Siemens fout E09 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
22-03-2015 12:13
HarryO
Geplaatst op:
22-03-2015 12:13
Kans is zeer groot.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
banelina
Geplaatst op:
26-03-2015 03:45
banelina
Geplaatst op:
26-03-2015 03:45
Lap ik heb het ook zitten! Bedankt voor alle weetjes die ik hier opdoe!
Geplaatst door:
René Gerner
Geplaatst op:
07-04-2015 10:47
Gewijzigd op:
07-04-2015 10:48
René Gerner
Geplaatst op:
07-04-2015 10:47
Gewijzigd op:
07-04-2015 10:48
Hallo,
Onze Siemens vaatwasser SN68M044EU van december 2011 geeft nu ook fout code E09. Onze leverancier EP Ommen gebeld en verhaal uitgelegd. Ook gezegd dat er op dit forum al vele meldingen staan. Hij belde binnen 10 minuten terug dat in overleg met hun vertegenwoordiger de pomp kosteloos vervangen wordt (Siemens de pomp, EP de arbeid). Goede service bestaat nog steeds!!
Bedankt voor jullie inbreng en ik hoop dat anderen ook weer wat aan mijn info hebben.
Groet, René
Onze Siemens vaatwasser SN68M044EU van december 2011 geeft nu ook fout code E09. Onze leverancier EP Ommen gebeld en verhaal uitgelegd. Ook gezegd dat er op dit forum al vele meldingen staan. Hij belde binnen 10 minuten terug dat in overleg met hun vertegenwoordiger de pomp kosteloos vervangen wordt (Siemens de pomp, EP de arbeid). Goede service bestaat nog steeds!!
Bedankt voor jullie inbreng en ik hoop dat anderen ook weer wat aan mijn info hebben.
Groet, René
Geplaatst door:
Huub Van H.
Geplaatst op:
07-04-2015 23:21
Huub Van H.
Geplaatst op:
07-04-2015 23:21
Na melding E09 (Bosch SMV58N50EU) forum geraadpleegd en hittepomp besteld. Deze is niet handig te vervangen. Machine uitbouwen, zijplaten weghalen. Rechter waterreservoir demonteren. Controle module demonteren. Tevergeefs demontage handleiding gezocht.
Slangenklem aan linkerzijde met dremel doorgeslepen. Bij nieuwe pomp zat nieuwe klem. Pomp met klem vervangen. Alles weer terug gebouwd. Gecontroleerd met korte glazen programma. OK Daarna ingebouwd.
Dit is de tweede keer dat een Bosch keukenmachine (vorige was een wasmachine) net na (6 mnd) de garantie stuk gaat. Mijn conclusie: ik koop geen Bosch (/Siemens?) keukenapparatuur meer.
Slangenklem aan linkerzijde met dremel doorgeslepen. Bij nieuwe pomp zat nieuwe klem. Pomp met klem vervangen. Alles weer terug gebouwd. Gecontroleerd met korte glazen programma. OK Daarna ingebouwd.
Dit is de tweede keer dat een Bosch keukenmachine (vorige was een wasmachine) net na (6 mnd) de garantie stuk gaat. Mijn conclusie: ik koop geen Bosch (/Siemens?) keukenapparatuur meer.
Geplaatst door:
monique
Geplaatst op:
12-04-2015 20:47
monique
Geplaatst op:
12-04-2015 20:47
Mijn Siemens van ruim 3 jaar oud geeft wederom code E09. 5 maanden geleden ook al, monteur van Siemens geweest en bleek het aan verstopte sproeiarmen te liggen. Zaakje vervangen voor € 165,-, trouw maak ik met prikker de gaatjes schoon, ontvet ik iedere maand de machine en wat denk je. Weer code E09. Nu lees ik hier dat het om het verwarmingselement gaat. Mijn vaat komt idd koud uit de wasbeurt. Ik word er nogal zuur van dat een kwaliteitsvaatwasser van bijna 800 euro in iets meer dan 3 jaar al zo veel problemen en kosten geeft! Morgen maar eens bellen maar krijg er buikpijn van!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
20-04-2015 22:49
HarryO
Geplaatst op:
20-04-2015 22:49
En?
Geplaatst door:
Jer
Geplaatst op:
28-04-2015 10:09
Jer
Geplaatst op:
28-04-2015 10:09
Ook hier SN65M086EU /59 met code E:09. Apparaat 2,5 jaar oud. Wordt niet meer warm. Winkel verwijst naar Siemens / Bosch service en aldaar afspraak gemaakt.
Keurig netjes gemaakt en uiterst snel. Zeer aardige en professionele monteur die het euvel snel opspoorde en de warmte circulatiepomp vervangen heeft. Monteur heeft uitleg gegeven en maakte prijsberekening. Er werd ivm jonge leeftijd van het apparaat direct coulanceberekening gemaakt. Ongeveer een derde van de prijs (90 euro). Komt overeen met richtlijn van de winkel waar uitgegaan werd van de Uneto richtlijn van economische levensduur van 6 a 7 jaar gerelateerd aan aanschafwaarde van het apparaat. Daar gaf men aan dat ik ook terug mocht komen als de berekening niet zou kloppen. Op de reparatie wordt 2 jaar garantie gegeven. Overigens hoeft bij dit apparaat de zijkanten er niet meer af. Een geoefende monteur kan het met de machine op zijn plaats via de frontzijde (onderplaat aan voorzijde werd verwijderd). Het is een liggende karwei en lijkt me niet heel soepel te doen. Type pomp (met verwarmingselement erin) is dus via voorzijde te vervangen. Bij oudere types kan dat niet (die pomp is groter begreep ik). Het was door deze prettige monteur binnen het uur gepiept inclusief machine terugbouwen (ik had hem uitgebouwd wat denk ik niet nodig was). Fijn dat ik hier op het forum de achtergrond kon nazoeken en kon zien dat het vaker voorkomt (al kan dat natuurlijk procentueel best heel erg meevallen).
Keurig netjes gemaakt en uiterst snel. Zeer aardige en professionele monteur die het euvel snel opspoorde en de warmte circulatiepomp vervangen heeft. Monteur heeft uitleg gegeven en maakte prijsberekening. Er werd ivm jonge leeftijd van het apparaat direct coulanceberekening gemaakt. Ongeveer een derde van de prijs (90 euro). Komt overeen met richtlijn van de winkel waar uitgegaan werd van de Uneto richtlijn van economische levensduur van 6 a 7 jaar gerelateerd aan aanschafwaarde van het apparaat. Daar gaf men aan dat ik ook terug mocht komen als de berekening niet zou kloppen. Op de reparatie wordt 2 jaar garantie gegeven. Overigens hoeft bij dit apparaat de zijkanten er niet meer af. Een geoefende monteur kan het met de machine op zijn plaats via de frontzijde (onderplaat aan voorzijde werd verwijderd). Het is een liggende karwei en lijkt me niet heel soepel te doen. Type pomp (met verwarmingselement erin) is dus via voorzijde te vervangen. Bij oudere types kan dat niet (die pomp is groter begreep ik). Het was door deze prettige monteur binnen het uur gepiept inclusief machine terugbouwen (ik had hem uitgebouwd wat denk ik niet nodig was). Fijn dat ik hier op het forum de achtergrond kon nazoeken en kon zien dat het vaker voorkomt (al kan dat natuurlijk procentueel best heel erg meevallen).
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-05-2015 19:07
HarryO
Geplaatst op:
01-05-2015 19:07
@ Jer: goed opgelost en inderdaad voor een reële prijs.
Al gaan ze naar mijn idee wel te snel defect.
Al gaan ze naar mijn idee wel te snel defect.
Geplaatst door:
Sjoerd
Geplaatst op:
13-05-2015 09:21
Sjoerd
Geplaatst op:
13-05-2015 09:21
Mijn vaatwasser word,niet meer warm tijdens het programma maar wel als hij de vaat moet drogen wat kan dit zijn?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
13-05-2015 23:13
HarryO
Geplaatst op:
13-05-2015 23:13
Meerdere oorzaken mogelijk.
Graag alle informatie uit de deurrand vermelden.
Branden/knipperen er lampjes?
Staat er iets op het display (indien aanwezig)?
Graag alle informatie uit de deurrand vermelden.
Branden/knipperen er lampjes?
Staat er iets op het display (indien aanwezig)?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)