miele aanvoer/afvoer lampje storing ???? |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
19-12-2016 22:56
Gewijzigd op:
HarryO
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Wasmachine of vaatwasser?
Graag het volledige type nummer vermelden, staat in de deurrand.
Indien een wasautomaat dan plaatsen op wasmachine forum
Graag het volledige type nummer vermelden, staat in de deurrand.
Indien een wasautomaat dan plaatsen op wasmachine forum
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Eddy Collette
Geplaatst op:
05-04-2017 16:19
Eddy Collette
Geplaatst op:
05-04-2017 16:19
lampje aan en afvoer brand.
In de handleiding vind je richtlijnen om de filter te verwijderen en dan een terugslagklep te verwijderen om zo een schoppenwiel te draaien.
Bij mij was dit geheel van de terugslagklep in twee delen waar het maar één mag zijn en de o-ring die voor de dichting zorgt was verteerd door de afwasproducten. DUs een o-ring en wat goede lijm of een vervangonderdeel 05 750093 van 25€ en het is verholpen. Nu 200€ via technieken Miele.
Zeker altijd eerst nakijken
In de handleiding vind je richtlijnen om de filter te verwijderen en dan een terugslagklep te verwijderen om zo een schoppenwiel te draaien.
Bij mij was dit geheel van de terugslagklep in twee delen waar het maar één mag zijn en de o-ring die voor de dichting zorgt was verteerd door de afwasproducten. DUs een o-ring en wat goede lijm of een vervangonderdeel 05 750093 van 25€ en het is verholpen. Nu 200€ via technieken Miele.
Zeker altijd eerst nakijken
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
07-04-2017 17:56
HarryO
Geplaatst op:
07-04-2017 17:56
Geplaatst door:
Mart
Geplaatst op:
01-08-2017 20:30
Gewijzigd op:
01-08-2017 20:31
Mart
Geplaatst op:
01-08-2017 20:30
Gewijzigd op:
01-08-2017 20:31
Ik heb een vergelijkbaar probleem bij een Miele G975SC. Regelmatig richting het einde van de wasbeurt stopt de vaatwasser en begint het afvoer/aanvoer controlelampje te branden. Er staat een klein beetje water onderin, maar dit komt niet veel hoger dan het rooster boven de circulatiepomp. Wanneer ik de vaatwasser uitzet en weer opnieuw aan begint deze water weg te pompen (er komt dan ook water uit de afvoer), na enkele seconden stopt dit en hoor je een tik van het waterslot. De vaatwasser stopt dan bijna direct weer met hetzelfde knipperende controlelampje, wanneer je de vaatwasser opent druppen de sproeiarmen nog wel na. Het water komt dan tot net onder het rooster van de filter. De filter is schoon, er zit niets wat de pomp tegen houdt. Het filtertje in de watertoevoer is ook schoon en de kraan staat open. Na nog een keer aanzetten is het probleem vaak voor 1 à 2 wasbeurten verholpen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
02-08-2017 22:45
Gewijzigd op:
02-08-2017 22:47
HarryO
Geplaatst op:
02-08-2017 22:45
Gewijzigd op:
02-08-2017 22:47
Ik verwacht bij jou ook vuil ophoping in het slangetje van de nivo regeling.
Geef de machine eens een beurt met een machine reiniger, is mogelijk al voldoende.
Als dit niet wertk omdat de machine voortijdig uit valt dan de soda manier proberen.
Laat de machine eerst afpompen tot dat je hem hoort slurpen. Lukt dit niet dan de afvoer slang in een teiltje leggen.
Hang de afvoerslag daarna weer in de afvoer.
Los een kopje soda op in kokend water en giet dit in de machine.
Vul met heet water aan tot net boven de dop van het zout vat, niet hoger om lekkage te voorkomen.
Sluit de deur en zet de machine even aan op de hoogste stand.
(Als je hem af hoort pompen dan de machine weer uit zetten.)
Laat hem zo een uurtje inweken en zet hem dan weer aan op de hoogst stand en laat hem zijn beur af maken.
Ben benieuwd naar het resultaat.
Geef de machine eens een beurt met een machine reiniger, is mogelijk al voldoende.
Als dit niet wertk omdat de machine voortijdig uit valt dan de soda manier proberen.
Laat de machine eerst afpompen tot dat je hem hoort slurpen. Lukt dit niet dan de afvoer slang in een teiltje leggen.
Hang de afvoerslag daarna weer in de afvoer.
Los een kopje soda op in kokend water en giet dit in de machine.
Vul met heet water aan tot net boven de dop van het zout vat, niet hoger om lekkage te voorkomen.
Sluit de deur en zet de machine even aan op de hoogste stand.
(Als je hem af hoort pompen dan de machine weer uit zetten.)
Laat hem zo een uurtje inweken en zet hem dan weer aan op de hoogst stand en laat hem zijn beur af maken.
Ben benieuwd naar het resultaat.
Geplaatst door:
Sandra
Geplaatst op:
04-08-2017 20:35
Sandra
Geplaatst op:
04-08-2017 20:35
Het lampje van mijn Miele afwasmachine begint pas te helemaal op het laatste snel te knipperen. De vaat is dan al mooi proper en droog maar er blijft ergens een motortje of pomp? lopen. Wat kan dit zijn?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
14-08-2017 21:31
HarryO
Geplaatst op:
14-08-2017 21:31
Type nummer graag.
Is al het water dan weg of blijft er een laagje boven het filter staan?
Is al het water dan weg of blijft er een laagje boven het filter staan?
Geplaatst door:
Mart
Geplaatst op:
26-08-2017 09:02
Mart
Geplaatst op:
26-08-2017 09:02
Na het reinigen van de machine is het 3 beurten goed gegaan, maar nu gaat het weer om de zoveel tijd fout. Kk heb het buisje van de Niveauregelaar gecontroleerd, deze is niet verstopt en ik hoor hem klikken als ik er op blaas. Kan er nog wat anders dit probleem veroorzaken?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-09-2017 12:09
HarryO
Geplaatst op:
01-09-2017 12:09
Is het labyrint schoon en zie je het schoepje van de flow meter ook draaien?
Zie ergens in het labyrint verwerkt.
Zie ergens in het labyrint verwerkt.
Geplaatst door:
Mart
Geplaatst op:
24-09-2017 16:43
Mart
Geplaatst op:
24-09-2017 16:43
In het labyrint zat was kalk, dat is inmiddels weggehaald. De flowmeter draait. Daarna ging het weer fout. Toen opeens weer twee weken goed. En nu stopt hij weer. De niveauregelaars hoor ik klikken als ik op het buisje blaas. Nu hoor je eerst de pomp en vervolgens, zodra de waterstop klikt, slaat hij af. Dit is nadat hij een keer midden in een beurt gestopt is.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)