Miele G 1220 SC probleem |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Viviane
Geplaatst op:
31-07-2013 23:58
Viviane
Geplaatst op:
31-07-2013 23:58
Hallo,
Bij de Miele vaatwasser G1220SC gaan bij het aanzetten alle programma contolelampjes branden samen met de TAB 2 in 1 en 3 in 1. De andere lampjes niet, dus de aan/uit, startuitstel en de wateraan/afvoer branden helemaal niet. Het toestel begint ook onmiddellijk water aan te voeren. Als je het toestel even laat aanstaan, dan stopt de water aanvoer en begint het water weg te pompen, dit laatste stopt niet meer, ongeacht hoe lang je het toestel laat aanstaan. Het is mogelijk om het toestel aan en uit te schakelen met de start/stop schakelaar, echter wanneer je het langere tijd hebt aan laten staan dan kan je het niet meer uitschakelen met deze schakelaar en kan je alleen nog de stekker uit trekken om het toestel uit te schakelen. Wel heb ik gemerkt dat er ergens een lek moet zijn wat er hoopt zich wat water op in de bodemplaat, hoewel ik op zicht en zelfs na het verwijderen van de bodemplaat niet kon ontdekken waar de lek dan wel zit. Mijn vermoeden is dan ook dat de lek er voor zorgt of gezorgd heeft dat een of ander electrisch sturingsonderdeel onderaan in het toestel nat is geworden waardoor het nu mogelijk volledig foute signalen uitstuurt waardoor alle programma lampjes gelijktijdig branden. Mogelijk helpt deze uitleg wat meer bij jullie beoordeling? Alvast bij voorbaat dank.
Bij de Miele vaatwasser G1220SC gaan bij het aanzetten alle programma contolelampjes branden samen met de TAB 2 in 1 en 3 in 1. De andere lampjes niet, dus de aan/uit, startuitstel en de wateraan/afvoer branden helemaal niet. Het toestel begint ook onmiddellijk water aan te voeren. Als je het toestel even laat aanstaan, dan stopt de water aanvoer en begint het water weg te pompen, dit laatste stopt niet meer, ongeacht hoe lang je het toestel laat aanstaan. Het is mogelijk om het toestel aan en uit te schakelen met de start/stop schakelaar, echter wanneer je het langere tijd hebt aan laten staan dan kan je het niet meer uitschakelen met deze schakelaar en kan je alleen nog de stekker uit trekken om het toestel uit te schakelen. Wel heb ik gemerkt dat er ergens een lek moet zijn wat er hoopt zich wat water op in de bodemplaat, hoewel ik op zicht en zelfs na het verwijderen van de bodemplaat niet kon ontdekken waar de lek dan wel zit. Mijn vermoeden is dan ook dat de lek er voor zorgt of gezorgd heeft dat een of ander electrisch sturingsonderdeel onderaan in het toestel nat is geworden waardoor het nu mogelijk volledig foute signalen uitstuurt waardoor alle programma lampjes gelijktijdig branden. Mogelijk helpt deze uitleg wat meer bij jullie beoordeling? Alvast bij voorbaat dank.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
02-08-2013 07:57
HarryO
Geplaatst op:
02-08-2013 07:57
Zoek eerst de lekkage op.
Mogelijk is er inderdaad water over de bekabeling of elektrische onderdelen heen gelopen. Dit herken je meestal aan een witte streep/kalkvlek/roestvelk.
Mogelijk is er inderdaad water over de bekabeling of elektrische onderdelen heen gelopen. Dit herken je meestal aan een witte streep/kalkvlek/roestvelk.
Geplaatst door:
Viviane
Geplaatst op:
02-08-2013 14:45
Viviane
Geplaatst op:
02-08-2013 14:45
Hallo Harry,
Het probleem is dat we niet kunnen vinden waar de lek is.
Het probleem is dat we niet kunnen vinden waar de lek is.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
02-08-2013 21:15
HarryO
Geplaatst op:
02-08-2013 21:15
Verwijder de zijkanten en plint(voor zover mogelijk) en laat de machine draaien. Je moet nu ergens een lekkage zien. Grote kans op problemen met de afvoer of circulatie pomp.
Geplaatst door:
Viviane
Geplaatst op:
02-08-2013 22:00
Viviane
Geplaatst op:
02-08-2013 22:00
Hallo Harry, er moet inderdaad ergens een lek zijn, echter onvindbaar. panelen er reeds afgehaald, bodemplaat ook en alles van dichtbij onderzocht maar niets te vinden. Gek genoeg zijn alle onderdelen en aalnsluitingen ook kurkdroog. Desalnietemin is het lek wel de oorzaak van de ellende maar met het lek op te sporen en te herstellen zijn we er volgens mij nog niet. Door het lek moet er ergens een electronisch onderdeel beschadigd zijn waardoor nu alle programmalampjes branden bij het aanzetten en het toestel alleen nog water neemt en wegpompt. Mijn vraag is dan ook, los van het lek, weet iemand welk onderdeel bij beschadiging zulk een gevolg heeft?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
03-08-2013 00:14
HarryO
Geplaatst op:
03-08-2013 00:14
Water geleid, dus ieder punt kan de oorzaak zijn.
Controleer de elektronica in de deur op defecten.
Controleer de elektronica in de deur op defecten.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)