siemens SL64A561/40 pomp blijft lopen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Mark de Haas
Geplaatst op:
28-12-2012 18:29
Mark de Haas
Geplaatst op:
28-12-2012 18:29
Als we onze siemens SL64A561/40 vaatwasser aanzetten gaat/blijft de pomp lopen terwijl er geen of nauwelijks water in staat. Als ik er water ingiet dan wordt dit direct afgepomp (je hoort de pomp ook even later droogpompen). Pomp lijkt dus goed en afvoer niet verstopt. Waarschijnlijk de watersensor (membraam??)?? Weet iemand raad?
Voorgeschiedenis: er is een riool probleempje bij ons geweest. Door overdruk op het riool is er door de afvoer van de vaatwasser, vies water (met allerlei zeep resten) terug in de vaatwasser gestroomd. Daarna kreeg de vaatwasser dit probleem. Kan ik de sensor zelf ergens vinden en schoonmaken/testen?
Gr. Mark de Haas
Voorgeschiedenis: er is een riool probleempje bij ons geweest. Door overdruk op het riool is er door de afvoer van de vaatwasser, vies water (met allerlei zeep resten) terug in de vaatwasser gestroomd. Daarna kreeg de vaatwasser dit probleem. Kan ik de sensor zelf ergens vinden en schoonmaken/testen?
Gr. Mark de Haas
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
29-12-2012 10:57
HarryO
Geplaatst op:
29-12-2012 10:57
Als de pomp blijft lopen, ook met open deur dan is er een lekkage geconstateerd.
Verwijder de plint aan de voorzijde of anders de zijpanelen en maak de bodemplaat droog. De sensor zit dacht ik aan de linker kant (van voren gezien).
Als de bodemplaat wel droog is giet dan heet water waar je een kopje soda in hebt opgelost in de machine. Zet hem even aan en dan gelijk weer uit.
Laat hem een paar uur inweken en probeer opnieuw.
Verwijder de plint aan de voorzijde of anders de zijpanelen en maak de bodemplaat droog. De sensor zit dacht ik aan de linker kant (van voren gezien).
Als de bodemplaat wel droog is giet dan heet water waar je een kopje soda in hebt opgelost in de machine. Zet hem even aan en dan gelijk weer uit.
Laat hem een paar uur inweken en probeer opnieuw.
Geplaatst door:
Mark de Haas
Geplaatst op:
29-12-2012 14:52
Mark de Haas
Geplaatst op:
29-12-2012 14:52
Dag Harry,
Hartelijk dank voor je instructies!
Het klopte precies: na het uitbouwen van de vaatwasser de linkerzijde losgeschroefd. Vanaf de linkerzijde gezien zit er rechtsbeneden een kleine vlotter op de bodem die een microswitch bediend. Onder op de bodem stond een laagje water waardoor de vlotter werd opgetild en de pomp bleef draaien. Ik heb alles goed droog gemaakt en het euvel blijkt verholpen!! Daarna een reinigings programma gedraaid, de machine werkt weer piekfijn.
Zeer waarschijnlijk heeft de overdruk op het riool de interne lekkage veroorzaakt waardoor er water op de bodem is komen te staan.
Hartelijk dank voor je advies!!! Ik hoeft niet meer met de hand af te wassen!!
Gr. M. de Haas
Hartelijk dank voor je instructies!
Het klopte precies: na het uitbouwen van de vaatwasser de linkerzijde losgeschroefd. Vanaf de linkerzijde gezien zit er rechtsbeneden een kleine vlotter op de bodem die een microswitch bediend. Onder op de bodem stond een laagje water waardoor de vlotter werd opgetild en de pomp bleef draaien. Ik heb alles goed droog gemaakt en het euvel blijkt verholpen!! Daarna een reinigings programma gedraaid, de machine werkt weer piekfijn.
Zeer waarschijnlijk heeft de overdruk op het riool de interne lekkage veroorzaakt waardoor er water op de bodem is komen te staan.
Hartelijk dank voor je advies!!! Ik hoeft niet meer met de hand af te wassen!!
Gr. M. de Haas
Geplaatst door:
Guido
Geplaatst op:
01-08-2013 07:35
Guido
Geplaatst op:
01-08-2013 07:35
Ik heb helaas hetzelfde probleem echter ook na schoonmaken blijft hij pompen, hij deed het heel even en bleek het weer te doen maar ook na resetten weer hetzelfde verhaal. Iemand enig idee?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
02-08-2013 08:02
HarryO
Geplaatst op:
02-08-2013 08:02
Wat is het type van jou machine? Zitten er 1 of 2 vlotters in de unit?
Geplaatst door:
Douwe Flier
Geplaatst op:
09-11-2015 14:23
Douwe Flier
Geplaatst op:
09-11-2015 14:23
Wij hebben het zelfde met onze Siemens SE64660EU/17.
Pomp blijft lopen ook met de klep open, waar zou ik de vlotter van dit type kunnen vinden. Moet ik de vaatwasser helemaal ontkoppelen en naar voren halen? De plint voorkant vaatwasser is wit plastic zonder schroeven zover ik ziet.
Wie iemand raad?
Groet, Douwe,
Pomp blijft lopen ook met de klep open, waar zou ik de vlotter van dit type kunnen vinden. Moet ik de vaatwasser helemaal ontkoppelen en naar voren halen? De plint voorkant vaatwasser is wit plastic zonder schroeven zover ik ziet.
Wie iemand raad?
Groet, Douwe,
Geplaatst door:
Douwe Flier
Geplaatst op:
09-11-2015 14:27
Douwe Flier
Geplaatst op:
09-11-2015 14:27
Wij hebben het zelfde met onze Siemens SE64660EU/17.
Wie iemand raad?
Groet, Douwe,
Wie iemand raad?
Groet, Douwe,
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
09-11-2015 22:47
HarryO
Geplaatst op:
09-11-2015 22:47
Als de machine blijft afpompen heeft hij een lekkage geconstateerd of komt het water nivo te hoog te staan.
Linker zijkant er af halen.
Je ziet dan het labyrint en de water unit er onder.
Is dit schoon of zit hier prut in?
Linker zijkant er af halen.
Je ziet dan het labyrint en de water unit er onder.
Is dit schoon of zit hier prut in?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)