miele aanvoer/afvoer lampje storing ???? |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Ritske
Geplaatst op:
13-10-2018 16:58
Gewijzigd op:
13-10-2018 17:01
Ritske
Geplaatst op:
13-10-2018 16:58
Gewijzigd op:
13-10-2018 17:01
Ik heb een Miele G 1042 SCI. Bij het aanzetten gaat eerst de pomp aan om eventueel nog aanwezig water weg te pompen. Dan gaat hij vullen en spoelen. Na een tijdje gaan de drie lampjes van Spoelen, Drogen en Einde gelijktijdig knipperen. De machine wordt dan nog wel leeg gepompt. Wie kan mij helpen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
14-10-2018 13:56
Gewijzigd op:
14-10-2018 13:57
bennie
Geplaatst op:
14-10-2018 13:56
Gewijzigd op:
14-10-2018 13:57
@ ritske, ik heb hier nog geen oplossing voor kunnen vinden.
Je leest wel over resetten met dit probleem maar dat lost het niet op.
Probeer de foutcode eens uit te lezen.
Zo kunt u de fout lezen:
1. Apparaat is uitgeschakeld, deur gesloten, draaischakelaar op 12 uur.
2. Houd de Start / Stop-toets ingedrukt en schakel het apparaat in.
3. Laat Start / Stop los.
4. Druk driemaal op Start / Stop en houd de knop ingedrukt totdat de LED Start / Stop knippert.
5. Laat Start / Stop los.
6. Draai de draaischakelaar naar 1 uur.
7. Nu knippert de spoel-LED. Lang knipperen betekent 10, kort knipperen is 1. Een keer lang en vier keer kort zou F 14 zijn.
Als je een code tevoorschijn kunt toveren kunnen we verder zoeken
Je leest wel over resetten met dit probleem maar dat lost het niet op.
Probeer de foutcode eens uit te lezen.
Zo kunt u de fout lezen:
1. Apparaat is uitgeschakeld, deur gesloten, draaischakelaar op 12 uur.
2. Houd de Start / Stop-toets ingedrukt en schakel het apparaat in.
3. Laat Start / Stop los.
4. Druk driemaal op Start / Stop en houd de knop ingedrukt totdat de LED Start / Stop knippert.
5. Laat Start / Stop los.
6. Draai de draaischakelaar naar 1 uur.
7. Nu knippert de spoel-LED. Lang knipperen betekent 10, kort knipperen is 1. Een keer lang en vier keer kort zou F 14 zijn.
Als je een code tevoorschijn kunt toveren kunnen we verder zoeken
Geplaatst door:
Dennis
Geplaatst op:
06-12-2018 23:42
Dennis
Geplaatst op:
06-12-2018 23:42
Ik heb een Miele G 1022 SC en water bleef staan vermoedelijk door vuil in de machine afvoer. Ik heb de keerklep verwijderd en de afvoer slang op mijn kraan gezet. Nu net teruggespoeld de machine terug in via de afvoer met heet water. Er komt hardstikke vuil water uit en wat eierschillen. Ik hoop dat hij het blijft doen. Ik had een verbouwing en er is namelijk een vieze bak met acrilaatkitresten ingegaan perongeluk met viezigheid. Daarvoor deed hij het altijd goed. Is er evt nog een andere manier om bij het leidingwerk of bij de pomp te komen naast de standaard dingen die ze volgens het boekje aangeven. Vb als ik de pomp zou willen vervangen.
Ik werk als cv monteur met leidingen plc s en sensoren dus ik snap wel hoe het ongeveer werkt en kan aardig beredeneren maar ik weet niet waar ik moet beginnen om erbij te komen.
Als ik bij de pomp wil komen kan dat dan via de bodem bij de zeef pf via de buitenkant
Ik werk als cv monteur met leidingen plc s en sensoren dus ik snap wel hoe het ongeveer werkt en kan aardig beredeneren maar ik weet niet waar ik moet beginnen om erbij te komen.
Als ik bij de pomp wil komen kan dat dan via de bodem bij de zeef pf via de buitenkant
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
07-12-2018 19:55
bennie
Geplaatst op:
07-12-2018 19:55
@dennis.
Zit de keerklep er wel weer tussen?
Aan de linkerkant van de vaatwasser zit het labyrint.
Hier zit een soort van syfon in waar het water door word afgevoerd.
Je kan dan ook kijken waar de afvoerpomp zit en van welke kant je hem het beste kan benaderen.
Zit de keerklep er wel weer tussen?
Aan de linkerkant van de vaatwasser zit het labyrint.
Hier zit een soort van syfon in waar het water door word afgevoerd.
Je kan dan ook kijken waar de afvoerpomp zit en van welke kant je hem het beste kan benaderen.
Geplaatst door:
frank
Geplaatst op:
28-01-2019 20:07
Gewijzigd op:
28-01-2019 20:17
frank
Geplaatst op:
28-01-2019 20:07
Gewijzigd op:
28-01-2019 20:17
@ritske. Hier net hetzelfde probleem.
Een foutcode is niet te vinden op de manier die Benny geplaatst heeft, jammer genoeg.
Ritske heb je al een oplossing ondertussen?
Eigenaardig genoeg is dit probleem er gekomen nadat wij de sproeiarmen verwijderd hadden en schoongemaakt, maar of het nu daar mee te maken heeft?
Er zat wel redelijk wat vuil in de sproeiarmen, ook kleine stukjes papier en ook wat stukje wat wel
kauwgom leek, maar dat kan het niet geweest zijn.
Wie kan ons helpen?
Wij hebben een Miele G 1040 SCI
Een foutcode is niet te vinden op de manier die Benny geplaatst heeft, jammer genoeg.
Ritske heb je al een oplossing ondertussen?
Eigenaardig genoeg is dit probleem er gekomen nadat wij de sproeiarmen verwijderd hadden en schoongemaakt, maar of het nu daar mee te maken heeft?
Er zat wel redelijk wat vuil in de sproeiarmen, ook kleine stukjes papier en ook wat stukje wat wel
kauwgom leek, maar dat kan het niet geweest zijn.
Wie kan ons helpen?
Wij hebben een Miele G 1040 SCI
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-01-2019 00:22
bennie
Geplaatst op:
29-01-2019 00:22
@ frank, ik ga voor je op zoek. ik kom er op terug.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-01-2019 21:45
bennie
Geplaatst op:
29-01-2019 21:45
Bij Albert is het wel gelukt met een 1042, De 1040 en de 1042 zien er hetzelfde uit.
Misschien zou je het nog een keer kunnen proberen of rinske moet de oplossing ondertussen hebben.
Verder is er niets over te vinden
Misschien zou je het nog een keer kunnen proberen of rinske moet de oplossing ondertussen hebben.
Verder is er niets over te vinden
Geplaatst door:
Duck
Geplaatst op:
01-02-2019 13:06
Gewijzigd op:
03-02-2019 12:47
Duck
Geplaatst op:
01-02-2019 13:06
Gewijzigd op:
03-02-2019 12:47
Heb een Miele vaatwasser type 643 Vi met hetzelfde probleem. Aan/afvoer lampje knippert en er blijft water onderin de machine staan. Het treedt niet altijd op en gebeurt onafhankelijk van het gekozen programma. De ervaring leert dat het meestal aan het eind van het afwas programma gebeurt zodat de vaat wel schoon is maar niet droog. Machine is gereinigd, geen vuil onderin of verstoppingen in de aan- of afvoer. Via de onderzijde alle (interne) onderdelen nagelopen en waar mogelijk schoongemaakt. Helaas zonder resultaat de machine blijft onvoorspelbaar en valt met enige regelmaat in storing maar doet het voor hetzelfde geld wel weer normaal. Gezien de ervaringen in voorgaande topics kan ik geen bijzonderheden ontdekken en werkt alles naar behoren. Enig idee welke onderdeel hier de oorzaak van zou kunnen zijn voordat ik willekeurig onnodig iets ga vervangen...!?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
02-02-2019 12:33
bennie
Geplaatst op:
02-02-2019 12:33
Heb je het rubber slangetje van de pressostaat ook al een keer doorgeblazen, en hangt het slangetje door of gaat deze geleidelijk omhoog?
Geplaatst door:
frank
Geplaatst op:
02-02-2019 19:41
frank
Geplaatst op:
02-02-2019 19:41
Bedankt Benny, foutcode opvragen lukt niet, maar ik kan de machine ook niet meer op fabrieksinstellingen krijgen, gewoon geen reactie als ik op de nodige toesen druk.
Verder de printplaat eens bekeken, daar was geen zichtbare schade aan te merken, geen vocht of brandplekken of wat anders.
Wel was een deel van de bedrading in de isolatie van de vaatwasser gesmolten, ik heb deze wel los kunnen trekken en deze was onbeschadigd.
Blijkbaar is de vaatwasser wel heel warm geworden, het was alleen in de rechterbovenhoek dat er schade aan de isolatie van de vaatwasser was.
Verder de printplaat eens bekeken, daar was geen zichtbare schade aan te merken, geen vocht of brandplekken of wat anders.
Wel was een deel van de bedrading in de isolatie van de vaatwasser gesmolten, ik heb deze wel los kunnen trekken en deze was onbeschadigd.
Blijkbaar is de vaatwasser wel heel warm geworden, het was alleen in de rechterbovenhoek dat er schade aan de isolatie van de vaatwasser was.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)