AEG F 44050 VI jankt tijdens spoelgang |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Leo Verdijk
Geplaatst op:
27-12-2012 20:08
Leo Verdijk
Geplaatst op:
27-12-2012 20:08
L.S.
Mijn vaatwasser maakt een irritant naar jankend geluid even na het starten van een wasprogramma.
Dit houdt soms op als ik de deur open en weer sluit, maar meestal duurt het enkele minuten en is altijd verdwenen na de spoelgang.
Het geluid lijkt het meest op een auto die met slippende koppeling wegrijdt.
Een witgoed serviceman, die voor een probleem met een ander apparaat hier was, beweerde met grote stelligheid dat het aan een motortje lag dat in de deur voor de deurvergrendeling moest zorgen.
Deur geopend en geen motortje gevonden, wel een schakelaar op het slot.
Bij open deur ook duidelijk gehoord dat het gejank onder uit de machine komt.
Ik denk eerder aan een drooglopende pomp.
Opvallend vind ik ook dat ik bij inschakelen, en als het wasproces al klaar, is een zacht geluid van een lopende motor hoor. Weet niet of dat normaal is.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Leo Verdijk
Mijn vaatwasser maakt een irritant naar jankend geluid even na het starten van een wasprogramma.
Dit houdt soms op als ik de deur open en weer sluit, maar meestal duurt het enkele minuten en is altijd verdwenen na de spoelgang.
Het geluid lijkt het meest op een auto die met slippende koppeling wegrijdt.
Een witgoed serviceman, die voor een probleem met een ander apparaat hier was, beweerde met grote stelligheid dat het aan een motortje lag dat in de deur voor de deurvergrendeling moest zorgen.
Deur geopend en geen motortje gevonden, wel een schakelaar op het slot.
Bij open deur ook duidelijk gehoord dat het gejank onder uit de machine komt.
Ik denk eerder aan een drooglopende pomp.
Opvallend vind ik ook dat ik bij inschakelen, en als het wasproces al klaar, is een zacht geluid van een lopende motor hoor. Weet niet of dat normaal is.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Leo Verdijk
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
28-12-2012 07:26
HarryO
Geplaatst op:
28-12-2012 07:26
Niet een geheel foute conclusie van je techneut.
AEG heeft modellen met een elektrische vergrendeling in de deur en volgens de documentatie kan dit ook bij dit type mogelijk zijn.
Het geluid wat je hoort is mogelijk de circulatie pomp maar kan ook de afvoer pomp zijn.
Het geluid van een motor na de wasbeurt kan kloppen. Er zijn modellen met een ventilator boven in om de vaat sneller te laten drogen.
Om bij de pompen te komen moet je de zijkanten verwijderen.
Voor meer hulp graag het lange PNC nummer zoals in de deur staat.
AEG heeft modellen met een elektrische vergrendeling in de deur en volgens de documentatie kan dit ook bij dit type mogelijk zijn.
Het geluid wat je hoort is mogelijk de circulatie pomp maar kan ook de afvoer pomp zijn.
Het geluid van een motor na de wasbeurt kan kloppen. Er zijn modellen met een ventilator boven in om de vaat sneller te laten drogen.
Om bij de pompen te komen moet je de zijkanten verwijderen.
Voor meer hulp graag het lange PNC nummer zoals in de deur staat.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)