Siemens fout E09 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Lars
Geplaatst op:
10-01-2019 21:34
Lars
Geplaatst op:
10-01-2019 21:34
Ja, ik bedoel daarmee het filter/zeef onder in de machine.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-01-2019 21:48
bennie
Geplaatst op:
10-01-2019 21:48
Geplaatst door:
Carl
Geplaatst op:
13-01-2019 13:36
Carl
Geplaatst op:
13-01-2019 13:36
Hallo
Wij hebben hier hetzelfde probleem met een sx66t091eu/01 machine.
Ik wilde de pomp doormeten maar zie dat er een ander type pomp in zit dan die van de tekening in een eerdere post. Onze pomp is wit en heeft een rij aansluitingen aan de zijkant voor zowel de ntc’s als de spanning. De aansluiting voor de ntc meet 13k per ntc en 26k totaal. Echter de spanningsaansluiting bestaat uit 4 contacten. Een aarddraad en 3 rode. Tussen twee ervan meet ik 13ohm op de derde aansluiting meet ik niets ten opzichte van de aarde en de andere rode draaden. Weet iemand hoe je deze aansluitingen op een juiste manier doormeet?
Wij hebben hier hetzelfde probleem met een sx66t091eu/01 machine.
Ik wilde de pomp doormeten maar zie dat er een ander type pomp in zit dan die van de tekening in een eerdere post. Onze pomp is wit en heeft een rij aansluitingen aan de zijkant voor zowel de ntc’s als de spanning. De aansluiting voor de ntc meet 13k per ntc en 26k totaal. Echter de spanningsaansluiting bestaat uit 4 contacten. Een aarddraad en 3 rode. Tussen twee ervan meet ik 13ohm op de derde aansluiting meet ik niets ten opzichte van de aarde en de andere rode draaden. Weet iemand hoe je deze aansluitingen op een juiste manier doormeet?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-01-2019 14:53
bennie
Geplaatst op:
13-01-2019 14:53
Dag Carl.
Jij hebt nog een hittepomp met 2 elementen er in.
Als je een nieuwe hittepomp besteld krijg je er een setje bij om de kabelboom om te bouwen.
Nieuwe hittepomp
Als ik je verhaal zo lees dan is er 1 element defect in je hittepomp.
Jij hebt nog een hittepomp met 2 elementen er in.
Als je een nieuwe hittepomp besteld krijg je er een setje bij om de kabelboom om te bouwen.
Nieuwe hittepomp
Als ik je verhaal zo lees dan is er 1 element defect in je hittepomp.
Geplaatst door:
cedric t
Geplaatst op:
28-01-2019 18:12
cedric t
Geplaatst op:
hello ik heb het ook gehad fout code E09 op mijn vaatwasser siemens water was koud heb de hitte pom p uit een gedaan en de hitte element was vol roest en zwart pleken op die hitte element er was water op gekomen door lek een de pomp dichtings rubber heb dan nieuw hitte pomp besteld 135eur geen origineel pomp
Geplaatst door:
cedric t
Geplaatst op:
cedric t
Geplaatst op:
hello ik heb het ook gehad fout code E09 op mijn vaatwasser siemens water was koud heb de hitte pom p uit een gedaan en de hitte element was vol roest en zwart pleken op die hitte element er was water op gekomen door lek een de pomp dichtings rubber heb dan nieuw hitte pomp besteld 135eur geen origineel pomp
Geplaatst door:
Ed
Geplaatst op:
10-02-2019 16:49
Gewijzigd op:
10-02-2019 16:52
Ed
Geplaatst op:
10-02-2019 16:49
Gewijzigd op:
10-02-2019 16:52
Ik heb hetzelfde E09 probleem. Vaatwasser is nu 3 jaar oud en de pomp met verwarmingselement is 3 dagen geleden vervangen. Wat een hele dure reparatie is.
Nadat deze nieuwe pomp 2 dagen!!! gewerkt heeft kreeg ik op dag 3 weer opnieuw die E09 code! Dus geen warm verwarmd water.
Na het lezen van al dezelfde klachten op dit forum, kun je wel de conclusie trekken dat deze pomp de zwakste en slechtste schakel in het gehele apparaat is. Siemens kwaliteit ontwaardig en hierdoor zal ik ook nimmer meer Siemens apparatuur aanschaffen. Siemens is mij te onbetrouwbaar, terwijl ik juist voor kwaliteit betaald had.
Nadat deze nieuwe pomp 2 dagen!!! gewerkt heeft kreeg ik op dag 3 weer opnieuw die E09 code! Dus geen warm verwarmd water.
Na het lezen van al dezelfde klachten op dit forum, kun je wel de conclusie trekken dat deze pomp de zwakste en slechtste schakel in het gehele apparaat is. Siemens kwaliteit ontwaardig en hierdoor zal ik ook nimmer meer Siemens apparatuur aanschaffen. Siemens is mij te onbetrouwbaar, terwijl ik juist voor kwaliteit betaald had.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-02-2019 17:22
bennie
Geplaatst op:
10-02-2019 17:22
Dat is wel heel snel, heb je nog wel garantie op dit onderdeel?
Het mag niet dat hij na 3 dagen alweer kapot is.
Maar bekijk eerst de printplaat eens, Misschien is het relais wat de verwarming schakelt losgebrand
Soms moet de kabelboom ook omgebouwd worden en is 1 van de draden niet deugdelijk gekoppelt.
Het mag niet dat hij na 3 dagen alweer kapot is.
Maar bekijk eerst de printplaat eens, Misschien is het relais wat de verwarming schakelt losgebrand
Soms moet de kabelboom ook omgebouwd worden en is 1 van de draden niet deugdelijk gekoppelt.
Geplaatst door:
Wim
Geplaatst op:
04-03-2019 20:30
Wim
Geplaatst op:
04-03-2019 20:30
Hallo;
Ik heb sinds gisteren ook foutcode E09 in onze Siemens vaatwasser type SN64MO30EU/50
Vorig jaar had ik een andere storing E15, dit heb ik opgelost door de afdichtingen te vervangen.
Misschien is dit nog een gevolg hiervan.
Kan iemand vertellen welke hittepomp ik hiervoor nodig heb?
Groet
Wim
Ik heb sinds gisteren ook foutcode E09 in onze Siemens vaatwasser type SN64MO30EU/50
Vorig jaar had ik een andere storing E15, dit heb ik opgelost door de afdichtingen te vervangen.
Misschien is dit nog een gevolg hiervan.
Kan iemand vertellen welke hittepomp ik hiervoor nodig heb?
Groet
Wim
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
04-03-2019 22:47
bennie
Geplaatst op:
04-03-2019 22:47
Dag wim, jij bent deze hittepomp nodig.
Het kan heel goed zijn dat het daardoor komt.
De hittepomp ligt iets lager dan de vlotter en kan dus heel lang in een laagje water liggen voordat de vlotter aanspreekt.
Het kan heel goed zijn dat het daardoor komt.
De hittepomp ligt iets lager dan de vlotter en kan dus heel lang in een laagje water liggen voordat de vlotter aanspreekt.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)