Bosch SKT 51 verwarming |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
K
Geplaatst op:
08-03-2013 11:24
K
Geplaatst op:
08-03-2013 11:24
Vorige week heb ik via marktplaats een tafelmodel vaatwasser gekocht.
Natuurlijk ben ik weer opgelicht en werkt de water verwarming niet....
Nu heb ik het verwarming element door gemeten en deze is werkend.
Ook een grijszwarte kabel naar het component aangegeven door het vraagteken geeft 220v ook gaat er nog een witte kabel heen en een kabel van het component naar het verwarmings element. Mijn redenatie is daarom dat dit component defect is. Weten jullie wat dit is en hoe ik het kan doormeten? Ik ga er zelf vanuit dat het een temperatuur sensor is.
Op dit moment heb ik een 220 kabel direct aan het verwarmings element verbonden en na het vullen van de trommel doe ik deze 2 min in het stopcontact, waarna ik warm water voor 1 spoelbeurt in de machine heb.
Met vriendelijke groet,
K
Natuurlijk ben ik weer opgelicht en werkt de water verwarming niet....
Nu heb ik het verwarming element door gemeten en deze is werkend.
Ook een grijszwarte kabel naar het component aangegeven door het vraagteken geeft 220v ook gaat er nog een witte kabel heen en een kabel van het component naar het verwarmings element. Mijn redenatie is daarom dat dit component defect is. Weten jullie wat dit is en hoe ik het kan doormeten? Ik ga er zelf vanuit dat het een temperatuur sensor is.
Op dit moment heb ik een 220 kabel direct aan het verwarmings element verbonden en na het vullen van de trommel doe ik deze 2 min in het stopcontact, waarna ik warm water voor 1 spoelbeurt in de machine heb.
Met vriendelijke groet,
K
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
08-04-2013 21:40
HarryO
Geplaatst op:
08-04-2013 21:40
Het door jou aangegeven onderdeel is een druk schakelaar. Deze moet 0 Ohm zijn als de pomp het water op druk heeft gebracht. Hierdoor word voorkomen dat bij een stilstaande circulatie pomp of bij een lekkage het element aan kan gaan.
Als deze schakelaar geen 0 Ohm is bij een draaiende circulatie pomp dan is de schakelaar defect of zit het membraam hiervan vast.
De schakelaar kun je verwijderen en doormeten.
Als het membraam vast zit kun je deze los proberen te krijgen door heet water met SODA in de machine te gooien en dit een uurtje in te laten weken. Laat hiervoor eerst al het water weglopen. De thermostaat zit met een maximaal beveiliging in het onderdeel met de groene dop (14206)
Als deze schakelaar geen 0 Ohm is bij een draaiende circulatie pomp dan is de schakelaar defect of zit het membraam hiervan vast.
De schakelaar kun je verwijderen en doormeten.
Als het membraam vast zit kun je deze los proberen te krijgen door heet water met SODA in de machine te gooien en dit een uurtje in te laten weken. Laat hiervoor eerst al het water weglopen. De thermostaat zit met een maximaal beveiliging in het onderdeel met de groene dop (14206)
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)