Siemens fout E09 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
marianne
Geplaatst op:
03-03-2020 21:07
marianne
Geplaatst op:
03-03-2020 21:07
@bennie ja, heb ik gedaan, maar piept dus niet...
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
04-03-2020 20:25
bennie
Geplaatst op:
04-03-2020 20:25
Dan zal daar een breukje in zitten.
Lukt het om dat te overbruggen met het een of ander?
Als je hem op een gewone weerstandsmeting zet, meet je dan oneindig of een hoge weerstand?
Lukt het om dat te overbruggen met het een of ander?
Als je hem op een gewone weerstandsmeting zet, meet je dan oneindig of een hoge weerstand?
Geplaatst door:
Ben
Geplaatst op:
08-03-2020 20:29
Gewijzigd op:
08-03-2020 20:33
Ben
Geplaatst op:
08-03-2020 20:29
Gewijzigd op:
08-03-2020 20:33
hallo lotgenoten,
Sinds enkele dagen is bij ons thuis de vaat niet droog en piept de vaatwasser met code e09 als het programma is afgelopen.
Het betreft model SX69M051NL/93 de machine is in mei 5 jaar oud. Wat als ik hier zo lees best oud is.
Ik heb de week voordat de foutmelding er was 2x gebruikt gemaakt van de knop extra droog en ben bang dat de hittepomp hierdoor is doorgebrand.
De rode draden naast de aarde heb ik doorgemeten met de voltmeter en geven in de ohm stand geen waarde.
Nu kan ik nergens vinden welke vervangende pomp erin moet.
Heel veel vaatwassers hebben pomp 00755078 maar op de Siemens https://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/artikeloverzicht/00755078website geeft die aan dat die niet geschikt is voor de sx69m051 en dat het een vervanger is voor onderdeel 12014090
Hoe weet ik welke pomp geschikt is? of waar ik het onderdeel nummer kan vinden.
Op de siemens website staat er ook geen pomp bij onderdelen van de SX69M051NL.
https://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/supportdetail/product/SX69M051NL/93#/Tabs=section-spareparts/Togglebox=tb0199/
b.v.d.
Sinds enkele dagen is bij ons thuis de vaat niet droog en piept de vaatwasser met code e09 als het programma is afgelopen.
Het betreft model SX69M051NL/93 de machine is in mei 5 jaar oud. Wat als ik hier zo lees best oud is.
Ik heb de week voordat de foutmelding er was 2x gebruikt gemaakt van de knop extra droog en ben bang dat de hittepomp hierdoor is doorgebrand.
De rode draden naast de aarde heb ik doorgemeten met de voltmeter en geven in de ohm stand geen waarde.
Nu kan ik nergens vinden welke vervangende pomp erin moet.
Heel veel vaatwassers hebben pomp 00755078 maar op de Siemens https://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/artikeloverzicht/00755078website geeft die aan dat die niet geschikt is voor de sx69m051 en dat het een vervanger is voor onderdeel 12014090
Hoe weet ik welke pomp geschikt is? of waar ik het onderdeel nummer kan vinden.
Op de siemens website staat er ook geen pomp bij onderdelen van de SX69M051NL.
https://www.siemens-home.bsh-group.com/nl/supportdetail/product/SX69M051NL/93#/Tabs=section-spareparts/Togglebox=tb0199/
b.v.d.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
08-03-2020 21:01
bennie
Geplaatst op:
08-03-2020 21:01
@ ben.
Het kan zijn dat er binnenin het contact is losgebrand, je kan hem uit elkaar halen en proberen te repareren/solderen.
Maar dat kan alleen aan het begin of aan het eind .
Jij hebt er deze hittepomp in zitten.
Hier heb je de tekeningen van je vaatwasser.
Het kan zijn dat er binnenin het contact is losgebrand, je kan hem uit elkaar halen en proberen te repareren/solderen.
Maar dat kan alleen aan het begin of aan het eind .
Jij hebt er deze hittepomp in zitten.
Hier heb je de tekeningen van je vaatwasser.
Geplaatst door:
Ben
Geplaatst op:
09-03-2020 13:42
Ben
Geplaatst op:
09-03-2020 13:42
@bennie
dankje ik ga ermee aan de slag
Zit er een groot risico in dat dit nu vaker voorkomt/ Zoals de verhalen van mensen die zeggen de 3e pomp zit er al in of is dat model specifiek?
Ik ga nu de extra droog en extra hygiene knoppen zeker minder gebruiken als dat hitte element de zwakste schakel is.
dankje ik ga ermee aan de slag
Zit er een groot risico in dat dit nu vaker voorkomt/ Zoals de verhalen van mensen die zeggen de 3e pomp zit er al in of is dat model specifiek?
Ik ga nu de extra droog en extra hygiene knoppen zeker minder gebruiken als dat hitte element de zwakste schakel is.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-03-2020 21:37
bennie
Geplaatst op:
10-03-2020 21:37
Het verwarmingselement word ook gewoon tijdens het wasproces gebruikt om je water te verwarmen.
Hij zal dus altijd aan en uit gaan.
Je leest veel over bosch/siemens omdat die vaak net duur genoeg zijn in aanschaf, en dus jammer om gelijk af te schrijven.
Maar ook weer jammer om een paar 100 euro te investeren.
Er zijn ook modellen met een schoonheidsfoutje.
Hier ligt de hittepomp iets lager dan de overstromingsbeveiliging.
Hierdoor kan de hittepomp lang in een laagje water liggen zonder dat de beveiliging aanspreekt.
Hierdoor gaat het element ook kapot.
Maar of dat bij jou het geval is weet ik niet.
Hij zal dus altijd aan en uit gaan.
Je leest veel over bosch/siemens omdat die vaak net duur genoeg zijn in aanschaf, en dus jammer om gelijk af te schrijven.
Maar ook weer jammer om een paar 100 euro te investeren.
Er zijn ook modellen met een schoonheidsfoutje.
Hier ligt de hittepomp iets lager dan de overstromingsbeveiliging.
Hierdoor kan de hittepomp lang in een laagje water liggen zonder dat de beveiliging aanspreekt.
Hierdoor gaat het element ook kapot.
Maar of dat bij jou het geval is weet ik niet.
Geplaatst door:
Anja Dc
Geplaatst op:
11-03-2020 23:25
Anja Dc
Geplaatst op:
11-03-2020 23:25
Hey, terug van weggeweest. Midden december ook melding gedaan van foutcode e09.
Na het advies dat ik hier kreeg heb ik de warmtepomp vervangen en deed de machine het weer prima.
Echter, nog geen 3 maanden later, weer code e09.
En dus weeral geen warmte meer.
Is dit wel normaal ? Zijn er hier nog die zo snel hetzelfde probleem hebben?
Na het advies dat ik hier kreeg heb ik de warmtepomp vervangen en deed de machine het weer prima.
Echter, nog geen 3 maanden later, weer code e09.
En dus weeral geen warmte meer.
Is dit wel normaal ? Zijn er hier nog die zo snel hetzelfde probleem hebben?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-03-2020 21:13
bennie
Geplaatst op:
13-03-2020 21:13
@anjadc.
Het kan ook nog aan de printplaat liggen.
Mag ik het E-nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Het kan ook nog aan de printplaat liggen.
Mag ik het E-nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Geplaatst door:
Ben
Geplaatst op:
17-03-2020 19:16
Ben
Geplaatst op:
17-03-2020 19:16
@bennie
Bedankt voor de hulp ik heb de hittepomp vervangen en alles is weer normaal.
Toch nog wel een klusje alles netjes uit en weer inbouwen zorgen dat nergens perongeluk water over heen loopt.
Zie hier een foto van de doorgebrande pomp/hitte element. Dit is niet fixbaar meer toch en allee die ring ergens halen als reserve kan ook niet als ik het goed begrepen heb?
Bedankt voor de hulp ik heb de hittepomp vervangen en alles is weer normaal.
Toch nog wel een klusje alles netjes uit en weer inbouwen zorgen dat nergens perongeluk water over heen loopt.
Zie hier een foto van de doorgebrande pomp/hitte element. Dit is niet fixbaar meer toch en allee die ring ergens halen als reserve kan ook niet als ik het goed begrepen heb?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
17-03-2020 20:43
bennie
Geplaatst op:
17-03-2020 20:43
Die kan je inderdaad niet meer repareren, en hij is helaas niet los verkrijgbaar.
Maar fijn dat hij weer doet.
Maar fijn dat hij weer doet.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)