Siemens se25e230eu |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Jeroen
Geplaatst op:
21-04-2013 23:26
Gewijzigd op:
22-04-2013 22:40
Jeroen
Geplaatst op:
21-04-2013 23:26
Gewijzigd op:
22-04-2013 22:40
Mijn siemens uit 2004 stopt niet meer, en sinds kort lijkt hij ook niet meer warm te worden. Zeep wordt dus ook niet meer gebruikt.
Ik kwam hier eenzeer uitgebreid verhaal tegen, over siemens/ bosh machine.
Maar heb daar nog wel wat vragen over
Ik heb mijn machine open gemaakt, en watmij opvalt is een zeer zwart resevoir linksboven, en ook zoiets onderin.
Ik heb wat vragen, kan de vervuiling bovengenoemd verhaal veroorzaken? Dus eerst niet stoppen met zijn programma, en nu precies ook niet meer warm worden?
Kan ik dat bovenste platte ding gewoon losmaken? Heet dat het labyrint? Men spreekt over een blauw expantievat, maar die zie ik precies niet.
Het chloor waar over gesproken wordt, is dat gewoon clhloor uit de supermarkt?
Past een eventueel labirint van siemens bosch altijd? Is dat altijd een maat?
Ik kan evtueel van de week wat foto' s toevoegen, heb er wat gemaakt.
Ben benieuwd, want de hulpvaardigheid op dit forum is veel belovend.
Ik heb wat foto's genomen:
http://www.uploadarchief.net/files/download/img_2000.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/img_2003.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/img_1999.jpg
Begrijp ik nu goed dat het labyrint er normaal gezien gemakkelijk af moet kunnen? Haal ik die er dan af, en probeer hem dan schoon te krijgen met chloor? Ik ga er even van uit dat chlorix ook goed is? of Javel?
al die aansluitingen kunnen er gemakkelijk af? Je ziet dat er bij mij 1 aansluiting niets ingestoken zit, is dat juist? en die slang met die klem, gaat dat er makkelijk af? Als ik het allemaal goed begrijp, dat labyrinth eraf, en dan javel/glorix erin, en wat ronddraaien met dat labirinth, zodat die chlorix bij de vuile plek aankomt.
Veel vragen, maar zou gewoon graag mijn trouwe rakker willen maken, ipv omzeep helpen... :-)
Dan dat andere ding daar met die rode stok. Is dat de niveaukamer begrijp ik? Daar zie ik in alletwee de ruimtes ook zeer veel vuil zitten. Op een eerder gepost artikel zie ik foto, dat die ook los zou kunnen. Klopt dat, krijg ik die ruimtes ook schoon?
Beste Harry of Rene, ik hoop dat jullie mijn probleem machine artikel lezen, en me wat van hulp willen voorzien....
Alvast super bedankt, en absoluut leuk om al die verhalen hier te lezen.
mvg, Jeroen
ps ik neem aan dat ik na een poetsbeurt, de machine aan kan zetten zonder zijpaneel, en kan zien hoe dat water rondgaat in dat labyrinth?
Ik kwam hier eenzeer uitgebreid verhaal tegen, over siemens/ bosh machine.
Maar heb daar nog wel wat vragen over
Ik heb mijn machine open gemaakt, en watmij opvalt is een zeer zwart resevoir linksboven, en ook zoiets onderin.
Ik heb wat vragen, kan de vervuiling bovengenoemd verhaal veroorzaken? Dus eerst niet stoppen met zijn programma, en nu precies ook niet meer warm worden?
Kan ik dat bovenste platte ding gewoon losmaken? Heet dat het labyrint? Men spreekt over een blauw expantievat, maar die zie ik precies niet.
Het chloor waar over gesproken wordt, is dat gewoon clhloor uit de supermarkt?
Past een eventueel labirint van siemens bosch altijd? Is dat altijd een maat?
Ik kan evtueel van de week wat foto' s toevoegen, heb er wat gemaakt.
Ben benieuwd, want de hulpvaardigheid op dit forum is veel belovend.
Ik heb wat foto's genomen:
http://www.uploadarchief.net/files/download/img_2000.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/img_2003.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/img_1999.jpg
Begrijp ik nu goed dat het labyrint er normaal gezien gemakkelijk af moet kunnen? Haal ik die er dan af, en probeer hem dan schoon te krijgen met chloor? Ik ga er even van uit dat chlorix ook goed is? of Javel?
al die aansluitingen kunnen er gemakkelijk af? Je ziet dat er bij mij 1 aansluiting niets ingestoken zit, is dat juist? en die slang met die klem, gaat dat er makkelijk af? Als ik het allemaal goed begrijp, dat labyrinth eraf, en dan javel/glorix erin, en wat ronddraaien met dat labirinth, zodat die chlorix bij de vuile plek aankomt.
Veel vragen, maar zou gewoon graag mijn trouwe rakker willen maken, ipv omzeep helpen... :-)
Dan dat andere ding daar met die rode stok. Is dat de niveaukamer begrijp ik? Daar zie ik in alletwee de ruimtes ook zeer veel vuil zitten. Op een eerder gepost artikel zie ik foto, dat die ook los zou kunnen. Klopt dat, krijg ik die ruimtes ook schoon?
Beste Harry of Rene, ik hoop dat jullie mijn probleem machine artikel lezen, en me wat van hulp willen voorzien....
Alvast super bedankt, en absoluut leuk om al die verhalen hier te lezen.
mvg, Jeroen
ps ik neem aan dat ik na een poetsbeurt, de machine aan kan zetten zonder zijpaneel, en kan zien hoe dat water rondgaat in dat labyrinth?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
28-04-2013 11:28
HarryO
Geplaatst op:
28-04-2013 11:28
Het labyrint op zich (foto 3) is niet erg vervuild.
Het vervuilings probleem zit bij jou bij de gele en oranje vlotters/nivo regelaars op foto 2
Deze geven nu onjuiste informatie door over de waterstand.
Verwijder deze unit, haal hem uit elkaar en verwijder de prut/kalk aanslag (met bv azijn, hier geen chloor gebruiken !)
Controleer ook de slang tussen deze unit en de circulatie pomp.
Als het water nivo niet klopt/de water stroom geblokkeerd word brengt de circulatie pomp het water niet op druk en gaat hij ook niet goed verwarmen.
Als je hem weer in elkaar hebt gezet kun je proefdraaien zonder zijkanten.
Geef de machine dan gelijk een schoonmaak beurt met een machine reiniger (of met Soda)
Het vervuilings probleem zit bij jou bij de gele en oranje vlotters/nivo regelaars op foto 2
Deze geven nu onjuiste informatie door over de waterstand.
Verwijder deze unit, haal hem uit elkaar en verwijder de prut/kalk aanslag (met bv azijn, hier geen chloor gebruiken !)
Controleer ook de slang tussen deze unit en de circulatie pomp.
Als het water nivo niet klopt/de water stroom geblokkeerd word brengt de circulatie pomp het water niet op druk en gaat hij ook niet goed verwarmen.
Als je hem weer in elkaar hebt gezet kun je proefdraaien zonder zijkanten.
Geef de machine dan gelijk een schoonmaak beurt met een machine reiniger (of met Soda)
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)