siemens SX64E001 krijgt geen water |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Rob
Geplaatst op:
28-05-2013 22:00
Gewijzigd op:
28-05-2013 22:16
Rob
Geplaatst op:
28-05-2013 22:00
Gewijzigd op:
28-05-2013 22:16
Hallo allemaal,
mijn (inbouw)vaatwasser siemens SX64E001 start het programma en pompt dan wat water weg.
Daarna na een menuut of zo piep en het kraantje en einde programma ledje brand.
Heb de zijkant (links bekeken en het labyrint schoongemaakt. Ik zie ook geen water het labyrint binnen komen bij het programma.
nu lees ik dat het kan zijn dat er water op de bodemplaat kan liggen, maar deze is droog.
wat kan het nog meer zijn?
er wordt vaak gesproken over een vlotter, maar deze kan ik bij dit type machine niet vinden.
iemand die een tip heeft?
gr ROb
plaatje:
mijn (inbouw)vaatwasser siemens SX64E001 start het programma en pompt dan wat water weg.
Daarna na een menuut of zo piep en het kraantje en einde programma ledje brand.
Heb de zijkant (links bekeken en het labyrint schoongemaakt. Ik zie ook geen water het labyrint binnen komen bij het programma.
nu lees ik dat het kan zijn dat er water op de bodemplaat kan liggen, maar deze is droog.
wat kan het nog meer zijn?
er wordt vaak gesproken over een vlotter, maar deze kan ik bij dit type machine niet vinden.
iemand die een tip heeft?
gr ROb
plaatje:
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
29-05-2013 20:38
HarryO
Geplaatst op:
29-05-2013 20:38
Deze machine heeft niet de vlotter constructie waar ik normaal naar verwijs.
Er zit een vlotter op de bodem, deze controleerd op lekkage.
Werkt deze wel?
De water inlaat van deze machine gaat via de aquastop in het grijze blok bij de kraan.
Controleer eerst het filtertje tussen kraan en het grijze blok.
Staat er wel voldoende waterdruk op de kraan?
Er zit een vlotter op de bodem, deze controleerd op lekkage.
Werkt deze wel?
De water inlaat van deze machine gaat via de aquastop in het grijze blok bij de kraan.
Controleer eerst het filtertje tussen kraan en het grijze blok.
Staat er wel voldoende waterdruk op de kraan?
Geplaatst door:
Martijn van Duijn
Geplaatst op:
14-07-2013 17:05
Martijn van Duijn
Geplaatst op:
14-07-2013 17:05
Hoi,
Ik heb een heel vergelijkbaar probleem met mijn Siemens SN65E001EU/17. Heb jij nog gevonden wat er mee was?
Ik kan er aan toevoegen dat mij labyrinth er nagenoeg hetzelfde uitziet, ik heb het ook schoongemaakt (prut midden links bij een beluchtingspunt lijkt het). Vooralsnog heeft dat niet geholpen.
Bij mij slaat de pomp 3x aan bij het starten. Tweemaal kort, de derde keer een stuk langer tot een timeout, piep en waterfout.
Echter: als je tijdens die derde pomp sessie de deur open en dicht doet gaat direct daarna de waterklep open en wordt het programma elke keer verder foutloos uitgevoerd!
Ik kan dus wel wassen, maar ik moet er even bij blijven, en de timer is zinloos op deze manier. Een op de tien keer ofzo gaat het wel vanzelf goed.
Ik heb een heel vergelijkbaar probleem met mijn Siemens SN65E001EU/17. Heb jij nog gevonden wat er mee was?
Ik kan er aan toevoegen dat mij labyrinth er nagenoeg hetzelfde uitziet, ik heb het ook schoongemaakt (prut midden links bij een beluchtingspunt lijkt het). Vooralsnog heeft dat niet geholpen.
Bij mij slaat de pomp 3x aan bij het starten. Tweemaal kort, de derde keer een stuk langer tot een timeout, piep en waterfout.
Echter: als je tijdens die derde pomp sessie de deur open en dicht doet gaat direct daarna de waterklep open en wordt het programma elke keer verder foutloos uitgevoerd!
Ik kan dus wel wassen, maar ik moet er even bij blijven, en de timer is zinloos op deze manier. Een op de tien keer ofzo gaat het wel vanzelf goed.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-07-2013 08:56
HarryO
Geplaatst op:
15-07-2013 08:56
Dat lijkt meer op een kabel breuk in het scharnierende gedeelte tussen deur en machine of een los contact in de elektronica module.
Geplaatst door:
Martijn van Duijn
Geplaatst op:
15-07-2013 10:58
Martijn van Duijn
Geplaatst op:
15-07-2013 10:58
Bedankt voor je reactie HarryO.
Deur open/dicht werkt altijd als remedie. Zou dat kunnen met een kabelbreuk? Ik zou denken dat dat eerder af en toe eens werkt.
Ik zal evengoed eens kijken of ik in die buurt wat kan rommelen of de kabels kan doormeten.
Electronica zit in de deur neem ik aan? Hopelijk is dat goed uit te bouwen, ik moet daar nog even voor googlen.
Deur open/dicht werkt altijd als remedie. Zou dat kunnen met een kabelbreuk? Ik zou denken dat dat eerder af en toe eens werkt.
Ik zal evengoed eens kijken of ik in die buurt wat kan rommelen of de kabels kan doormeten.
Electronica zit in de deur neem ik aan? Hopelijk is dat goed uit te bouwen, ik moet daar nog even voor googlen.
Geplaatst door:
Rob
Geplaatst op:
20-07-2013 18:39
Rob
Geplaatst op:
Hallo,
de siemens reparateur is langs geweest en heeft de pomp vervangen. Volgens hem lag het daar aan.
Ok hij deed het wel weer maar na twee dagen weer het zelfde euvel. Nu nog eens een vatwas schoonmaak middel gebruikt en op heetst leeg laten wassen.
en hij doet het weer.
Oh ja onder de vlotter zat inderdaad een beetje water...
al met al een beetje van dit (schoonmaken/doorspoelen helpt echt!!) en een beetje van dat.
suc6 allemaal.
de siemens reparateur is langs geweest en heeft de pomp vervangen. Volgens hem lag het daar aan.
Ok hij deed het wel weer maar na twee dagen weer het zelfde euvel. Nu nog eens een vatwas schoonmaak middel gebruikt en op heetst leeg laten wassen.
en hij doet het weer.
Oh ja onder de vlotter zat inderdaad een beetje water...
al met al een beetje van dit (schoonmaken/doorspoelen helpt echt!!) en een beetje van dat.
suc6 allemaal.
Geplaatst door:
Rob
Geplaatst op:
Rob
Geplaatst op:
o ja , allemaal bedankt voor de reacties en het meedenken!!
Geplaatst door:
Martijn van Duijn
Geplaatst op:
22-07-2013 22:51
Martijn van Duijn
Geplaatst op:
22-07-2013 22:51
Ik las je opmerking over dat schoonmaken. Ik had al soda gedaan enzo, maar ik dacht toch een keer een 'echtehttp://www.calgonit.nl/finish-fusion-powder-dishwasher-cleaner.php' machinereiniger te gebruiken voor ik de monteur bel. En warempel lijkt dat inderdaad te helpen. Ik ben benieuwd of het stand houdt, maar zo ja heeft dat me aardig geld bespaard.
Was je pomp erg prijzig?
Was je pomp erg prijzig?
Geplaatst door:
Martijn van Duijn
Geplaatst op:
08-08-2013 21:52
Martijn van Duijn
Geplaatst op:
08-08-2013 21:52
Dat schoonmaakmiddel was een eenmalig effect. Inmiddels is de monteur geweest. Hittepomp is vervangen, E300 incl arbeid en voorrijden. Het lijkt te helpen gelukkig, hopelijk houdt het machien het weer een poos vol...
Martijn
Martijn
Geplaatst door:
Joost
Geplaatst op:
09-03-2014 22:32
Joost
Geplaatst op:
09-03-2014 22:32
Op de bodem van de vaatwasser zit een vlotter met daarboven een microschakelaar, deze zal stuk zijn doordat hij onder water heeft gestaan. Haal de plint aan de voorkant weg. Haal de schakelaar los( eerst stroom eraf!) haal het stekkertje los (zitten 3draadjes aan) draai de stekker 180 graden en druk weer vast (nep signaal) . De stekker weer in stop contact, en de e15 code is weg. Wassen maar! Nivo regeling werkt nu dus niet meer, dus de microschakelaar was idd stuk en kan vervangen worden.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)