Foutcode siemens vaatwasser E15 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
lekker10
Geplaatst op:
13-08-2016 04:18
lekker10
Geplaatst op:
13-08-2016 04:18
Hoi, ook bij ons dit zelfde verschijnsel bij onze Bosch super silence van 4 jaar oud, kort prog geen probleem maar langer prog halverwege E15 ,dit is water in de onderbak
Na vele pogingen dit te verhelpen het volgend e gedaan, De rechter zijkant losgehaald, de machine aanzetten op een lang programma, plat op de buik er voor gaan liggen en met een zaklantaarn gaan kijken waar het lekt
Wel, het lekte bij de onderste aansluiting rvs binnenruimte en de ronde kunststof ring van d e onderbak waarschijnlijk knelt de rubberring onvoldoende af waardoor er water bijlangs lekt
Na de 4 schroefjes aan de binnenkant vaster te hebben aangedraaid geen verbetering
Om de onderkant vd machine helemaal uit elkaar te halen met mogelijke beschadiging en onzeker eindresultaat had ik weinig zin in
Daarom maar een rigoureuzer middel geprobeerd,
De 4 schroefjes aan de binnenkant losgedraaid
Hierdoor komt er iets ruimte tussen het rvs en het kunststof. Daarna goed schoon en droogmaken event. ontvetten, waterdruppels en vocht wegzuigen met een goede stofzuiger event. meerdere keren
Daarna een ril goede msp kit bv 007 of 009 van simson in de kier spuiten ook de ruimte tussen de schroeven inkitten
Daarna de schroeven terugplaatsen en de boel weer vastdraaien, overtollige kit verwijderen
Na een halve dag drogen en weer aangezet op een lang programma, geen storing meer
Na een week nog geen storing en vele malen te hebben gebruikt schrijf ik dit bericht en kunnen we de afwasborstel wel weer opruimen
Groet, Henk
Na vele pogingen dit te verhelpen het volgend e gedaan, De rechter zijkant losgehaald, de machine aanzetten op een lang programma, plat op de buik er voor gaan liggen en met een zaklantaarn gaan kijken waar het lekt
Wel, het lekte bij de onderste aansluiting rvs binnenruimte en de ronde kunststof ring van d e onderbak waarschijnlijk knelt de rubberring onvoldoende af waardoor er water bijlangs lekt
Na de 4 schroefjes aan de binnenkant vaster te hebben aangedraaid geen verbetering
Om de onderkant vd machine helemaal uit elkaar te halen met mogelijke beschadiging en onzeker eindresultaat had ik weinig zin in
Daarom maar een rigoureuzer middel geprobeerd,
De 4 schroefjes aan de binnenkant losgedraaid
Hierdoor komt er iets ruimte tussen het rvs en het kunststof. Daarna goed schoon en droogmaken event. ontvetten, waterdruppels en vocht wegzuigen met een goede stofzuiger event. meerdere keren
Daarna een ril goede msp kit bv 007 of 009 van simson in de kier spuiten ook de ruimte tussen de schroeven inkitten
Daarna de schroeven terugplaatsen en de boel weer vastdraaien, overtollige kit verwijderen
Na een halve dag drogen en weer aangezet op een lang programma, geen storing meer
Na een week nog geen storing en vele malen te hebben gebruikt schrijf ik dit bericht en kunnen we de afwasborstel wel weer opruimen
Groet, Henk
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
13-08-2016 06:38
HarryO
Geplaatst op:
13-08-2016 06:38
Goed opgelost en een goede tip voor andere lezers.
Geplaatst door:
kees kamstra
Geplaatst op:
30-09-2016 20:44
kees kamstra
Geplaatst op:
30-09-2016 20:44
Inderdaad .... stekker eruit. Deur vaatwasmachine een nacht open gelaten. Volgende dag error melding E15 verdwenen en de vaatwasser functioneert weer als vanouds!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-10-2016 10:29
HarryO
Geplaatst op:
01-10-2016 10:29
Maar ook hier dus niet de oorzaak opgezocht.
Advies: Hou hem in de gaten.
Advies: Hou hem in de gaten.
Geplaatst door:
Johan Kuiper
Geplaatst op:
22-11-2016 18:04
Johan Kuiper
Geplaatst op:
22-11-2016 18:04
Mijn Siemens vaatwasser gaf E 15 aan en de garantie net 2 maanden verlopen. Dus de plaatselijke reparateur laten komen.Deze is 10 minuten bezig geweest. Hij heeft met een plastic sleutel een aantal moeren aangedraaid (kunststofdelen zaten te los). Rekening €55 incl voorrijdkosten.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
23-11-2016 09:03
HarryO
Geplaatst op:
23-11-2016 09:03
Heb je gezien welke?
Die in de waterpan onder het filter?
Die in de waterpan onder het filter?
Geplaatst door:
SSchlee
Geplaatst op:
17-01-2017 11:12
SSchlee
Geplaatst op:
17-01-2017 11:12
Bij ons hetzelfde een aantal maanden geleden en nu geeft hij kortsluiting!! Iemand met deze ervaring?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
17-01-2017 23:09
HarryO
Geplaatst op:
17-01-2017 23:09
Zoek uit waar het lekt.
Mogelijk is er water over de pomp oid heen gelopen wat nu dus een aard sluiting veroorzaakt.
Voor meer hulp het volledige type nummer incl. het FD nummer vermelden.
Mogelijk is er water over de pomp oid heen gelopen wat nu dus een aard sluiting veroorzaakt.
Voor meer hulp het volledige type nummer incl. het FD nummer vermelden.
Geplaatst door:
groene
Geplaatst op:
27-01-2017 20:25
groene
Geplaatst op:
27-01-2017 20:25
siemens inbouw vaatwasser 64E001eu/04 TYPE SD6P1S
een E15 code lampje van kraan blijft snel knipperen en blijft pompen wat ik ook doe aan uitknop ingedrukt maakt niet uit .
zijkanten er afgehaald toen zag ik een laagje vocht leggen , heb toen een metalen plaat weggehaald die zit aan de voorkant onder de deur 2 schroeven daar zag ik op de bodem een piepschuim plaatje en daar boven een micro schakelaar.
heb het laagje vocht weggehaald dan zakt het pijpschuim en komt de schakelaar vrij en hij doet het nu weer
Veel succes
een E15 code lampje van kraan blijft snel knipperen en blijft pompen wat ik ook doe aan uitknop ingedrukt maakt niet uit .
zijkanten er afgehaald toen zag ik een laagje vocht leggen , heb toen een metalen plaat weggehaald die zit aan de voorkant onder de deur 2 schroeven daar zag ik op de bodem een piepschuim plaatje en daar boven een micro schakelaar.
heb het laagje vocht weggehaald dan zakt het pijpschuim en komt de schakelaar vrij en hij doet het nu weer
Veel succes
Geplaatst door:
MaartenH
Geplaatst op:
26-02-2017 10:43
MaartenH
Geplaatst op:
26-02-2017 10:43
Onze afwasser geeft ook code E15. Enige tijd hielp het om de zaak te drogen, maar dat moet nu een keer per week.
De lekbron lijkt te zitten in de afdichting tussen de kuip en het pompreservoir. Op de foto die recht van voren is genomen, zie je water glinsteren op de rand
https://goo.gl/photos/te555qKEevtTd1f47
Is dit een kwestie van open maken, nieuwe pakking en dicht, of kan dit eenvoudiger?
De lekbron lijkt te zitten in de afdichting tussen de kuip en het pompreservoir. Op de foto die recht van voren is genomen, zie je water glinsteren op de rand
https://goo.gl/photos/te555qKEevtTd1f47
Is dit een kwestie van open maken, nieuwe pakking en dicht, of kan dit eenvoudiger?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)