Siemens fout E09 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Herman
Geplaatst op:
23-06-2020 15:23
Gewijzigd op:
24-06-2020 19:36
Herman
Geplaatst op:
23-06-2020 15:23
Gewijzigd op:
24-06-2020 19:36
Hallo Bennie,
Onderaan draait de arm maar alles blijft vuil omdat het tablet niet smelt,ik heb de oude pomp eens aangesloten,ik voel ze enkele keren trillen en dan begint ze te blazen maar niet heel hard,heb dan gevoeld aan de gemonteerde pomp en deze doet hetzelfde,de openingen van de waterverdeler gaan alle drie afwisselend open dus die werkt .
Onderaan draait de arm maar alles blijft vuil omdat het tablet niet smelt,ik heb de oude pomp eens aangesloten,ik voel ze enkele keren trillen en dan begint ze te blazen maar niet heel hard,heb dan gevoeld aan de gemonteerde pomp en deze doet hetzelfde,de openingen van de waterverdeler gaan alle drie afwisselend open dus die werkt .
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
25-06-2020 21:01
bennie
Geplaatst op:
25-06-2020 21:01
@Herman, word hij wel warm dan?
Geplaatst door:
Herman
Geplaatst op:
26-06-2020 11:26
Gewijzigd op:
27-06-2020 19:11
Herman
Geplaatst op:
26-06-2020 11:26
Gewijzigd op:
27-06-2020 19:11
Dag Bennie,
Ja warmen doet de pomp en onderaan spuit het water uit de arm en die draait,of hij snel draait en of het water hard spuit weet ik niet,de middenste arm draait niet en bovenaan spuit er ook geen water,kan het dat de pomp niet snel genoeg draait of niet genoeg druk heeft,toen ze pas gemonteerd was was alles proper maar wel koud,van als de monteur de tweede keer terug geweest is werkte er niets meer door de loshangende stekker en het losse draadje,kan het dat de twee buitenste draadjes van de stekker verwisseld zijn of maakt dit geen verschil.Als ik de stekker aan de oude pomp die niet warmt aansluit draait ze maar of het snel genoeg is weet ik niet,ze trilt eerst een paar keer alsof ze niet weet langs welke kant ze moet draaien en begint dan te draaien.
Ja warmen doet de pomp en onderaan spuit het water uit de arm en die draait,of hij snel draait en of het water hard spuit weet ik niet,de middenste arm draait niet en bovenaan spuit er ook geen water,kan het dat de pomp niet snel genoeg draait of niet genoeg druk heeft,toen ze pas gemonteerd was was alles proper maar wel koud,van als de monteur de tweede keer terug geweest is werkte er niets meer door de loshangende stekker en het losse draadje,kan het dat de twee buitenste draadjes van de stekker verwisseld zijn of maakt dit geen verschil.Als ik de stekker aan de oude pomp die niet warmt aansluit draait ze maar of het snel genoeg is weet ik niet,ze trilt eerst een paar keer alsof ze niet weet langs welke kant ze moet draaien en begint dan te draaien.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
28-06-2020 14:25
bennie
Geplaatst op:
28-06-2020 14:25
Geplaatst door:
Herman
Geplaatst op:
03-07-2020 16:07
Herman
Geplaatst op:
03-07-2020 16:07
Dag Bennie,
Die buis heb ik al drie maal doorgespoten en er is niets verstopt.
Maar ik denk dat ik het probleem gevonden heb,ik wou de oude pomp er terug opzetten om te zien of die meer druk geeft maar ze wou niet draaien,ik heb ze dan open gedaan en ik krijg ze nu niet meer in elkaar,maar ja ze warmt toch niet.
Kijk het verschil in pomp,de witte is de originele en de grijze is die dat de monteur er in gezet heeft en het was waarschijnlijk zelfs een tweedehands zo te zien.
De originele is veel zwaarder ,ik denk dat de kleine niet genoeg druk geeft !
Grtn
Die buis heb ik al drie maal doorgespoten en er is niets verstopt.
Maar ik denk dat ik het probleem gevonden heb,ik wou de oude pomp er terug opzetten om te zien of die meer druk geeft maar ze wou niet draaien,ik heb ze dan open gedaan en ik krijg ze nu niet meer in elkaar,maar ja ze warmt toch niet.
Kijk het verschil in pomp,de witte is de originele en de grijze is die dat de monteur er in gezet heeft en het was waarschijnlijk zelfs een tweedehands zo te zien.
De originele is veel zwaarder ,ik denk dat de kleine niet genoeg druk geeft !
Grtn
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-07-2020 21:24
bennie
Geplaatst op:
03-07-2020 21:24
Volgens siemens moet deze er in.
https://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/shop/12019637
En volgens mij hebben ze deze er bij jou ingezet.
https://www.partsnl.nl/00654575-pomp-2
Ik heb ze opgezocht met die nummers wat achterop staan, die beginnen met 900
Je kan zien dat de artikelnummers niet overeen komen.
Misschien kan je de monteur daarvan overtuigen, zodat hij de goede levert.
https://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/shop/12019637
En volgens mij hebben ze deze er bij jou ingezet.
https://www.partsnl.nl/00654575-pomp-2
Ik heb ze opgezocht met die nummers wat achterop staan, die beginnen met 900
Je kan zien dat de artikelnummers niet overeen komen.
Misschien kan je de monteur daarvan overtuigen, zodat hij de goede levert.
Geplaatst door:
Herman
Geplaatst op:
03-07-2020 22:53
Gewijzigd op:
04-07-2020 16:24
Herman
Geplaatst op:
03-07-2020 22:53
Gewijzigd op:
04-07-2020 16:24
Hallo Bennie,
De grootste zit er normaal in en de kleine is dezelfde als die die de monteur geplaatst heeft.
Jammer dat er niet bij staat hoeveel druk ze geven,zou het daarmee zijn dat het water niet tot boven geraakt omdat de kleine pomp niet genoeg druk geeft ?
Volgens het nummer van de vaatwasser moet deze er in !
https://www.siemens-home.bsh-group.com/be/nl/eshop-productenlijst/00651956
Dat is ook zo een lange met dikke motorkern .
Ik heb de oude pomp die niet meer warmt er terug in gezet maar ze was niet goed in elkaar gezet en is open gesprongen maar voor ze opensprong heeft ze even gepompt en ik had een bordje onder de bovenste sproeier gezet en daar was toch water in,dus het systeem werkt nog perfect,het is de kleine pomp die niet hard genoeg pompt om het water tot boven te krijgen !
De grootste zit er normaal in en de kleine is dezelfde als die die de monteur geplaatst heeft.
Jammer dat er niet bij staat hoeveel druk ze geven,zou het daarmee zijn dat het water niet tot boven geraakt omdat de kleine pomp niet genoeg druk geeft ?
Volgens het nummer van de vaatwasser moet deze er in !
https://www.siemens-home.bsh-group.com/be/nl/eshop-productenlijst/00651956
Dat is ook zo een lange met dikke motorkern .
Ik heb de oude pomp die niet meer warmt er terug in gezet maar ze was niet goed in elkaar gezet en is open gesprongen maar voor ze opensprong heeft ze even gepompt en ik had een bordje onder de bovenste sproeier gezet en daar was toch water in,dus het systeem werkt nog perfect,het is de kleine pomp die niet hard genoeg pompt om het water tot boven te krijgen !
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
05-07-2020 13:55
bennie
Geplaatst op:
05-07-2020 13:55
Je hebt gelijk, ik heb waarschijnlijk het verkeerde E-nummer gepakt, maar de pomp die jij noemt is de juiste.
Maar hoe dan ook, de monteur heeft de verkeerde er in gezet.
Maar hoe dan ook, de monteur heeft de verkeerde er in gezet.
Geplaatst door:
Rich
Geplaatst op:
10-07-2020 13:27
Rich
Geplaatst op:
10-07-2020 13:27
Hallo, ik heb het ook het probleem met de ntc stekker van de de hittepomp. Bij de demontage van de pomp zijn de draden van de NTC aansluiting losgeschoten en nu weet ik niet in welke volgorde ik ze weer moet monteren. Op de stekker staan de nrs. 1,2 en 3 en op de printplaat 4,5 en 6 Welke nummers moeten op elkaar worden aangesloten?
Het is een vaatwasser van Siemens nr. SX65mo36eu/59
Alvast dank voor de info.
Grt. Rich
Het is een vaatwasser van Siemens nr. SX65mo36eu/59
Alvast dank voor de info.
Grt. Rich
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
11-07-2020 21:36
bennie
Geplaatst op:
11-07-2020 21:36
Iemand anders had dit probleem ook, hij heeft gewoon wat geprobeerd.
Je hebt 6 mogelijkheden.
123
132
213
231
312
321
Je hebt 6 mogelijkheden.
123
132
213
231