Siemens vaatwasser start niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Marloes
Geplaatst op:
17-08-2015 15:23
Marloes
Geplaatst op:
17-08-2015 15:23
Ik heb ook een Siemens SN64E001EU/17 en heb dezelfde klachten met de vaatwasser als hierboven omschreven. Lampje van het kraantje brand na een paar minuten na het starten van het programma. Je hoort dat ie wel gaat lopen maar als snel gaat ie piepen dat ie klaar is. Ik maak regelmatig de randen, filters (in de vaatwasser) en sproeiers schoon en laat hem op de hoogste stand draaien met vaatwasschoonmaakmiddel. Heeft iemand een idee hoe ik de klacht kan verhelpen??
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Rick
Geplaatst op:
17-08-2015 19:41
Rick
Geplaatst op:
17-08-2015 19:41
Hier het zelfde probleem. Als je na het aan zetten 32 seconden wacht hierna de deur open en dicht doet dan werkt hij prima. Doe dit al een half jaar. Daarvoor reiniger gebruikt en het hele labyrint schoon gemaakt. Gecontroleerd of er geen water onder in de machine staat. Vlotter het doet. Alles zonder resultaat. Kom op internet het probleem heel veel tegen maar helaas geen oplossing. Wie o wie?
Tot nu toe echt een miskoop (2010)
Tot nu toe echt een miskoop (2010)
Geplaatst door:
Arnold
Geplaatst op:
08-11-2015 14:47
Arnold
Geplaatst op:
08-11-2015 14:47
DAniel, heb prcies hetzelfde probleem met precies dezelfde machine. Heb je het probleem destijds kunnen oplossen? Dan hoor ik graag hoe...!
Arnold
Arnold
Geplaatst door:
Felix Meyknecht
Geplaatst op:
20-11-2015 12:06
Felix Meyknecht
Geplaatst op:
20-11-2015 12:06
Onze Bosch SMV96M00NL/01 heeft hetzelfde probleem sinds een paar weken.
Naar aanleiding van de tip hier een paar berichten terug (de deur even openen vlak na het opstarten van de machine) merk ik dat dat helpt.
Als ik hem open lijkt het wel of er een beetje vacuum in de machine is. Klopt dat? Zou dat dus wellicht te maken kunnen hebben met het vuil zijn van het afsluitrubber? (Ik moet bekennen dat onze machine verre van "superschoon" is)
Naar aanleiding van de tip hier een paar berichten terug (de deur even openen vlak na het opstarten van de machine) merk ik dat dat helpt.
Als ik hem open lijkt het wel of er een beetje vacuum in de machine is. Klopt dat? Zou dat dus wellicht te maken kunnen hebben met het vuil zijn van het afsluitrubber? (Ik moet bekennen dat onze machine verre van "superschoon" is)
Geplaatst door:
herman witgoed
Geplaatst op:
23-11-2015 21:31
herman witgoed
Geplaatst op:
23-11-2015 21:31
hallo
ik vermoed dat in alle gevallen in dit topic het probleem in de circulatiemotor zit..deze motor heeft een plastic schoepgedeelte die hoogst waarschijnlijk niet meer helemaal gecentreerd is (versleten dus)de truc met de deur is een slimme en goedkope alternatief, dit omdat het drukverschil bij het opnieuw opstarten net genoeg kan zijn om de motor over dat dode punt te duwen..om het probleem permanent op te lossen zal er waarschijnlijk een nieuwe circulatiemotor in moeten..dat is het dure alternatief zeg maar..
vr gr herman witgoed
ik vermoed dat in alle gevallen in dit topic het probleem in de circulatiemotor zit..deze motor heeft een plastic schoepgedeelte die hoogst waarschijnlijk niet meer helemaal gecentreerd is (versleten dus)de truc met de deur is een slimme en goedkope alternatief, dit omdat het drukverschil bij het opnieuw opstarten net genoeg kan zijn om de motor over dat dode punt te duwen..om het probleem permanent op te lossen zal er waarschijnlijk een nieuwe circulatiemotor in moeten..dat is het dure alternatief zeg maar..
vr gr herman witgoed
Geplaatst door:
Marius
Geplaatst op:
31-03-2016 04:11
Gewijzigd op:
31-03-2016 04:17
Marius
Geplaatst op:
31-03-2016 04:11
Gewijzigd op:
31-03-2016 04:17
Ook ik heb hetzelfde probleem. Nu dus al voor de tweede keer. Eerste keer was al in 2007 met een Siemens, vaatwasser gekocht in 2003. Er is toen een nieuwe printplaat ingegaan, en daarna deed ie het weer. Wat dat met de druk te maken kan hebben weet ik niet. In Nu (maart 2016) dus weer exact hetzelfde probleem met een andere Siemens, zoals door Daniel keurig beschreven. Mijn e-nr: SX65M080EU/13 gekocht in 2010. Ik gooi hem er nu uit en ga denk ik een Indesit of een Beko kopen. Die geven ook 2 jaar garantie en ik denk dat ze het ook wel 5 jaar uithouden. Ze kosten zo rond de € 290,-, terwijl een Siemens zo rond de €900,- ligt. Ik hoef me dan over 5 jaar geen zorgen te maken als ie kapot gaat want dan koop ik direct weer dezelfde. Koop ik in 15 jaar ook voor €900,- 3 vaatwassers! Voor mij nooit meer een Siemens! Wat een hoofdpijn ding.
Geplaatst door:
Gilles
Geplaatst op:
30-08-2016 20:35
Gilles
Geplaatst op:
30-08-2016 20:35
Heb nu net hetzelfde probleem met Siemens vaatwasser start plotseling ook niet meer na een maand geen gebruik. Als ik heb opzet geeft hij het programma weer maar bij het dichtdoen maakt hij een brom en doet hij niks meer! Soms werkt hij na enkele keren in/ uitschakelen werkt hij wel perfect kent iemand dit probleem? Serienummer is trouwens SE 65590/ 07
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-09-2016 12:41
HarryO
Geplaatst op:
01-09-2016 12:41
Waar komt de brom vandaan?
Boven aan bij de kraan (=aquastop) of onder uit de machine?
Indien onder uir de machine dan heb je een grote kans dat de afvoerpomp verstopt/vast zit.
Verwijder hiervoor de metalen zeef plaat en het kapje boven de pomp en maak de boel goed schoon.
Boven aan bij de kraan (=aquastop) of onder uit de machine?
Indien onder uir de machine dan heb je een grote kans dat de afvoerpomp verstopt/vast zit.
Verwijder hiervoor de metalen zeef plaat en het kapje boven de pomp en maak de boel goed schoon.
Geplaatst door:
Monique
Geplaatst op:
06-10-2017 13:06
Monique
Geplaatst op:
06-10-2017 13:06
wij hebben hetzelfde probleem! Dit kan geen toeval zijn! Ik heb Siemens gebeld en die wilde een monteur langs sturen. Dit hebben we even afgehouden. Jammer dat Siemens niet erkent dat dit een bekend probleem is. En dat ze niet reageren. Een goede kennis van ons was vorige week toevallig op bezoek toen het probleem zich weer voordeed. En wat denk je… Hij heeft ook een Siemens met het zelfde probleem . Laat Siemens eens reageren op al onze reacties. Ik hoop spoedig van hem te horen.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
11-10-2017 08:17
HarryO
Geplaatst op:
11-10-2017 08:17
En ?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)