Vaatwasser pakt geen water....... |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
poga
Geplaatst op:
26-05-2013 10:29
poga
Geplaatst op:
26-05-2013 10:29
Goedendag met Geert,
Wij hebben een Siemens vaatwasser Aquastop
( SE24268EU/25 - V01 weisz en/of SE24664EU/22 - V01 weisz )
Het ding heeft het altijd gedaan tot donderdag jl.
Voor het naar bed gaan programma op 'één uur' gezet om de 35 graden-vaatwas te draaien, start/stop knop ingedrukt, aparaat start, vraagt water.........keukendeur dicht, slapen.....
De volgende dag is er geen warm water omdat de cv is uitgevallen die op dezelfde groep zit als de vaatwasser.
Omdat de cv het weer doet neem ik aan dat de oorzaak bij de vaatwasser ligt.
Bij controle van de vaatwasser blijkt dat hij even water heeft gepakt, het tablet heeft uitgeworpen en toen is gestopt door........
WAT IS ER GEBEURD ???
Controle van de zefen, knikken in slangen, armen die vuil zouden kunnen zijn heeft niets opgeleverd.
Wanneer ik nu de machine weer aan wil zetten, springt het rode lampje van de spanning aan wanneer ik mijn programma kies en wanneer ik dan start/stop druk gaat het borstellampje branden maar gebeurt er niets....
Help a.u.b...... ik wil niet afwassen.....
Dank alvast
Geert
043-3440666
Wij hebben een Siemens vaatwasser Aquastop
( SE24268EU/25 - V01 weisz en/of SE24664EU/22 - V01 weisz )
Het ding heeft het altijd gedaan tot donderdag jl.
Voor het naar bed gaan programma op 'één uur' gezet om de 35 graden-vaatwas te draaien, start/stop knop ingedrukt, aparaat start, vraagt water.........keukendeur dicht, slapen.....
De volgende dag is er geen warm water omdat de cv is uitgevallen die op dezelfde groep zit als de vaatwasser.
Omdat de cv het weer doet neem ik aan dat de oorzaak bij de vaatwasser ligt.
Bij controle van de vaatwasser blijkt dat hij even water heeft gepakt, het tablet heeft uitgeworpen en toen is gestopt door........
WAT IS ER GEBEURD ???
Controle van de zefen, knikken in slangen, armen die vuil zouden kunnen zijn heeft niets opgeleverd.
Wanneer ik nu de machine weer aan wil zetten, springt het rode lampje van de spanning aan wanneer ik mijn programma kies en wanneer ik dan start/stop druk gaat het borstellampje branden maar gebeurt er niets....
Help a.u.b...... ik wil niet afwassen.....
Dank alvast
Geert
043-3440666
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
29-05-2013 21:17
HarryO
Geplaatst op:
29-05-2013 21:17
Was de aardlek schakelaar er uit of de groep zelf?
Als hij stopt na het openen van het zeepbakje is de kans op een defect verwarmings element zeer groot.
Wat ook kan gezien je omschrijving is dat er een lekkage is.
Verwijder linker zijkant (van voren gezien) en controleer de bodem op water.
Controleer ook de water unit rechts onder op prut en het het labyrint op prut.
Als hij stopt na het openen van het zeepbakje is de kans op een defect verwarmings element zeer groot.
Wat ook kan gezien je omschrijving is dat er een lekkage is.
Verwijder linker zijkant (van voren gezien) en controleer de bodem op water.
Controleer ook de water unit rechts onder op prut en het het labyrint op prut.
Geplaatst door:
gepo
Geplaatst op:
03-06-2013 08:21
gepo
Geplaatst op:
03-06-2013 08:21
Dank voor de reactie.
Alleen de groep lag eruit
Een muis had zijn nestje gemaakt met en op de vlotter die linksvoor op de bodem het overtollige water moet afvoeren
Ik heb de hele zijkant schoongemaakt
Wanneer het verwarmingselement het probleem zou zijn zou hij dan niet WEER moeten uitslaan ?
Dat doet hij niet; hij blijft....Wanneer ik nu de machine weer aan wil zetten, springt het rode lampje van de spanning aan wanneer ik mijn programma kies en wanneer ik dan start/stop druk gaat het borstellampje branden maar gebeurt er niets....
Alleen de groep lag eruit
Een muis had zijn nestje gemaakt met en op de vlotter die linksvoor op de bodem het overtollige water moet afvoeren
Ik heb de hele zijkant schoongemaakt
Wanneer het verwarmingselement het probleem zou zijn zou hij dan niet WEER moeten uitslaan ?
Dat doet hij niet; hij blijft....Wanneer ik nu de machine weer aan wil zetten, springt het rode lampje van de spanning aan wanneer ik mijn programma kies en wanneer ik dan start/stop druk gaat het borstellampje branden maar gebeurt er niets....
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
04-06-2013 21:38
HarryO
Geplaatst op:
04-06-2013 21:38
Staat de vlotter nu wel in de juiste stand?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)