te gebruiken. Wat kunnen of konden de mogelijke oorzaken zijn ?alvast bedankt. Je mag mailen naar syvelie@hotmail.com. Alvast bedankt
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
16-09-2017 22:54
HarryO
Geplaatst op:
16-09-2017 22:54
Antwoord had ik al gegeven, staat hierboven.
Geplaatst door:
Okke
Geplaatst op:
24-09-2017 10:20
Okke
Geplaatst op:
24-09-2017 10:20
Ook hier een Bosch (Siemens) machine met een defecte warmtepomp. Oorzaak is een kleine lekkage van water door de machine zelf, loopt dat naar dit laagste gedeelte waar de pomp zicht bevindt. Betreft een Bosch SMV50M60EU. Machine is net 3 jaar en de baan van het warmte element is door corrosie aangetast. Ik ga de vraag neerleggen bij Siemens of er coulance is voor dit onderdeel, en oplossing voor het water wat daar naar toe loopt. Vervangende onderdeel is naar verhouding tot aanschafprijs machine erg duur en doordat de oorzaak niet wordt opgelost zit je na een paar jaar met hetzelfde probleem!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
29-09-2017 11:29
HarryO
Geplaatst op:
29-09-2017 11:29
Ben benieuwd wat hun antwoord is.
Om mijn vraag aan hun (Bosch en Siemens) is tot op heden nog niet gereageerd.
Om mijn vraag aan hun (Bosch en Siemens) is tot op heden nog niet gereageerd.
Geplaatst door:
Pascaldo
Geplaatst op:
28-11-2017 18:28
Pascaldo
Geplaatst op:
28-11-2017 18:28
hier ook een SMV53L30EU Bosch gekocht op 25-2-2014. hebben al meer dan een half jaar problemen met de E09 foutmelding. tijdje niet gebruiken dan deed hij het nog wel eens, maar nu doet hij het ook niet meer.
Net 3,5 jaar oud dus buiten de garantie.
Net 3,5 jaar oud dus buiten de garantie.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
02-12-2017 23:06
Gewijzigd op:
02-12-2017 23:16
HarryO
Geplaatst op:
02-12-2017 23:06
Gewijzigd op:
02-12-2017 23:16
Ook deze machne heeft de gecombineerde circulatiepomp/verwarming.
Je leverancier bellen en deze er op aanspreken.
Of zelf kijken wat er aan het verwarmings deel defect is.
Zoals boven al vermeld: de stekker verbinding laat los van het element deel.
Zie losse verbinding en reparatie methode
Je leverancier bellen en deze er op aanspreken.
Of zelf kijken wat er aan het verwarmings deel defect is.
Zoals boven al vermeld: de stekker verbinding laat los van het element deel.
Zie losse verbinding en reparatie methode
Geplaatst door:
Robin
Geplaatst op:
04-12-2017 16:04
Robin
Geplaatst op:
04-12-2017 16:04
Siemens SN48M550 code E09. Monteur net de deur uit en idd ook een hittepomp defect. Ik heb het defecte apparaat hier nog liggen en ik heb eens naar de constructie gekeken. De aansluitklem is op het dikke deel van de (bijzonder minimale baan voor een verwarmingselement) losgebrand. Samen met de monteur naar de gehele machine gekeken. Geen vervuiling, geen pomp die vast staat, en geen vervuiling in de circulatie (hitte) pomp. Hele machine brandschoon en aangeschaft op 30-07-2015. Dus 2 jaar en 4 maanden oud. Zijn er andere gedupeerde met Code E09 die hier tegenin beroep zijn gegaan en hebben laten weten dat ze niet bereid zijn om te betalen? Ik zou graag vernemen wat de reacties van Siemens zijn en evt rechtsbijstandsverzekering.
Geplaatst door:
Christof
Geplaatst op:
10-12-2017 13:23
Christof
Geplaatst op:
10-12-2017 13:23
heb een bosch(=siemens) met hetzelfde probleem.Technieker zegt dat die hittepompen idd snel stuk zijn.Onze is amper 4jaar oud.Pomp is vv,nu ok hopelijk voor iets langer.
Geplaatst door:
Bob Siefkes
Geplaatst op:
28-12-2017 22:27
Gewijzigd op:
28-12-2017 22:30
Bob Siefkes
Geplaatst op:
28-12-2017 22:27
Gewijzigd op:
28-12-2017 22:30
Ook mijn Siemens sn25l801eu/09 vaatwasser heeft nu foutcode E09 en was eerst E15.
HET IS EEN DESIGN FOUT VAN SIEMENS.
De hittepomp (motor met verwarmingselement) ligt namelijk LAGER dan de vlotter. De vlotter zorgt ervoor dat de machine stopt en gaat afpompen als er water onderin de bodem van de machine staat. Dit is een goede beveiliging want anders zou het water over de vloer stromen. Dit is ook waar in eerste instantie code E15 mee begint. Het is dan al fout dat er water lekt.
ECHTER nog voordat de vlotter afslaat is de hittepomp al in contact met het water en dat is ook precies de plek waar het verwarmingselement is aangetast. En dan krijg je aan je zo'n 10 minuten voor het einde van het programma foutcode E09 en de machine is nog helemaal koud van binnen. Het verwarmingselement is dan defect doordat het water deze heeft aangetast bij het verhitten.
EN dan komt nog het ergste dat dit verwarmingselement niet los te bestellen is en met de hele hittepomp in zit. En dan zijn de prijzen tussen de 99 en 148 euro. Terwijl zo'n verwarmingselement maar 20 euro hoeft te kosten.
Op het verwarmingselement staat EGO 30.73400 maar daar kom ik ook helaas niet verder mee behalve dat EGO inderaad een fabrikant van verwarmingselementen is.
Foto's:
Je ziet hier de bodem van de vaatwasser. De ronde witte vlotter is zichtbaar en daarachter zie je een rechthoek die lager zit en daar komt het water juist als eerste en dat is ook de plek waar de hittepomp in ligt want juist daarom is er extra plek gecreeerd. Fout design dus!
Hier zie je dat de positie van het aangetaste verwarmingselement uitkomt bij de onderkant van de vaatwasser. Hier gaat het verwarmingselement terug in de pomp.
De aantasting op het element is hier goed te zien en dit gedeelte zit precies onderin en komt in het water te liggen wat op de bodem staat
De aantasting op het verwarmingselement
Hier zit het verwarmingselement in de pomp.
Hier staat het type nummer (EGO 30.73400) van het losse verwarmingselement.
HET IS EEN DESIGN FOUT VAN SIEMENS.
De hittepomp (motor met verwarmingselement) ligt namelijk LAGER dan de vlotter. De vlotter zorgt ervoor dat de machine stopt en gaat afpompen als er water onderin de bodem van de machine staat. Dit is een goede beveiliging want anders zou het water over de vloer stromen. Dit is ook waar in eerste instantie code E15 mee begint. Het is dan al fout dat er water lekt.
ECHTER nog voordat de vlotter afslaat is de hittepomp al in contact met het water en dat is ook precies de plek waar het verwarmingselement is aangetast. En dan krijg je aan je zo'n 10 minuten voor het einde van het programma foutcode E09 en de machine is nog helemaal koud van binnen. Het verwarmingselement is dan defect doordat het water deze heeft aangetast bij het verhitten.
EN dan komt nog het ergste dat dit verwarmingselement niet los te bestellen is en met de hele hittepomp in zit. En dan zijn de prijzen tussen de 99 en 148 euro. Terwijl zo'n verwarmingselement maar 20 euro hoeft te kosten.
Op het verwarmingselement staat EGO 30.73400 maar daar kom ik ook helaas niet verder mee behalve dat EGO inderaad een fabrikant van verwarmingselementen is.
Foto's:
Je ziet hier de bodem van de vaatwasser. De ronde witte vlotter is zichtbaar en daarachter zie je een rechthoek die lager zit en daar komt het water juist als eerste en dat is ook de plek waar de hittepomp in ligt want juist daarom is er extra plek gecreeerd. Fout design dus!
Hier zie je dat de positie van het aangetaste verwarmingselement uitkomt bij de onderkant van de vaatwasser. Hier gaat het verwarmingselement terug in de pomp.
De aantasting op het element is hier goed te zien en dit gedeelte zit precies onderin en komt in het water te liggen wat op de bodem staat
De aantasting op het verwarmingselement
Hier zit het verwarmingselement in de pomp.
Hier staat het type nummer (EGO 30.73400) van het losse verwarmingselement.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)