Foutcode siemens vaatwasser E15 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Rob
Geplaatst op:
17-04-2019 17:53
Rob
Geplaatst op:
17-04-2019 17:53
Beste allemaal
Ik had ook de e15 melding en kon de vaatwasser niet meer uit en aanzetten of resetten.
Heb de vaatwasser eruit gehaald en 45 graden gekanteld zoals door diverse aangegeven.
Dit werkt perfect water/drap liep uit de vaatwasser.
Werkt weer naar wens bedankt voor de tip.
Ik had ook de e15 melding en kon de vaatwasser niet meer uit en aanzetten of resetten.
Heb de vaatwasser eruit gehaald en 45 graden gekanteld zoals door diverse aangegeven.
Dit werkt perfect water/drap liep uit de vaatwasser.
Werkt weer naar wens bedankt voor de tip.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Sterckx Tania
Geplaatst op:
29-07-2019 17:56
Sterckx Tania
Geplaatst op:
29-07-2019 17:56
Beste, mijn vaatwasser geeft ook e15...
Hij reageert op niets, zelfs de hoofdschakelaar uitgezet en hij blijft lijkt wel water oppompen, stopt even en na 10 tellen begint hij weer!
Is dit gevaarlijk, buiten de herrie, komt Siemens pas overmorgen?
Hij reageert op niets, zelfs de hoofdschakelaar uitgezet en hij blijft lijkt wel water oppompen, stopt even en na 10 tellen begint hij weer!
Is dit gevaarlijk, buiten de herrie, komt Siemens pas overmorgen?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-07-2019 18:23
bennie
Geplaatst op:
29-07-2019 18:23
Als je toch al een monteur laat komen, dan zou ik de kraan dichtdraaien en de stekker er vast uithalen.
Dan kan je niets gebeuren.
E15 betekent dat er een lekkage is geconstateerd in de bak onder de vaatwasser.
Daarom gaat de afvoerpomp aan om verdere schade te voorkomen.
Maar als de kraan dicht zit kan er ook niet meer water in komen en hoeft de pomp niet te lopen.
Dan kan je niets gebeuren.
E15 betekent dat er een lekkage is geconstateerd in de bak onder de vaatwasser.
Daarom gaat de afvoerpomp aan om verdere schade te voorkomen.
Maar als de kraan dicht zit kan er ook niet meer water in komen en hoeft de pomp niet te lopen.
Geplaatst door:
Avi
Geplaatst op:
13-10-2019 10:46
Avi
Geplaatst op:
13-10-2019 10:46
Bedankt voor de gouden tip @Lilian Morssinkhof, ook ik heb een paar keer een flinke klap gegeven aan de linkerzijwand net boven het zoutreservoir en dat werkte perfect! 👌🏼 Nu doet ie het weer als vanouds!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-10-2019 13:11
bennie
Geplaatst op:
13-10-2019 13:11
@Avi.
Je geeft de vlotters dan een optater, maar er blijft wel rommel zitten daar.
Geef hem ook een beurtje met machine reiniger.
Om het weer een beetje schoon te krijgen.
Je geeft de vlotters dan een optater, maar er blijft wel rommel zitten daar.
Geef hem ook een beurtje met machine reiniger.
Om het weer een beetje schoon te krijgen.
Geplaatst door:
Alexander
Geplaatst op:
29-10-2019 14:13
Gewijzigd op:
30-10-2019 13:53
Alexander
Geplaatst op:
29-10-2019 14:13
Gewijzigd op:
30-10-2019 13:53
Vaatwasser Siemens SN66M030NL/50
Bij mij heeft een flinke klap geholpen. De vlotter is daardoor waarschijnlijk losgeslagen. Daarna de vaatwasser met anti-kalk gespoeld. Probleem 'opgelost'.*
*Helaas kwam de melding later weer terug. Bij Nader onderzoek bleek de pomppotafdichting te lekken. Dit blijkt een constructiefout te zijn👎. Na het vaster aandraaien van de 4 schroeven aan de binnenzijde wasruimte en proefdraaien geen lekkage meer. Probleem 'opgelost'
Ps. Er is evt ook een reparatieset beschikbaar 12005744. (Heeft iemand al ervaring met de montage van deze set? Gezien de beperkte ruimte, een klus voor een neurochirurg.) https://youtu.be/OliiWxORUJA
Bij mij heeft een flinke klap geholpen. De vlotter is daardoor waarschijnlijk losgeslagen. Daarna de vaatwasser met anti-kalk gespoeld. Probleem 'opgelost'.*
*Helaas kwam de melding later weer terug. Bij Nader onderzoek bleek de pomppotafdichting te lekken. Dit blijkt een constructiefout te zijn👎. Na het vaster aandraaien van de 4 schroeven aan de binnenzijde wasruimte en proefdraaien geen lekkage meer. Probleem 'opgelost'
Ps. Er is evt ook een reparatieset beschikbaar 12005744. (Heeft iemand al ervaring met de montage van deze set? Gezien de beperkte ruimte, een klus voor een neurochirurg.) https://youtu.be/OliiWxORUJA
Geplaatst door:
Vashti
Geplaatst op:
13-01-2020 12:22
Gewijzigd op:
13-01-2020 12:23
Vashti
Geplaatst op:
13-01-2020 12:22
Gewijzigd op:
13-01-2020 12:23
Ik had hetzelfde probleem, twee goeie tips, de eerste is heel simpel:
1) Koppel het uiteinde van de afvoerslang los, giet er (aan de verkeerde kant dus) wat water in en blaas vervolgens stevig door de slang.
Het probleem is nl. vaak een vlottertje dat klem zit, door vuil of iets anders. Of dat door de eerdere storing (E24 of E25) nog steeds scheef zit terwijl er niets meer aan de hand is. Met het blazen (plus contactwater) krijg je 'm weer op z'n plek!
2) Als dit niet werkt, check dan dit youtubefilmpje https://www.youtube.com/watch?v=FEyjcxIERvY, schijnt - aan de reacties te zien - ook goed te helpen! Maar voor mij was het dus niet meer nodig, blazen was genoeg :-)
1) Koppel het uiteinde van de afvoerslang los, giet er (aan de verkeerde kant dus) wat water in en blaas vervolgens stevig door de slang.
Het probleem is nl. vaak een vlottertje dat klem zit, door vuil of iets anders. Of dat door de eerdere storing (E24 of E25) nog steeds scheef zit terwijl er niets meer aan de hand is. Met het blazen (plus contactwater) krijg je 'm weer op z'n plek!
2) Als dit niet werkt, check dan dit youtubefilmpje https://www.youtube.com/watch?v=FEyjcxIERvY, schijnt - aan de reacties te zien - ook goed te helpen! Maar voor mij was het dus niet meer nodig, blazen was genoeg :-)
Geplaatst door:
Roos Briegettha Nicolaas
Geplaatst op:
06-02-2020 14:04
Roos Briegettha Nicolaas
Geplaatst op:
06-02-2020 14:04
Storing E15 Help Siemens vaatwasser.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
06-02-2020 17:43
bennie
Geplaatst op:
06-02-2020 17:43
@Roos enz.🤭
Mag ik het E-nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Mag ik het E-nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Geplaatst door:
Jitske
Geplaatst op:
15-04-2020 07:13
Jitske
Geplaatst op:
15-04-2020 07:13
Storing E15 in Siemens SD6P1S
Heb een klap (vanaf binnenkant) op linkerzijde gegeven.
Ook afvoer los gehaald en geprobeerd door te blazen met schoon water
Helaas nog steeds niet opgelost. Zijn er nog andere suggesties voordat de machine uit elkaar moet?
Heb een klap (vanaf binnenkant) op linkerzijde gegeven.
Ook afvoer los gehaald en geprobeerd door te blazen met schoon water
Helaas nog steeds niet opgelost. Zijn er nog andere suggesties voordat de machine uit elkaar moet?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)