Siemens SN6502/06 programmaproblen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
W. de Lange
Geplaatst op:
02-01-2013 19:45
Gewijzigd op:
03-01-2013 14:08
W. de Lange
Geplaatst op:
02-01-2013 19:45
Gewijzigd op:
03-01-2013 14:08
De Siemens SN 65020/06 start normaal op. Begint met afpompen.Na het afpompen gebeurt er minstens 45 min.niets. Alleen de waterstop maakt een brommend geluid.Gaat daarna verder met programma, geeft water enz., maar verwarmt niet. Pompt wel op het eind water af. Na minstens een uur volgt dan een nieuwe start (met water). Nu wordt er wel verwarmd. Het programma wordt vervolgens bijna normaal afgewerkt, op het drogen na.
Al met al zijn we dan minstens 4 uur verder. Wat kan de oorzaak zijn? Is resetten een oplossing? Maar hoe doe je dat bij deze machine? Ik kan dat nergens vinden.
Wie heeft de oplossing? Ik ben benieuwd.
Al met al zijn we dan minstens 4 uur verder. Wat kan de oorzaak zijn? Is resetten een oplossing? Maar hoe doe je dat bij deze machine? Ik kan dat nergens vinden.
Wie heeft de oplossing? Ik ben benieuwd.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
W. de Lange
Geplaatst op:
02-01-2013 19:51
Gewijzigd op:
02-01-2013 19:58
W. de Lange
Geplaatst op:
02-01-2013 19:51
Gewijzigd op:
02-01-2013 19:58
Ik heb een correctie in het bovenstaande bericht aangebracht.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
04-01-2013 07:18
HarryO
Geplaatst op:
04-01-2013 07:18
Als de waterstop bromt zou hij dus water in moeten laten.
Het niet verwarmen kan ontstaan omdat de circulatie pomp niet gaat lopen of voldoende druk op bouwt of omdat het element defect is. Maar als het element defect is zou hij het later ook niet kunnen doen.
Ook zou de nivo regelaar nog gammel kunnen zijn, hij ziet dan niet het juiste water nivo waardoor het programma in de war komt.
Ik kan deze op de Technische tekeningen echter niet terug vinden.
Gezien het grillege karakter van je storing zou het ook nog een draadbreuk tussen deur en mchine kunnen zijn of één of meerdere losse contacten in de elektronica module in de deur.
Een draadbreuk kun je meestal zien aan een verkleuring van de isolatie.
Hiervoor moet je de deur los halen.
Het niet verwarmen kan ontstaan omdat de circulatie pomp niet gaat lopen of voldoende druk op bouwt of omdat het element defect is. Maar als het element defect is zou hij het later ook niet kunnen doen.
Ook zou de nivo regelaar nog gammel kunnen zijn, hij ziet dan niet het juiste water nivo waardoor het programma in de war komt.
Ik kan deze op de Technische tekeningen echter niet terug vinden.
Gezien het grillege karakter van je storing zou het ook nog een draadbreuk tussen deur en mchine kunnen zijn of één of meerdere losse contacten in de elektronica module in de deur.
Een draadbreuk kun je meestal zien aan een verkleuring van de isolatie.
Hiervoor moet je de deur los halen.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)