Bosch op 117 minuten knipper en uitval |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
ron
Geplaatst op:
11-01-2013 14:57
ron
Geplaatst op:
11-01-2013 14:57
Bij het automatische programma van de Bosch exclusive (start met 134 minuten) geeft de machine soms na een kwartier of 17 min.) een storing, knipperen en soms algehele uitval van stroom. Aanzetten lukt dan pas na een rustperiode. Wat kan dat zijn ? Is dat door een leek te repareren (i.v.m. leeftijd van de machine) ?
Is dat gebonk van leidingen te verhelpen ? Zo ja hoe ? Vind ik storend m.n. 's nachts !
Is dat gebonk van leidingen te verhelpen ? Zo ja hoe ? Vind ik storend m.n. 's nachts !
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
ron
Geplaatst op:
11-01-2013 15:01
ron
Geplaatst op:
11-01-2013 15:01
Ik zit er nu toevallig bij en het laatste geluid was volgens mij het vallen van de vaatwastablet. Dan storing ( op 115 minuten )
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
12-01-2013 16:30
HarryO
Geplaatst op:
12-01-2013 16:30
Graag het lange nummer wat in de deurrand staat.
Gezien je omschrijving moet hij nu gaan verwarmen.
Gezien je omschrijving moet hij nu gaan verwarmen.
Geplaatst door:
ron
Geplaatst op:
22-01-2013 11:22
ron
Geplaatst op:
22-01-2013 11:22
SGS84A02EU/42 bedoel je die ?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
24-01-2013 07:50
HarryO
Geplaatst op:
24-01-2013 07:50
Meerdere oorzaken mogelijk.
Na het openen van het zeepbakje moet hij gaan verwarmen.
Als de waterdruk in de machine door de circulatie pomp niet hoog genoeg is gaat hij niet verwarmen.
Als het gehele display ook uitvalt lijkt dit sterk op een los contact in de elektronica module in de deur, mogelijk zelfs meerdere, vooral bij het verwarmings relais.
Wat ook nog kan is een draadbreuk in de bekabeling tussen deur en rest van de machine.
Haal hiervoor de deur uit elkaar. Een draadbreuk is meestal zichtbaar aan een kleurverschil op de plek van de breuk.
Is het gebonk altijd al aanwezig geweest of is het steeds erger geworden?
Na het openen van het zeepbakje moet hij gaan verwarmen.
Als de waterdruk in de machine door de circulatie pomp niet hoog genoeg is gaat hij niet verwarmen.
Als het gehele display ook uitvalt lijkt dit sterk op een los contact in de elektronica module in de deur, mogelijk zelfs meerdere, vooral bij het verwarmings relais.
Wat ook nog kan is een draadbreuk in de bekabeling tussen deur en rest van de machine.
Haal hiervoor de deur uit elkaar. Een draadbreuk is meestal zichtbaar aan een kleurverschil op de plek van de breuk.
Is het gebonk altijd al aanwezig geweest of is het steeds erger geworden?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)