AEG deur springt open tijdens afwassen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Rogier
Geplaatst op:
09-08-2020 16:54
Rogier
Geplaatst op:
09-08-2020 16:54
Ik probeer de oplossing van Roland uit te voeren, maar snap helaas niet goed hoe dit precies moet.
Wat zijn de afmetingen van de latten die jullie gebruiken? Hoe ver doe je de deur precies open en hoe ver dicht? Waar stop je de latten precies (links / rechts van de scharnieren en hoe ver naar binnen?)? Hoeveel kracht zet je bij het dicht duwen van de deur? En hoor je een soort 'klak' of helemaal niets als het gelukt is?
En als laatste is dit ook anders op te lossen met verwijderde zijpanelen?
Foto's zijn ook zeer welkom.
Alvast bedankt!
Wat zijn de afmetingen van de latten die jullie gebruiken? Hoe ver doe je de deur precies open en hoe ver dicht? Waar stop je de latten precies (links / rechts van de scharnieren en hoe ver naar binnen?)? Hoeveel kracht zet je bij het dicht duwen van de deur? En hoor je een soort 'klak' of helemaal niets als het gelukt is?
En als laatste is dit ook anders op te lossen met verwijderde zijpanelen?
Foto's zijn ook zeer welkom.
Alvast bedankt!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
15-08-2020 12:22
bennie
Geplaatst op:
15-08-2020 12:22
@Rogier.
Roland gebruikte panlatten.
Het idee is om de scharnieren iets te verbuigen, dit gaat op gevoel.
Roland gebruikte panlatten.
Het idee is om de scharnieren iets te verbuigen, dit gaat op gevoel.
Geplaatst door:
Rogier
Geplaatst op:
19-08-2020 12:48
Gewijzigd op:
19-08-2020 13:44
Rogier
Geplaatst op:
19-08-2020 12:48
Gewijzigd op:
19-08-2020 13:44
Ik snap hem nu.
De scharnieren waren verbogen na het knappen van het stukje kunststof aan het touwtje in de deur waar de veer aan vast zit. De deur is toen te hard opengevallen en na het voor de zekerheid vervangen van beide touwtjes, bleef deze openspringen.
Wel slecht dat er gevolgschade ontstaat aan de scharnieren als er zoiets gebeurt..
Eigenlijk buig je mbv de latten met wat kracht de scharnieren weer recht, waarbij de lat als een soort hefboom werkt. Ik dacht eerst dat ik iets tussen de scharnieren / in de opening boven de scharnieren moest steken om een palletje ofzo terug te duwen.
Wel handig om ze niet te ver naar beneden te steken, dus om de deur al behoorlijk ver dicht te doen, anders komt de hoek van de lat tegen het onderste stukje kunststof in de zijkant van de behuizing en dat kan dan beschadigingen of uit het bovenste stuk geduwd worden.
Ik moest het 2x doen, de tweede keer met nog wat extra kracht, omdat de deur wel dicht bleef, maar nog niet goed waterdicht sloot.
In ieder geval gaat het nu al een paar dagen goed.
Dankjewel @Roland voor de tip en @Bennie voor je reactie op mijn vraag.
De scharnieren waren verbogen na het knappen van het stukje kunststof aan het touwtje in de deur waar de veer aan vast zit. De deur is toen te hard opengevallen en na het voor de zekerheid vervangen van beide touwtjes, bleef deze openspringen.
Wel slecht dat er gevolgschade ontstaat aan de scharnieren als er zoiets gebeurt..
Eigenlijk buig je mbv de latten met wat kracht de scharnieren weer recht, waarbij de lat als een soort hefboom werkt. Ik dacht eerst dat ik iets tussen de scharnieren / in de opening boven de scharnieren moest steken om een palletje ofzo terug te duwen.
Wel handig om ze niet te ver naar beneden te steken, dus om de deur al behoorlijk ver dicht te doen, anders komt de hoek van de lat tegen het onderste stukje kunststof in de zijkant van de behuizing en dat kan dan beschadigingen of uit het bovenste stuk geduwd worden.
Ik moest het 2x doen, de tweede keer met nog wat extra kracht, omdat de deur wel dicht bleef, maar nog niet goed waterdicht sloot.
In ieder geval gaat het nu al een paar dagen goed.
Dankjewel @Roland voor de tip en @Bennie voor je reactie op mijn vraag.
Geplaatst door:
Joke
Geplaatst op:
31-03-2022 10:20
Joke
Geplaatst op:
31-03-2022 10:20
Ik heb de deur van mijn Aeg vaatwasser tijdens het wassen open gedaan, nu gaat hij niet meer dicht weet iemand wat ik nu kan doen? 🙏 groetjes Joke
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
31-03-2022 13:17
bennie
Geplaatst op:
31-03-2022 13:17
@ joke.
Mag ik het pnc nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Mag ik het pnc nummer van het typeplaatje op de deurrand?
Geplaatst door:
Raymond Wintershoven
Geplaatst op:
04-03-2024 01:00
Raymond Wintershoven
Geplaatst op:
04-03-2024 01:00
Mijn AEG vaatwasser springt sinds enkele weken tijdens afwassen open. Ik dacht, dat het waarschijnlijk door een versleten print kwam. Door jullie opmerkingen ben ik mij in dit probleem wat gaan verdiepen. Het verwijderen van de stootrubbers is volgens mij niet de oplossing, want dan zou het probleem bij het 1e gebruik al na voren komen. Blokkeren met latten, spatels enz. is a-technisch en je vernielt een uitgedacht systeem. Maar ik heb de oorzaak en oplossing gevonden. Het onderste rek heeft een greep. Deze greep is bevestigd aan staafjes van pisbakstaal. Bij het uittrekken buigen deze staafjes bij maandenlange/jarenlange gebruik langzaam naar buiten. Het gevolg, dat de greep de deur naar buiten druk, bovendien komt de pen niet goed in het slot. Bij trillingen, meestal tijdens pompen springt de pen dan uit het slot. Oplossing: de staafjes terugbuigen totdat ze weer verticaal staan, iets extra terugbuigen kan ook. Inmiddels ongeveer 10x afgewassen en geen problemen ondervonden.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)