Siemens fout E09 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Herman
Geplaatst op:
13-07-2020 23:29
Herman
Geplaatst op:
13-07-2020 23:29
Hallo Bennie,
Ik heb de reparatiedienst een mail gestuurd met het probleem van de verkeerde pomp en sindsdien niets meer gehoord,ik kan ook geen nieuwe mail meer naar hen sturen of ook niet via hun website,de mails gaan niet door,ik denk dat ze mij geblokkeerd hebben ,wel goede firma zoiets,ik ga een nieuwe pomp bestellen bij siemens zelf en ze zelf monteren.
Ik heb de reparatiedienst een mail gestuurd met het probleem van de verkeerde pomp en sindsdien niets meer gehoord,ik kan ook geen nieuwe mail meer naar hen sturen of ook niet via hun website,de mails gaan niet door,ik denk dat ze mij geblokkeerd hebben ,wel goede firma zoiets,ik ga een nieuwe pomp bestellen bij siemens zelf en ze zelf monteren.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Herman
Geplaatst op:
17-07-2020 16:35
Gewijzigd op:
17-07-2020 18:46
Herman
Geplaatst op:
17-07-2020 16:35
Gewijzigd op:
17-07-2020 18:46
Dag Bennie,
Ik heb de nieuwe pomp van Siemens zelf gemonteerd,na het programma van twee uur zat ze vast,het plastieken deel met de schuppen draait los van de schroefdraad en komt dan vast te zitten,draait de pomp dan verkeerd?
Het is toch een wisselstroom motor?
Het zeeptablet was opgelost en het beetje bestek bovenin was toch proper,ik heb een beetje lijm aan de schroefdraad gedaan en het plastieken schuppenwiel er terug opgedraaid,toch raar dat het losdraaide ?
Ik heb de nieuwe pomp van Siemens zelf gemonteerd,na het programma van twee uur zat ze vast,het plastieken deel met de schuppen draait los van de schroefdraad en komt dan vast te zitten,draait de pomp dan verkeerd?
Het is toch een wisselstroom motor?
Het zeeptablet was opgelost en het beetje bestek bovenin was toch proper,ik heb een beetje lijm aan de schroefdraad gedaan en het plastieken schuppenwiel er terug opgedraaid,toch raar dat het losdraaide ?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
17-07-2020 22:44
bennie
Geplaatst op:
17-07-2020 22:44
Het is een bldc motor, een borstelloze gelijkstroommotor dus.
Heb je de kabelboom moeten aanpassen dan?
Heb je de kabelboom moeten aanpassen dan?
Geplaatst door:
Herman
Geplaatst op:
21-07-2020 14:04
Herman
Geplaatst op:
21-07-2020 14:04
Dag Bennie,
Ik heb de twee buitenste draadjes omgewisseld en nu draait ze wel in de juiste richting,ze moet dus wijzerzin draaien,de machine heeft al gewerkt en alles is voorlopig normaal,je hoort ook duidelijk het verschil in het sproeien van het water.
Een goede les,als de draadjes van de stekker los gekomen zijn best de pomp buiten de machine eens laten draaien om te zien of ze in de juiste richting draait,ik dacht ook dat ik de draadjes terug juist aangesloten had.
Het is dus mogelijk dat de kleine pomp ook wel genoeg kracht heeft als ze in de juiste richting draait,nu heb ik een pomp in reserve.
Bedankt voor de hulp en de uitleg !!
Ik heb de twee buitenste draadjes omgewisseld en nu draait ze wel in de juiste richting,ze moet dus wijzerzin draaien,de machine heeft al gewerkt en alles is voorlopig normaal,je hoort ook duidelijk het verschil in het sproeien van het water.
Een goede les,als de draadjes van de stekker los gekomen zijn best de pomp buiten de machine eens laten draaien om te zien of ze in de juiste richting draait,ik dacht ook dat ik de draadjes terug juist aangesloten had.
Het is dus mogelijk dat de kleine pomp ook wel genoeg kracht heeft als ze in de juiste richting draait,nu heb ik een pomp in reserve.
Bedankt voor de hulp en de uitleg !!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-07-2020 12:08
bennie
Geplaatst op:
23-07-2020 12:08
Fijn om te horen, graag gedaan.
Geplaatst door:
Johan
Geplaatst op:
27-08-2020 11:14
Johan
Geplaatst op:
27-08-2020 11:14
Mijn siemens vaatwasser geeft code E09 aan.
E-Nr: SN69M033NL/73
FD 9306
Bouwjaar onbekend
Al een jaartje of 7 ingebouwd, volledig geïntegreerd.
Waarschijnlijk is de hittepomp defect. Weet iemand hoe ik deze kan doormeten op weerstand op de aansluitingen van de pomp en hoe ik de pomp het beste zelf kan vervangen.
Welke hittepomp is geschikt voor deze vaatwasser?
E-Nr: SN69M033NL/73
FD 9306
Bouwjaar onbekend
Al een jaartje of 7 ingebouwd, volledig geïntegreerd.
Waarschijnlijk is de hittepomp defect. Weet iemand hoe ik deze kan doormeten op weerstand op de aansluitingen van de pomp en hoe ik de pomp het beste zelf kan vervangen.
Welke hittepomp is geschikt voor deze vaatwasser?
Geplaatst door:
William
Geplaatst op:
18-09-2020 18:52
William
Geplaatst op:
18-09-2020 18:52
Hallo Bennie, Volgens mij ben jij de goeroe van de Siemens vaatwasser
Ik heb de Siemens SN65M036EU/52 (juni 2012) en ook de foutcode E09. Ik denk dat ik de hittepomp 0450 moet vervangen. Nu is de vraag hoe moeilijk is het om deze te vervangen? Moet de vaatwasser eruit gehaald worden of kan het ook al liggend vervangen worden? Graag jullie ervaring om dit gebied. Ondertussen ga ik die pomp bestellen bij Siemens (134 euro inclusief BTW)
Ik heb de Siemens SN65M036EU/52 (juni 2012) en ook de foutcode E09. Ik denk dat ik de hittepomp 0450 moet vervangen. Nu is de vraag hoe moeilijk is het om deze te vervangen? Moet de vaatwasser eruit gehaald worden of kan het ook al liggend vervangen worden? Graag jullie ervaring om dit gebied. Ondertussen ga ik die pomp bestellen bij Siemens (134 euro inclusief BTW)
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
19-09-2020 13:55
bennie
Geplaatst op:
19-09-2020 13:55
@William.
Als je de hittepomp met artikelnummer 651956 hebt is het goed.
Hieronder heb je alle info voor de hittepomp
Film demontage hittepomp.
Als je de hittepomp met artikelnummer 651956 hebt is het goed.
Hieronder heb je alle info voor de hittepomp
Film demontage hittepomp.
Geplaatst door:
shop@maey.nl
Geplaatst op:
19-09-2020 19:59
shop@maey.nl
Geplaatst op:
19-09-2020 19:59
Hallo Bennie,
Bedankt voor de info over de hittepomp. Ik heb inderdaad de juiste pomp bij Siemens besteld.
Vraag die ik heb is meer hoe ik de pomp van vaatwasser kan wisselen? Moet de vaatwasser van de keukenblok verwijderd worden om er bij te kunnen of kan ik het ook verwisselen zonder het uit de keukenblok te halen?
Ik heb ook een amerikaanse filmpje op youtube gezien. Daar wordt de hele vaatwasser gedemonteerd voordat de pomp vervangen kan worden.
Dus aan de alle lezers: hoe hebben jullie de pomp vervangen?
Bij voorbaat mijn dank.
William
Bedankt voor de info over de hittepomp. Ik heb inderdaad de juiste pomp bij Siemens besteld.
Vraag die ik heb is meer hoe ik de pomp van vaatwasser kan wisselen? Moet de vaatwasser van de keukenblok verwijderd worden om er bij te kunnen of kan ik het ook verwisselen zonder het uit de keukenblok te halen?
Ik heb ook een amerikaanse filmpje op youtube gezien. Daar wordt de hele vaatwasser gedemonteerd voordat de pomp vervangen kan worden.
Dus aan de alle lezers: hoe hebben jullie de pomp vervangen?
Bij voorbaat mijn dank.
William
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)