Siemens vaatwasser start niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Daniel
Geplaatst op:
17-01-2013 20:43
Daniel
Geplaatst op:
17-01-2013 20:43
Hoi allemaal,
Onze inbouw Siemens vaatwasser (gekocht in 2010) heeft al een aantal maanden problemen met starten. Hij gaat vooral brommen, en na een minuut of twee gaat ie piepen alsof het programma klaar is. Soms doet ie het wel, vaak niet. Soms gaat het na 2 keer starten goed, maar soms duurt het wel 20 keer. Wie weet waar dit kan liggen? En kan ik dit zelf oplossen? Er zijn zo geen symptomen te zien, en als ie eenmaal draait gaat het prima. Dank!
Onze inbouw Siemens vaatwasser (gekocht in 2010) heeft al een aantal maanden problemen met starten. Hij gaat vooral brommen, en na een minuut of twee gaat ie piepen alsof het programma klaar is. Soms doet ie het wel, vaak niet. Soms gaat het na 2 keer starten goed, maar soms duurt het wel 20 keer. Wie weet waar dit kan liggen? En kan ik dit zelf oplossen? Er zijn zo geen symptomen te zien, en als ie eenmaal draait gaat het prima. Dank!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
18-01-2013 14:36
Gewijzigd op:
18-01-2013 14:37
HarryO
Geplaatst op:
18-01-2013 14:36
Gewijzigd op:
18-01-2013 14:37
Een volledig type nummer is voor mij wel handig..
Zie de deurrand.
Als hij piept en je opent de deur is de vaat dan nat of nog droog?
Indien droog: controleer of het filtertje tussen kraan en slang en slang en machine (indien aanwezig) niet verstopt is. Staat er voldoende waterdruk op de kraan?
Branden/knipperen er lampjes, staat er iets op het display (indien aanwezig)?
Zie de deurrand.
Als hij piept en je opent de deur is de vaat dan nat of nog droog?
Indien droog: controleer of het filtertje tussen kraan en slang en slang en machine (indien aanwezig) niet verstopt is. Staat er voldoende waterdruk op de kraan?
Branden/knipperen er lampjes, staat er iets op het display (indien aanwezig)?
Geplaatst door:
Daniel
Geplaatst op:
18-01-2013 20:25
Daniel
Geplaatst op:
18-01-2013 20:25
Hartelijk dank.
E-nummer: SN64E001EU/17
FD 9001
Als hij piept (na 1 a 2 minuten) is alles nog droog. Qua lampjes (we hebben geen display) geeft hij aan alsof het programma klaar is. Het End-knopje brandt.
Het geluid in die 2 minuten: begint wat te brommen, dan is het wat stiller, dan bromt ie weer even, en dan gaat ie piepen.
Vanochtend, na 30/40 keer proberen, ging het uiteindelijk weer een keer goed en heeft ie gedraaid.
Waterdruk is OK volgens mij. Waar zitten die filtertjes, en hoe zien die eruit? Tussen kraan en slang zit een soort ventiel met behuizing (krijg ik niet open). Filter tussen slang en machine kan ik niet bij door inbouwkeuken, dat zit achter de machine.
Dank nogmaals.
E-nummer: SN64E001EU/17
FD 9001
Als hij piept (na 1 a 2 minuten) is alles nog droog. Qua lampjes (we hebben geen display) geeft hij aan alsof het programma klaar is. Het End-knopje brandt.
Het geluid in die 2 minuten: begint wat te brommen, dan is het wat stiller, dan bromt ie weer even, en dan gaat ie piepen.
Vanochtend, na 30/40 keer proberen, ging het uiteindelijk weer een keer goed en heeft ie gedraaid.
Waterdruk is OK volgens mij. Waar zitten die filtertjes, en hoe zien die eruit? Tussen kraan en slang zit een soort ventiel met behuizing (krijg ik niet open). Filter tussen slang en machine kan ik niet bij door inbouwkeuken, dat zit achter de machine.
Dank nogmaals.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
18-01-2013 22:18
HarryO
Geplaatst op:
18-01-2013 22:18
Filtertje tussen kraan en slang zit in de wartel waarmee het (grijze) blok (= aquastop unit) aan de kraan zit. Controleer deze eerst.
Geplaatst door:
Daniel
Geplaatst op:
19-01-2013 02:08
Daniel
Geplaatst op:
19-01-2013 02:08
Helaas; in het filter zat wel een stukje plastic, dat heb ik verwijderd, maar daarna startte ie weer niet. Verder zag het filter er schoon uit.
Nog andere opties, of zal ik een monteur laten komen? Kan de aquapomp stuk zijn?
Nog andere opties, of zal ik een monteur laten komen? Kan de aquapomp stuk zijn?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
19-01-2013 12:16
HarryO
Geplaatst op:
19-01-2013 12:16
Het zou de Aquastop kunnen zijn maar die kans is klein of je moet een kleine lekkage hebben waarbij het water verdampt en hij daarom soms wel en dan weer niet werkt.
De sensor de de lekkage controleerd zit aan de linkerzijde van de machine op de bodem plaat.
Hiervoor moet je de linker zijkant (van voren gezien) verwijderen. Je kunt ook kijken of je de plint er af kunt halen.
Maak de bodemplaat dan droog en probeer de machine en kijk waar hij lekt.
De sensor de de lekkage controleerd zit aan de linkerzijde van de machine op de bodem plaat.
Hiervoor moet je de linker zijkant (van voren gezien) verwijderen. Je kunt ook kijken of je de plint er af kunt halen.
Maak de bodemplaat dan droog en probeer de machine en kijk waar hij lekt.
Geplaatst door:
Daniel
Geplaatst op:
20-01-2013 10:38
Daniel
Geplaatst op:
20-01-2013 10:38
Valt me nu ineens op dat, als ie het niet doet, het lampje met de kraan brandt. Dat betekent: controleer watertoevoer
Geplaatst door:
Daniel
Geplaatst op:
20-01-2013 10:44
Daniel
Geplaatst op:
20-01-2013 10:44
Het blijft toch gek: nu in een tijdsbestek van 10 minuten: drie keer geprobeerd, de eerste twee keer doet ie het niet, de derde keer pakt ie ineens wel water, en gaat ie draaien.
Kan het zijn dat de waterdruk net op de grens zit o.i.d.?
Ik zal proberen de linkerzijkant open te maken!
Kan het zijn dat de waterdruk net op de grens zit o.i.d.?
Ik zal proberen de linkerzijkant open te maken!
Geplaatst door:
PINO
Geplaatst op:
01-02-2014 11:29
Gewijzigd op:
01-02-2014 11:30
PINO
Geplaatst op:
01-02-2014 11:29
Gewijzigd op:
01-02-2014 11:30
Dit lijkt een probleem van de aanloopcondensator, te koop voor een eurootje of 8. Als je deze condensator doormeet lijkt deze gewoon goed te zijn maar toch kan deze niet genoeg leveren om de vaatwasser te starten. Soms gaat een vaatwasser hierdoor ook 'brommen'.
Geplaatst door:
Frits
Geplaatst op:
21-08-2014 13:50
Frits
Geplaatst op:
21-08-2014 13:50
Dit probleem heb ik opgelost door de rubber afdichtingsrand goed schoon te maken als ook de zijkanten van de klep.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)