Siemens vaatwasser start niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
06-05-2018 23:17
bennie
Geplaatst op:
06-05-2018 23:17
Dat durf ik niet te zeggen, ik weet alleen wat de onderdelen kosten.
Ik probeer iedereen zo te helpen dat ze het zelf op kunnen lossen, maar als je het niet aan durft moet je een technisch iemand in de arm nemen.
Het zij een plaatselijke witgoedmonteur of de service dienst van de fabrikant.
Bovenaan de site staat ook een kopje monteur nodig.
Hier staan monteurs die bij de site zijn aangesloten.
Fabrikanten verdienen toch al goud geld.
Maar het blijft natuurlijk je eigen keus.
Ik probeer iedereen zo te helpen dat ze het zelf op kunnen lossen, maar als je het niet aan durft moet je een technisch iemand in de arm nemen.
Het zij een plaatselijke witgoedmonteur of de service dienst van de fabrikant.
Bovenaan de site staat ook een kopje monteur nodig.
Hier staan monteurs die bij de site zijn aangesloten.
Fabrikanten verdienen toch al goud geld.
Maar het blijft natuurlijk je eigen keus.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Peter
Geplaatst op:
07-05-2018 12:18
Gewijzigd op:
07-05-2018 15:54
Peter
Geplaatst op:
07-05-2018 12:18
Gewijzigd op:
07-05-2018 15:54
Tabje "monteur nodig" had ik nog niet gezien, zal ik zeker even naar kijken.
Wat ik nog niet had gedaan is de vaatwasser een reset gegeven. Dit gedaan en hij heeft ongeveer 1 uur en 1 kwartier gedraaid. Daarna een brandje kraantje maar wel water afgepompt.
Nog even verder gezocht en ik zag dat je soms wel vaker dan 1x een rest moet geven, dus dat gedaan.
Heeft weer ongeveer 1 uur gedraaid, maar nu werd er geen water afgepompt dus dit met een spons weggehaald.
Heeft bovenstaande nog steeds betrekking op de flowmeter?
Edit; ik heb net het filtertje van de watertoevoer/aquastop gereinigd. Er zat wat viezigheid in. Ik wil de vaatwasser straks wel weer aanzetten maar ik ben benieuwd of eventuele viezigheid in het filtertje de oorzaak kan zijn dat het water niet wordt afgepompt.
Mvg,
Peter
Wat ik nog niet had gedaan is de vaatwasser een reset gegeven. Dit gedaan en hij heeft ongeveer 1 uur en 1 kwartier gedraaid. Daarna een brandje kraantje maar wel water afgepompt.
Nog even verder gezocht en ik zag dat je soms wel vaker dan 1x een rest moet geven, dus dat gedaan.
Heeft weer ongeveer 1 uur gedraaid, maar nu werd er geen water afgepompt dus dit met een spons weggehaald.
Heeft bovenstaande nog steeds betrekking op de flowmeter?
Edit; ik heb net het filtertje van de watertoevoer/aquastop gereinigd. Er zat wat viezigheid in. Ik wil de vaatwasser straks wel weer aanzetten maar ik ben benieuwd of eventuele viezigheid in het filtertje de oorzaak kan zijn dat het water niet wordt afgepompt.
Mvg,
Peter
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
07-05-2018 23:22
bennie
Geplaatst op:
07-05-2018 23:22
Ik ben benieuwd, anders moet je kijken aan de linkerkant van de vaatwasser of er wel een constante stroom water door het labyrint gaat tijdens het vullen.
Jammer dat het zo willekeurig is.
Dat het kraanlampje brand heeft in ieder geval met de watertoevoer te maken.
En de flowmeter meet hoeveel water er binnen komt.
Maar het kan ook zijn dat de boel een beetje verkalkt is, omdat het zo willekeurig is kan het inderdaad een andere oorzaak hebben.
Ik wacht af.
Jammer dat het zo willekeurig is.
Dat het kraanlampje brand heeft in ieder geval met de watertoevoer te maken.
En de flowmeter meet hoeveel water er binnen komt.
Maar het kan ook zijn dat de boel een beetje verkalkt is, omdat het zo willekeurig is kan het inderdaad een andere oorzaak hebben.
Ik wacht af.
Geplaatst door:
Brigitte
Geplaatst op:
09-05-2018 22:30
Brigitte
Geplaatst op:
09-05-2018 22:30
Wel, niet te geloven! Ik heb al enkele jaren precies hetzelfde probleem. Deze week is een monteur van Siemens geweest die de machine heeft vastgezet met een strip omdat problemen zouden ontstaan door dat hij te los stond. 161€ Vandaag machine aan en hij stond weer op end en lampje met kraan branden weer. En hij had niet het hele programma gedaan. En inderdaad vaak als je bv ánder programma probeert of alles los draait om te controleren dan doet hij het weer een keer!Zeer vreemd😑
Geplaatst door:
Peter
Geplaatst op:
11-05-2018 13:12
Peter
Geplaatst op:
11-05-2018 13:12
Even een reactie, wel zo netjes .
De 1e lege vaatwas ging goed op 70 graden. Deed er wel iets langer over dan wat er op papier staat (als dat al klopt) maar geen brandend kraanwaterlampje.
Nu 2 keer een volle vaat op 65 graden gedaan en tot nu toe alles goed.
Zou dan toch de vervuiling in het filter de boosdoener zijn geweest? Het lijkt er wel op maar ik verwacht niet dat ie nog jaren mee gaat. Maar voor nu ben ik blij.
Nogmaals bedankt voor de adviezen/reacties.
Gr,
Peter
De 1e lege vaatwas ging goed op 70 graden. Deed er wel iets langer over dan wat er op papier staat (als dat al klopt) maar geen brandend kraanwaterlampje.
Nu 2 keer een volle vaat op 65 graden gedaan en tot nu toe alles goed.
Zou dan toch de vervuiling in het filter de boosdoener zijn geweest? Het lijkt er wel op maar ik verwacht niet dat ie nog jaren mee gaat. Maar voor nu ben ik blij.
Nogmaals bedankt voor de adviezen/reacties.
Gr,
Peter
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
12-05-2018 07:45
bennie
Geplaatst op:
12-05-2018 07:45
Mooi nieuws en bedankt voor de terugkoppeling
Geplaatst door:
Gert
Geplaatst op:
22-06-2018 01:32
Gert
Geplaatst op:
22-06-2018 01:32
Beste, heb ook een soortgelijk probleem met onze Bosch
Smv65n10eu/16.
Als ik een programma start hoor ik de pomp draaien. Na 1 min ofzo geeft hij aan dat het programma afgelopen is.
Terwijl het niet eens begonnen is.
Als ik tijdens dit pompen de deur enkele malen open en sluit start het programma wel steeds op?
Iemand een idee wat dit kan zijn.
Alvast bedankt
Smv65n10eu/16.
Als ik een programma start hoor ik de pomp draaien. Na 1 min ofzo geeft hij aan dat het programma afgelopen is.
Terwijl het niet eens begonnen is.
Als ik tijdens dit pompen de deur enkele malen open en sluit start het programma wel steeds op?
Iemand een idee wat dit kan zijn.
Alvast bedankt
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-06-2018 23:14
bennie
Geplaatst op:
23-06-2018 23:14
Waarschijnlijk is de circulatiepomp niet meer in orde.
Door het een paar keer te openen krijg je een drukverschil en kan de pomp soms nog starten.
Word de vaat nog wel goed schoon als hij het wel doet?
Door het een paar keer te openen krijg je een drukverschil en kan de pomp soms nog starten.
Word de vaat nog wel goed schoon als hij het wel doet?
Geplaatst door:
elisabeth
Geplaatst op:
05-08-2018 14:43
elisabeth
Geplaatst op:
05-08-2018 14:43
Siemens vaatwassersn48m550eu .ik kan hem niet resetten.progamma blijf knipperen
Geplaatst door:
elisabeth
Geplaatst op:
05-08-2018 14:47
elisabeth
Geplaatst op:
05-08-2018 14:47
Siemens vaatwassersn48m550eu .ik kan hem niet resetten.progamma blijf knipperen 2 weken garantie verlopen
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)