Bosch vaatwasser met alle lampjes aan! |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Cor Goedhart
Geplaatst op:
27-08-2010 23:45
Cor Goedhart
Geplaatst op:
27-08-2010 23:45
Als ik mijn vaatwasser (Bosch type SGS45M22) aanzet gaan alle 5 de lampjes boven de 5 programma-keuze toetsen aan, en start automatisch het spoel-programma (normaal keuze 5) van ongeveer 18 min. Tijdens en na afloop, blijven alle lampjes aan. Het is niet mogelijk om zelf een ander programma te kiezen. Het lijkt erop dat de programma-besturing is vastgelopen. Een reset(toets A en C) helpt ook niet. Is er nog een ander manier (binnenin ergens) om alles te resetten.
Handleiding van de machine:
https://portal.bsh-partner.com/TCcustomBSH/controller/download_file?PDFOBID=ockqjWacdcso0mchdb---n5y&UMOBID=ockqjXkcdcso0mchdb---n5y
Handleiding van de machine:
https://portal.bsh-partner.com/TCcustomBSH/controller/download_file?PDFOBID=ockqjWacdcso0mchdb---n5y&UMOBID=ockqjXkcdcso0mchdb---n5y
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Geplaatst op:
28-08-2010 00:48
Gewijzigd op:
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Het lijkt erop dat de besturing defect is.
Blindelings vervangen is niet aan te raden zonder op evt andere defecten te controleren.
Voor je het weet help je de nieuwe besturing ook om zeep.
Blindelings vervangen is niet aan te raden zonder op evt andere defecten te controleren.
Voor je het weet help je de nieuwe besturing ook om zeep.
Geplaatst door:
Cor Goedhart
Geplaatst op:
29-08-2010 14:15
Cor Goedhart
Geplaatst op:
29-08-2010 14:15
Als ik de reset knoppen (2 en 4) ingedrukt houd en de machine aanzet, gaat lampje 3 aan en 4 knipperen. Met toets 3 kan ik dan de codes P0 t/m P4 (aangegeven op het display) doorlopen en gaan ook het lampje van de desbetreffende wasprogramma\'s aan, en met toets 4 verschijnen de codes C0 t/m C9. Na verschillende codes te hebben geprobeerd (machine tussendoor uit en weer aan) is ie het opeens (ik denk na C9 ingesteld te hebben) weer gaan doen! Enig idee wat deze code instellingen betekenen. Misschien moet ik een andere C of P code instellen, maar zolang ie het doet durf ik nu even niks te veranderen als ik niet weet wat ik aan het doen ben.
Geplaatst door:
Geplaatst op:
29-08-2010 19:22
Geplaatst op:
29-08-2010 19:22
Bosch gebruikt dezelfde besturing vor meerdere machines.
Deze moet echter wel ingesteld worden voor de betreffende machine, anders werkt hij niet.
Waarschijnlijk is bij jou de instelling opeen of amdere manier versprongen, en heb je zelf weer de juiste instelling gevonden.(C9)
Dit is voor mij de enige verklaring die ik zo op afstand kan geven.
Als het weer fout gaat zou ik toch een monteur er bij halen
Succes
Deze moet echter wel ingesteld worden voor de betreffende machine, anders werkt hij niet.
Waarschijnlijk is bij jou de instelling opeen of amdere manier versprongen, en heb je zelf weer de juiste instelling gevonden.(C9)
Dit is voor mij de enige verklaring die ik zo op afstand kan geven.
Als het weer fout gaat zou ik toch een monteur er bij halen
Succes
Geplaatst door:
Cor Goedhart
Geplaatst op:
29-08-2010 23:47
Cor Goedhart
Geplaatst op:
29-08-2010 23:47
Ernst, bedankt voor de reactie, ik waardeer het zeer dat iemand dit leest en ook reageert.
Wat de oorspronkelijke oorzaak is geweest van het niet functioneren blijft onduidelijk. Ondertussen heb ik wel de halve machine uit en weer in elkaar gezet, en misschien daarmee onbewust de oorzaak verholpen! Dat alle lampjes aan waren is denk ik ook te wijten aan het 'spelen' van mij daarvoor en daarna met de knoppen. Je kan blijkbaar daarmee het programma in de war schoppen/verkeerd instellen. Hoe weet ik of C9 de juiste instelling is voor mijn machine? Is er ergens een overzicht hiervan te vinden? Hij draait nu zijn auto(55-65gr)-wasje en het lijkt allemaal goed te gaan, maar ik wil altijd graag de juiste werking van apparatuur weten en begrijpen.
Wat de oorspronkelijke oorzaak is geweest van het niet functioneren blijft onduidelijk. Ondertussen heb ik wel de halve machine uit en weer in elkaar gezet, en misschien daarmee onbewust de oorzaak verholpen! Dat alle lampjes aan waren is denk ik ook te wijten aan het 'spelen' van mij daarvoor en daarna met de knoppen. Je kan blijkbaar daarmee het programma in de war schoppen/verkeerd instellen. Hoe weet ik of C9 de juiste instelling is voor mijn machine? Is er ergens een overzicht hiervan te vinden? Hij draait nu zijn auto(55-65gr)-wasje en het lijkt allemaal goed te gaan, maar ik wil altijd graag de juiste werking van apparatuur weten en begrijpen.
Geplaatst door:
Geplaatst op:
30-08-2010 15:10
Geplaatst op:
30-08-2010 15:10
Wat de juiste instelling is weet ik zo niet.
Deze wordt altijd met de nieuwe besturing meegeleverd.
Je zou even met Bosch kunnen bellen.0900-4303420
Deze wordt altijd met de nieuwe besturing meegeleverd.
Je zou even met Bosch kunnen bellen.0900-4303420
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)