Storing na vervangen deurgreep |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Jan_D.
Geplaatst op:
29-05-2013 13:19
Jan_D.
Geplaatst op:
29-05-2013 13:19
Na het vervangen van de deurgreep van een Bauknecht GSI 6451 gaat de machine niet meer aan.
Stekkers en randaarde zijn los geweest en correct teruggeplaatst. Controlelampje gaat niet aan na bediening van de Aan/uit schakelaar.
Stekkers en randaarde zijn los geweest en correct teruggeplaatst. Controlelampje gaat niet aan na bediening van de Aan/uit schakelaar.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
29-05-2013 21:04
HarryO
Geplaatst op:
29-05-2013 21:04
Als er niets meer brand heb je de aan/uit knop niet (goed) aangesloten of zit de schakelaar niet goed in de deur gemonteerd.
Geplaatst door:
Jan_D.
Geplaatst op:
29-05-2013 21:49
Jan_D.
Geplaatst op:
29-05-2013 21:49
Dat dacht ik eerst ook, maar bij controle leek alles goed te zitten. Ik zal morgen opnieuw kijken.
Bedankt voor je reactie!
Bedankt voor je reactie!
Geplaatst door:
Jan_D.
Geplaatst op:
30-05-2013 11:25
Jan_D.
Geplaatst op:
30-05-2013 11:25
Gecontroleerd: Spanning op wandcontactdoos is OK.
Aansluiting naar schakelaar (2 blauwe draden) heeft spanning. Na indrukken schakelaar staat ook spanning op beide zwarte draden van de schakelaar.
Lampje gaat niet branden en de machine start niet.
De beide zwarte draden gaan via de deur de machine in; in het deurpaneel zit een witte behuizing met twee aansluitingen (zwakstroom?) (4 dunne draden zwart en twee dunne draden wit). Er is een printplaatje zichtbaar in deze behuizing in het deurpaneel. Kan de printplaat kapot gegaan zijn tijdens het vervangen van de greep??? Ik heb de boel niet laten vallen of gestoten!
Groet,
Jan
Aansluiting naar schakelaar (2 blauwe draden) heeft spanning. Na indrukken schakelaar staat ook spanning op beide zwarte draden van de schakelaar.
Lampje gaat niet branden en de machine start niet.
De beide zwarte draden gaan via de deur de machine in; in het deurpaneel zit een witte behuizing met twee aansluitingen (zwakstroom?) (4 dunne draden zwart en twee dunne draden wit). Er is een printplaatje zichtbaar in deze behuizing in het deurpaneel. Kan de printplaat kapot gegaan zijn tijdens het vervangen van de greep??? Ik heb de boel niet laten vallen of gestoten!
Groet,
Jan
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
31-05-2013 20:40
HarryO
Geplaatst op:
31-05-2013 20:40
Ik verwacht niet dat de module defect is maar eerder dat er een los contact in zit.
Haal hem los en je weet het.
Haal hem los en je weet het.
Geplaatst door:
Jan_D.
Geplaatst op:
01-06-2013 16:52
Jan_D.
Geplaatst op:
01-06-2013 16:52
De module heb ik losgehaald en open gemaakt. De binnenkant van de behuizing en de printplaat zijn duidelijk een keer vochtig geweest. Zo te zien is er een keer lekkage geweest vanaf de bovenkant van het aanrechtblad. Alle contacten, zowel op de printplaat als in de stekkertje zien er wel schoon uit. Ook zag met de loep erbij geen vreemde dingen op het printplaatje.
Ik denk dat ik de machine toch maar als "overleden" moet gaan beschouwen.
Ik denk dat ik de machine toch maar als "overleden" moet gaan beschouwen.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)