Bauknecht Storingsmelding F7 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Rene
Geplaatst op:
20-07-2017 22:11
Rene
Geplaatst op:
20-07-2017 22:11
Als je ervoor staat linkerkant ? Welk gereedschap nodig dan ? Simpel ??
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
30-07-2017 22:34
Gewijzigd op:
HarryO
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Klopt, linkerkant.
Je vermeld alleen geen type nummer, ik kan dus niet aangeven "simpel" of "lastig".
Bij een aantal modellen is het een printplaatje die met 2 lipjes vast geklemd zit en een stekker verbinding heeft.
Er zijn ook modellen die in het labyrint zitten en waarbij je het labyrint er eerst uit moet halen.
Je vermeld alleen geen type nummer, ik kan dus niet aangeven "simpel" of "lastig".
Bij een aantal modellen is het een printplaatje die met 2 lipjes vast geklemd zit en een stekker verbinding heeft.
Er zijn ook modellen die in het labyrint zitten en waarbij je het labyrint er eerst uit moet halen.
Geplaatst door:
Karel Stroek
Geplaatst op:
02-10-2017 16:10
Karel Stroek
Geplaatst op:
02-10-2017 16:10
Ik heb een Bauknecht vaatwasser GSF5467
Als ik hem aanzet dan gaat het lampje einde branden en geeft hij storing F7 aan.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen.
Als ik hem aanzet dan gaat het lampje einde branden en geeft hij storing F7 aan.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
02-10-2017 20:31
HarryO
Geplaatst op:
02-10-2017 20:31
Ook bij deze machine grote kans op een flow meter problem.
Linker zijkant er af halen, onder in het labyrint zit de water sensor.
Controleert of deze draait, je hem hoort tikken en of het stekkertje goed vast zit.
Linker zijkant er af halen, onder in het labyrint zit de water sensor.
Controleert of deze draait, je hem hoort tikken en of het stekkertje goed vast zit.
Geplaatst door:
Paulppp
Geplaatst op:
29-12-2017 17:16
Paulppp
Geplaatst op:
29-12-2017 17:16
Hoi HarryO ik heb een f7 melding en het type is de GSXP 7727. Resetten hielp niet.
Heb jij tips?
Heb jij tips?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
30-12-2017 13:43
bennie
Geplaatst op:
30-12-2017 13:43
F7: is meestal een flowmeter storing. Een flowmeter is als ware een apparaatje dat pulsjes afgeeft naar de electronica, zodat deze weet dat er water in de machine komt.
De flowmeter zit in het labyrint (grote watertank) aan de linkerzijkant. Hoewel met meten geen stroom doorlaat en met een magneet in de buurt wel is dit geen garantie voor juiste werking.
meten heeft dus geen zin.
Mag ik de gegevens van je typeplaatje?
De flowmeter zit in het labyrint (grote watertank) aan de linkerzijkant. Hoewel met meten geen stroom doorlaat en met een magneet in de buurt wel is dit geen garantie voor juiste werking.
meten heeft dus geen zin.
Mag ik de gegevens van je typeplaatje?
Geplaatst door:
Danny
Geplaatst op:
13-04-2019 19:17
Danny
Geplaatst op:
13-04-2019 19:17
Hallo ik heb een Bauknecht type nr gsf 2581 en geeft storing f7 aan wat kan ik daar aan doen?
Geplaatst door:
Danny
Geplaatst op:
13-04-2019 19:19
Danny
Geplaatst op:
13-04-2019 19:19
Hallo ik heb een Bauknecht type nr gsf 2581 en geeft storing f7 aan wat kan ik daar aan doen?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-04-2019 19:46
bennie
Geplaatst op:
13-04-2019 19:46
Dit is een flowmeter storing.
De flowmeter zit aan de linkerkant onderin het labyrint.
Zet de machine eens aan en haal het stekkertje van de flowmeter er eens af en er dan gelijk weer op zetten.
Wat gebeurt er dan?
Doe dit een paar keer achter elkaar mocht het niet werken.
De flowmeter zit aan de linkerkant onderin het labyrint.
Zet de machine eens aan en haal het stekkertje van de flowmeter er eens af en er dan gelijk weer op zetten.
Wat gebeurt er dan?
Doe dit een paar keer achter elkaar mocht het niet werken.
Geplaatst door:
30-05-2019 07:16
30-05-2019 07:16
Bedankt Karen, ik heb precies gedaan wat jij hier onder vermeld hebt en het werkt!
Karen : Kan het niet laten toch even te reageren. Ik had ook een storing F7 in type Bauknecht GSX 7798. Van alles losgeschroefd en bekeken tot ik op een Engelse website de oplossing vond. Aan de linkerkant van de vaatwasser (achter de zijkap) zit de flowsensor. Een wit reservoir met onderin een blauw stekkertje. De oplossing: het blauwe stekkertje eruit trekken en een paar keer in en uit steken, terwijl het apparaat aanstaat.
Opgelost! Wonderlijk eenvoudig. Hij doet het weer!
Ps, ik had de stroom er af gehaald
Bedankt !
Karen : Kan het niet laten toch even te reageren. Ik had ook een storing F7 in type Bauknecht GSX 7798. Van alles losgeschroefd en bekeken tot ik op een Engelse website de oplossing vond. Aan de linkerkant van de vaatwasser (achter de zijkap) zit de flowsensor. Een wit reservoir met onderin een blauw stekkertje. De oplossing: het blauwe stekkertje eruit trekken en een paar keer in en uit steken, terwijl het apparaat aanstaat.
Opgelost! Wonderlijk eenvoudig. Hij doet het weer!
Ps, ik had de stroom er af gehaald
Bedankt !
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)