Siemens vaatwasser start niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Bob Helsen
Geplaatst op:
01-02-2021 15:30
Bob Helsen
Geplaatst op:
01-02-2021 15:30
@bennie, hartelijk dank voor je reactie.
Nee, de aquastop maakt geen geluid bij het aanzetten van de machine. Ik vermoed dat het probleem ergens zit na de aquastop dan?
Ter info: we hebben hier in de buurt erg hard water.
Nee, de aquastop maakt geen geluid bij het aanzetten van de machine. Ik vermoed dat het probleem ergens zit na de aquastop dan?
Ter info: we hebben hier in de buurt erg hard water.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-02-2021 16:24
bennie
Geplaatst op:
01-02-2021 16:24
Hier heb je de tekeningen van je vaatwasser.
In een aquastop zit een spoel die een klep bedient.
Als er stroom op die klep komt, gaat hij open en stroomt er water binnen.
Dan trilt/bromt hij dus ook iets.
Als hij niets doet is hij kapot of de stroom komt niet over.
Haal de linkerzijkant er maar eens af en kijk of er iets gebeurt met de waterhuishouding.
In een aquastop zit een spoel die een klep bedient.
Als er stroom op die klep komt, gaat hij open en stroomt er water binnen.
Dan trilt/bromt hij dus ook iets.
Als hij niets doet is hij kapot of de stroom komt niet over.
Haal de linkerzijkant er maar eens af en kijk of er iets gebeurt met de waterhuishouding.
Geplaatst door:
Frans
Geplaatst op:
08-02-2021 21:52
Frans
Geplaatst op:
08-02-2021 21:52
Beste Bennie,
Sorry als ik inbreekt op een bestaande topic!!!
Ik heb het zelfde met onze siemens vaatwasser de SX69E002NL/88 druk ik op de power knop dan knipperen de 2 rode leds voor watertoevoer en glansspoelmiddel.
Alles als al schoon gehaald en filter in aquastop is ook schoon.
Wat zou hier het probleem kunnen zijn.
Toch ook het probleem met de aquastop en hoe is deze uit te meten.
Ik zag namelijk een tekening van de aquastop. Waar de linkerkant opgehaald moet worden klopt dit?
Mvg,
Frans
Sorry als ik inbreekt op een bestaande topic!!!
Ik heb het zelfde met onze siemens vaatwasser de SX69E002NL/88 druk ik op de power knop dan knipperen de 2 rode leds voor watertoevoer en glansspoelmiddel.
Alles als al schoon gehaald en filter in aquastop is ook schoon.
Wat zou hier het probleem kunnen zijn.
Toch ook het probleem met de aquastop en hoe is deze uit te meten.
Ik zag namelijk een tekening van de aquastop. Waar de linkerkant opgehaald moet worden klopt dit?
Mvg,
Frans
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
17-02-2021 21:59
bennie
Geplaatst op:
17-02-2021 21:59
@Frans.
Zit er een ritme in het aantal keer knipperen?
Want als watertoevoer knippert is er sprake van een technische storing.
Meer zeggen ze er niet over in de gebruiksaanwijzing.
Zit er een ritme in het aantal keer knipperen?
Want als watertoevoer knippert is er sprake van een technische storing.
Meer zeggen ze er niet over in de gebruiksaanwijzing.
Geplaatst door:
Bob Helsen
Geplaatst op:
19-02-2021 15:59
Bob Helsen
Geplaatst op:
19-02-2021 15:59
Hallo allemaal, om de informatie zo volledig mogelijk te houden op deze site en uit respect voor de vrijwilligers die belangeloos hun best doen om iedereen te helpen even de oplossing voor het probleem met onze vaatwas zoals een paar posts hierboven beschreven.
Aangezien het een toestel betrof uit een huurwoonst toch maar even een technieker laten langskomen en die heeft vastgesteld dat de vermogensmodule defect was. Deze is vandaag vervangen en de vaatwasser doet het weer zoals voorheen. Hij liet ons ook nog weten dat we zeker zout moeten toevoegen aangezien we in een regio wonen met erg hard water.
Aangezien het een toestel betrof uit een huurwoonst toch maar even een technieker laten langskomen en die heeft vastgesteld dat de vermogensmodule defect was. Deze is vandaag vervangen en de vaatwasser doet het weer zoals voorheen. Hij liet ons ook nog weten dat we zeker zout moeten toevoegen aangezien we in een regio wonen met erg hard water.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
04-03-2021 22:23
bennie
Geplaatst op:
04-03-2021 22:23
Bedankt Bob
Geplaatst door:
Marijn
Geplaatst op:
05-09-2021 02:50
Marijn
Geplaatst op:
05-09-2021 02:50
Ik hoop dat ik in dit topic terecht kan. Ik heb een Siemens vaatwasser type SN69M002NL die niet meer wilt starten, gaat gelijk piepen. Lichtjes branden dus er zit stroom op, er lijkt voldoende druk op de kraan te zitten als ik de toevoerslang eraf haal en het filter is ook schoon. Zie ook geen knikken oid in de toevoerslang maar het 'kraanlampje' brandt wel op het display. Verder staat de vaatwasser standaard op eco en reageert hij op geen enkel ander knopje (ledje brandt wel maar er gebeurt niks).
Iemand die dit probleem heeft gehad of goede raad weet? Hoor het graag.
Iemand die dit probleem heeft gehad of goede raad weet? Hoor het graag.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
19-09-2021 21:29
bennie
Geplaatst op:
19-09-2021 21:29
Het waterslot kan ook geblokkeerd zijn.
Bromt/trilt hij als hij?
Bromt/trilt hij als hij?
Geplaatst door:
Nik
Geplaatst op:
16-09-2022 07:17
Nik
Geplaatst op:
16-09-2022 07:17
Hoi,
Heb een Siemens vaatwasser SX778D02TE/04. Op een half uir van het einde van het programma stopt hij ermee. Dan krijg je een rood scherm met error maar geen code. Zowel het lampje Auto 65c-75c en lampje Eco knipperen samen. Na reset zelfde. Na aan uit zelfde. Spanning af en op, zelfde. Na verloop van tijd de deur open te laten staan gaat de error weg.
Soms staat er nog water onderaan maar meestal gebeurd het in de eindfaze, vaatwasser heeft warm binnenin. Dus is dan aan het drogen?
Vandaag na verdwijnen fout hoor ik hem zoemen, pompen? Er staat wel geen water meer in en verdwijnt ook geen water.
Heeft nog een 15 min programma te gaan. Of is het gezoem afkomstig van de Zeolith? Zit dan daar ook het probleem?
Hopelijk kan iemand helpen.
Mvg,
Nik
Heb een Siemens vaatwasser SX778D02TE/04. Op een half uir van het einde van het programma stopt hij ermee. Dan krijg je een rood scherm met error maar geen code. Zowel het lampje Auto 65c-75c en lampje Eco knipperen samen. Na reset zelfde. Na aan uit zelfde. Spanning af en op, zelfde. Na verloop van tijd de deur open te laten staan gaat de error weg.
Soms staat er nog water onderaan maar meestal gebeurd het in de eindfaze, vaatwasser heeft warm binnenin. Dus is dan aan het drogen?
Vandaag na verdwijnen fout hoor ik hem zoemen, pompen? Er staat wel geen water meer in en verdwijnt ook geen water.
Heeft nog een 15 min programma te gaan. Of is het gezoem afkomstig van de Zeolith? Zit dan daar ook het probleem?
Hopelijk kan iemand helpen.
Mvg,
Nik
Geplaatst door:
WJ
Geplaatst op:
16-10-2022 20:58
WJ
Geplaatst op:
16-10-2022 20:58
Hoi!
Ik heb een siemens se65m350eu/70 en die bromt alleen als ik hem aanzet.
Het lampje v de zout brand, maar die heb ik toegevoegd.... wie o wie kan mij helpen 😅🙈
Ik heb een siemens se65m350eu/70 en die bromt alleen als ik hem aanzet.
Het lampje v de zout brand, maar die heb ik toegevoegd.... wie o wie kan mij helpen 😅🙈
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)