Foutcode siemens vaatwasser E15 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Christine
Geplaatst op:
22-11-2022 12:13
Christine
Geplaatst op:
Na een foutmelding e15 de stekker uitgetrokken, paar uur gewacht de stekker opnieuw erin maar nu komt er zelfs niets meer op de display. De aan knop ingedrukt , helaas....het enige wat ik hoor is de pomp die water wil weglopen.
Ik had bij gebrek aan afwasblokjes wat gewone drift ingedaan en het schuim was tot op mijn keukenvloer🙈
Ik had bij gebrek aan afwasblokjes wat gewone drift ingedaan en het schuim was tot op mijn keukenvloer🙈
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Christine
Geplaatst op:
Christine
Geplaatst op:
Na een foutmelding e15 de stekker uitgetrokken, paar uur gewacht de stekker opnieuw erin maar nu komt er zelfs niets meer op de display. De aan knop ingedrukt , helaas....het enige wat ik hoor is de pomp die water wil weglopen.
Geplaatst door:
Christine
Geplaatst op:
22-11-2022 12:14
Christine
Geplaatst op:
22-11-2022 12:14
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
22-11-2022 15:55
bennie
Geplaatst op:
22-11-2022 15:55
@ cristine.
Dat is niet zo handig.
Hier heb je een linkje met handige tips om het op te lossen
https://www.google.com/amp/s/nl.wikihow.com/Afwasmiddel-uit-een-vaatwasser-halen%3famp=1
Dat is niet zo handig.
Hier heb je een linkje met handige tips om het op te lossen
https://www.google.com/amp/s/nl.wikihow.com/Afwasmiddel-uit-een-vaatwasser-halen%3famp=1
Geplaatst door:
Doe-het-zelf-er
Geplaatst op:
05-06-2023 21:19
Gewijzigd op:
05-06-2023 21:32
Doe-het-zelf-er
Geplaatst op:
05-06-2023 21:19
Gewijzigd op:
05-06-2023 21:32
Ik had de E15 ook paar keer en lekkage gevonden tussen pomphuis en bak.
Reparatie set gekocht en eerste erin, test en nog lekkage maar minder. Eruit gehaald en zat al een scheurtje in, ja de randen zijn scherp van de bak.
2de erin en nog lekkage. Was er klaar mee, hele ding uit elkaar gehaald en de pomphuis volledig schoon gemaakt, reparatie rubber erin gelijmd tegen de zwarte ring aan met hitte (100C) en waterbestendige kit.
Ook gelijk maar beide kanten water reservoir(labyrinth), pomp gereinigd, afvoer slang gelijk ook maar vervangen (jaren geleden eind stuk stukje gescheurd) ondanks ie prima met klem werkte.
Daarna na terugplaatsen volledig om de pomphuis en bak dichtgekit. Vlotter schoon en droog in gehele onder bak.
Bij eerst volgende E15 gaat ie aan de straat
Reparatie set gekocht en eerste erin, test en nog lekkage maar minder. Eruit gehaald en zat al een scheurtje in, ja de randen zijn scherp van de bak.
2de erin en nog lekkage. Was er klaar mee, hele ding uit elkaar gehaald en de pomphuis volledig schoon gemaakt, reparatie rubber erin gelijmd tegen de zwarte ring aan met hitte (100C) en waterbestendige kit.
Ook gelijk maar beide kanten water reservoir(labyrinth), pomp gereinigd, afvoer slang gelijk ook maar vervangen (jaren geleden eind stuk stukje gescheurd) ondanks ie prima met klem werkte.
Daarna na terugplaatsen volledig om de pomphuis en bak dichtgekit. Vlotter schoon en droog in gehele onder bak.
Bij eerst volgende E15 gaat ie aan de straat
Geplaatst door:
John
Geplaatst op:
03-07-2023 19:32
Gewijzigd op:
03-07-2023 19:40
John
Geplaatst op:
03-07-2023 19:32
Gewijzigd op:
03-07-2023 19:40
Probleem is dichting die defect is . Via Siemens zelf is een herstelkit terug te vindn. 30€.
Via youtube gevonden hoe je dit zelf kan doe. In het Nedrlands.
https://youtu.be/sttGFmTK7n4
Trickie , en moeilijk of niet te controleren of dichting oke is. Je hoort hem precies ploppen als het oke is, zoniet komt de dichting telkens in een boogje terug piepen. Maar sinds herstel e15 niet meer gehad.
Het kantelen is gewoon het water uit de reservoir halen = GEEN OPLOSSING
Via youtube gevonden hoe je dit zelf kan doe. In het Nedrlands.
https://youtu.be/sttGFmTK7n4
Trickie , en moeilijk of niet te controleren of dichting oke is. Je hoort hem precies ploppen als het oke is, zoniet komt de dichting telkens in een boogje terug piepen. Maar sinds herstel e15 niet meer gehad.
Het kantelen is gewoon het water uit de reservoir halen = GEEN OPLOSSING
Geplaatst door:
Peter feyen
Geplaatst op:
19-07-2023 21:02
Peter feyen
Geplaatst op:
19-07-2023 21:02
5 grote (duvel) glazen met water in gegooid. Is denk ik ook error bij te veel schuim. Hierna dichtgedaan en 5min later was het opgelost.
Geplaatst door:
Bob
Geplaatst op:
31-07-2023 13:03
Bob
Geplaatst op:
31-07-2023 13:03
Hier ook hetzelfde, opeens foutcode E15 op een Siemens SD6P15 vaatwasmachine van 7 jaar oud. Inderdaad onderplaat met lekwater erin. Reparatiesetje (siliconenslangetje) besteld en geplaats. Na plaatsen nog steeds lekkage !! ik was er al niet gerust op, 4 schroefjes natuurlijk nooit genoeg om zo'n dunne, vervormbare RVS plaat waterdicht tegen het kunststof pompbak te schroeven.
Nogmaals pompbak losgeschroefd, wat naar beneden geduwd, en nu volgespoten met sanitair siloconenkit. Eerst goed drooggespoten met perslucht van de compressor, echt goed volgespoten, en de 4 schroefjes halfvast gezet zodat de kit eruitspuit, maar nog niet helemaal vast zodat er wel wat siliconenkit tussenblijft. Over een dag of 3 zet ik ém weer helemaal in elkaar, hopelijk is de siliconenkit dan zo uitgehard dat die (net als een pakking) vastgeklemd kan worden tussen pompbak en RVS bovenschaal.
Werkt dit niet en blijft ie lekken, dan gaat ie inderdaad aan de weg, en komt er een andere, maar geen Siemens meer voor mij.
Nogmaals pompbak losgeschroefd, wat naar beneden geduwd, en nu volgespoten met sanitair siloconenkit. Eerst goed drooggespoten met perslucht van de compressor, echt goed volgespoten, en de 4 schroefjes halfvast gezet zodat de kit eruitspuit, maar nog niet helemaal vast zodat er wel wat siliconenkit tussenblijft. Over een dag of 3 zet ik ém weer helemaal in elkaar, hopelijk is de siliconenkit dan zo uitgehard dat die (net als een pakking) vastgeklemd kan worden tussen pompbak en RVS bovenschaal.
Werkt dit niet en blijft ie lekken, dan gaat ie inderdaad aan de weg, en komt er een andere, maar geen Siemens meer voor mij.
Geplaatst door:
Bob
Geplaatst op:
04-08-2023 10:26
Gewijzigd op:
04-08-2023 10:29
Bob
Geplaatst op:
04-08-2023 10:26
Gewijzigd op:
04-08-2023 10:29
Na 3 wasbeurten nog steeds geen E15 foutcode terug, en ook geen druppels aan de pompput bak. Ik verklaar de siliconenkit-reparatie tot geslaagd. Hoe lang dit meegaat weet niemand maar voorlopig doet ie 't weer. Ik vind 't een betere oplossing dan een (niet werkend) duur (29 euro) stukje siliconenslang en een ijzerdraadje van meneer Siemens, welke ze mijn inziens gewoon gratis moeten verstrekken, omdat het probleem in de eerste plaats word veroorzaakt door een constructie-fout van hun kant.
Geplaatst door:
Bart
Geplaatst op:
21-08-2023 12:08
Bart
Geplaatst op:
21-08-2023 12:08
Hier zelfde probleem e 15 ,alle trucjes die hier vermeld staan lukken ,zoals reset 1 nachtje spanning eraf ,of een glas of 2 water erin en laten uitpompen ,maar een langdurige oplossing is dit helemaam niet.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)