Whirlpool ADG9340/2 knippert, pomp stuk? |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Ralph
Geplaatst op:
06-05-2013 08:28
Ralph
Geplaatst op:
06-05-2013 08:28
Ik heb een Whirlpool vaatwasser type ADG9340/2.
Sinds gisteren treed na ongeveer 10 minuten draaien een storing op.
Ik hoor constant een piep. het ledje van de startknop knippert 4 vier achter elkaar, even pauze, weer 4 keer etc. Ook het programma springt dan telkens terug naar het eerste programma van 40 graden kort.
Wat ik hoor is dat het begin goed gaat. Vaatwasser pakt koud water en gaat spoelen. Daarna wordt het water weggepomp en wil het ding iets gaan doen. Ik hoor wat gezoem. Hij probeert het een paar keer en dat begint de foutmelding.
Ik heb wat gezocht op internet en daar lees ik dat dat de circulatiepomp stuk is. Klopt dat of kan het ook nog wat anders zijn? Is dit goed zelf te doen?
Ik heb best een klusser maar nog een leek op vaatwassergebied.
Ik hoor het graag!
Groet Ralph
Sinds gisteren treed na ongeveer 10 minuten draaien een storing op.
Ik hoor constant een piep. het ledje van de startknop knippert 4 vier achter elkaar, even pauze, weer 4 keer etc. Ook het programma springt dan telkens terug naar het eerste programma van 40 graden kort.
Wat ik hoor is dat het begin goed gaat. Vaatwasser pakt koud water en gaat spoelen. Daarna wordt het water weggepomp en wil het ding iets gaan doen. Ik hoor wat gezoem. Hij probeert het een paar keer en dat begint de foutmelding.
Ik heb wat gezocht op internet en daar lees ik dat dat de circulatiepomp stuk is. Klopt dat of kan het ook nog wat anders zijn? Is dit goed zelf te doen?
Ik heb best een klusser maar nog een leek op vaatwassergebied.
Ik hoor het graag!
Groet Ralph
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
06-05-2013 12:13
Gewijzigd op:
06-05-2013 12:14
HarryO
Geplaatst op:
06-05-2013 12:13
Gewijzigd op:
06-05-2013 12:14
Niet goed gezocht/gelezen.
Foutcode 4 is niet de circulatie pomp maar de afvoerpomp.
De circulatie pomp is foutcode 5.
De machine pompt niet snel genoeg af omdat de pomp/filter verstopt zit of de nivo regelaar ziet niet de juiste water hoogte.
Verwijder de filter/zeef en voel met je vinger in het gat links voor. Je moet het schoepje kunnen draaien.
Je kunt de machine ook nog een schoonmaak beurt geven met een machine reiniger, deze lost mogelijk een deel van de verstopping op.
Foutcode 4 is niet de circulatie pomp maar de afvoerpomp.
De circulatie pomp is foutcode 5.
De machine pompt niet snel genoeg af omdat de pomp/filter verstopt zit of de nivo regelaar ziet niet de juiste water hoogte.
Verwijder de filter/zeef en voel met je vinger in het gat links voor. Je moet het schoepje kunnen draaien.
Je kunt de machine ook nog een schoonmaak beurt geven met een machine reiniger, deze lost mogelijk een deel van de verstopping op.
Geplaatst door:
Ralph
Geplaatst op:
06-05-2013 21:04
Ralph
Geplaatst op:
06-05-2013 21:04
HarryO bedankt voor je reactie. Ik heb gekeken maar het is nog niet opgelost. Ik begreep ook niet helemaal wat je bedoelde. Ik zal proberen aan te geven wat ik heb gedaan.
Het zeefgedeelte op de bodem heb ik verwijderd. Dit was er vies en heb het goed schoongemaakt. In het gat waar de zeef in zit zag ik rechts een zwart roostertje. Het gat links voor waar je het over had was maar heel erg klein. Ik kon er niet eens met mijn vinger in om te voelen laat staan om te kijken of er iets kan draaien. Zit ik wel goed?
Verder heb ik nog de voorplaat bij de plint verwijderd. Op deze bodem lag een laag vies water. Dit ook helemaal weg gehaald.
Alles weer terug geplaatst en machine weer aangezet. Het resultaat was hetzelfde begint goed met spoelen daarna weer dezelfde foutmelding. Machine zit te brommen en stopt dan. Ook stond er weer wat water onderin de bak.
Ik hoor graag wat ik verder moet en kan doen.
Het zeefgedeelte op de bodem heb ik verwijderd. Dit was er vies en heb het goed schoongemaakt. In het gat waar de zeef in zit zag ik rechts een zwart roostertje. Het gat links voor waar je het over had was maar heel erg klein. Ik kon er niet eens met mijn vinger in om te voelen laat staan om te kijken of er iets kan draaien. Zit ik wel goed?
Verder heb ik nog de voorplaat bij de plint verwijderd. Op deze bodem lag een laag vies water. Dit ook helemaal weg gehaald.
Alles weer terug geplaatst en machine weer aangezet. Het resultaat was hetzelfde begint goed met spoelen daarna weer dezelfde foutmelding. Machine zit te brommen en stopt dan. Ook stond er weer wat water onderin de bak.
Ik hoor graag wat ik verder moet en kan doen.
Geplaatst door:
Tomas
Geplaatst op:
09-05-2013 12:27
Tomas
Geplaatst op:
09-05-2013 12:27
Hier hetzelfde probleem als boven beschreven. Denk dat het probleem bij de afvoerpomp zit en daardoor het water noiet snel genoeg word afgepompt en het op de bodemplaat beland. Hierdoor gaat de vlotter die op de bodemplaat rust omhoog en stopt de machine. Het zwarte roostertje rechts is volgens mij de niveauschakelaar .
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
09-05-2013 23:20
Gewijzigd op:
HarryO
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Volledig eens met Tomas.
Je moet dus eerst de afvoerpomp weer draaiend krijgen.
Het water wat weg lekt komt mogelijk door lekkage bij de pomp zelf.
Als je de plint er af hebt zie je links de afvoer pomp zitten.
Het zwarte roostertje is een deel van de nivo regelaar.
Je moet dus eerst de afvoerpomp weer draaiend krijgen.
Het water wat weg lekt komt mogelijk door lekkage bij de pomp zelf.
Als je de plint er af hebt zie je links de afvoer pomp zitten.
Het zwarte roostertje is een deel van de nivo regelaar.
Geplaatst door:
Granal
Geplaatst op:
08-01-2016 09:25
Granal
Geplaatst op:
08-01-2016 09:25
Het zou heel beleefd zijn als men goed leest wat het probleem is en om welke apparaat het gaat en welke type, want een fabrikant maakt meerdere modellen en die zijn niet allemaal het zelfde b.v XXXX - XXXX/1 -XXXX/2 enz.
Dus antwoorden geven gericht op de vraag .
Dus antwoorden geven gericht op de vraag .
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)