Etna AF18515 wordt niet meer warm |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Gerrite
Geplaatst op:
22-12-2012 09:22
Gerrite
Geplaatst op:
22-12-2012 09:22
Hallo, iemand een oplossing voor het volgende probleem ? Onze vaatwasser en Etna type AF18515ZT, PNC:911935009/02, SN:43720071 warmt niet meer op. Programma wordt wel geheel doorlopen, maar dus geen opwarming. Ik denk verwarmingselement, maar lees ook dat je deE machine kunt " resetten" . Weet alleen niet hoe dat moet. Iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt. Ps. Doormeten verwarmingselement, hoe bereik deze ?
Grt Gerrit
Grt Gerrit
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
23-12-2012 15:05
Gewijzigd op:
23-12-2012 15:08
HarryO
Geplaatst op:
23-12-2012 15:05
Gewijzigd op:
23-12-2012 15:08
Is geen AF1 maar AFI.
Programma reset: Snel en BIO samen indrukken en ingedrukt houden totdat het lampjes patroon vervanderd.
Hiermee los je een verwarmings probleem niet op.
Lees de foutcode eens uit.
Zet de machine uit.
Druk de toesten Dagelijks en BIO samen in en houd deze ingedrukt.
Druk dan de Aan/Uit toets in terwijl je Dagelijks en BIO ingedrukt blijft houden.
Na een 4-tal seconden gaan de lampjes Dagelijks, Snel en BIO knipperen.
Laat de toesten los.
Druk 1 keer op Dagelijks, de lampjes Snel en BIO gaan uit, dagelijks blijft knipperen.
Het Einde lampje gaat nu knipperen in een bepaald patroon, de pieper laat dit ook horen.
Wat is dit knipper patroon?
Druk nogmaals op Dagelijks.
Indien er nog een fout gevonden is gaat het Einde lampje gaat nu knipperen in een bepaald patroon, de pieper laat dit ook horen.
Na ongeveer 60 seconden niets doen stopt de foutcode uitlees procedure.
Indien de knipper code 6 keer is dan het
verwarmings element of de beide thermostaten/beveiligingen hierop. Controleer deze.
Element: 25 Ohm, beide thermostaten/beveiligen moet dicht zijn, dus 0 Ohm.
Indien de knipper code 7 keer is dan de NTC controleren, deze moet bij 25 graden ongeveer 5 KOhm zijn, bij 10 graden ongeveer 9,5 KOhm.
Technische tekening Kies voor overzichtstekening, element is onderdeel 10, de NTC is onderdeel 48
Programma reset: Snel en BIO samen indrukken en ingedrukt houden totdat het lampjes patroon vervanderd.
Hiermee los je een verwarmings probleem niet op.
Lees de foutcode eens uit.
Zet de machine uit.
Druk de toesten Dagelijks en BIO samen in en houd deze ingedrukt.
Druk dan de Aan/Uit toets in terwijl je Dagelijks en BIO ingedrukt blijft houden.
Na een 4-tal seconden gaan de lampjes Dagelijks, Snel en BIO knipperen.
Laat de toesten los.
Druk 1 keer op Dagelijks, de lampjes Snel en BIO gaan uit, dagelijks blijft knipperen.
Het Einde lampje gaat nu knipperen in een bepaald patroon, de pieper laat dit ook horen.
Druk nogmaals op Dagelijks.
Indien er nog een fout gevonden is gaat het Einde lampje gaat nu knipperen in een bepaald patroon, de pieper laat dit ook horen.
Na ongeveer 60 seconden niets doen stopt de foutcode uitlees procedure.
Indien de knipper code 6 keer is dan het
verwarmings element of de beide thermostaten/beveiligingen hierop. Controleer deze.
Element: 25 Ohm, beide thermostaten/beveiligen moet dicht zijn, dus 0 Ohm.
Indien de knipper code 7 keer is dan de NTC controleren, deze moet bij 25 graden ongeveer 5 KOhm zijn, bij 10 graden ongeveer 9,5 KOhm.
Technische tekening Kies voor overzichtstekening, element is onderdeel 10, de NTC is onderdeel 48
Geplaatst door:
Gerrite
Geplaatst op:
24-12-2012 13:17
Gerrite
Geplaatst op:
24-12-2012 13:17
HarryO , allereerst bedankt voor je reactie.Ik heb net de codes uitgelezen: 1e keer: 6 x knipperen. 2e keer : 15 x knipperen. 1e zou dus doorstroomelement kunnen zijn. Vraag hoe weerstanden te meten ? Vaatwasser naar voren halen en achterkant loshalen? Grt Gerrit
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
24-12-2012 17:51
Gewijzigd op:
24-12-2012 17:52
HarryO
Geplaatst op:
24-12-2012 17:51
Gewijzigd op:
24-12-2012 17:52
Zijkanten en af en je kunt er bij.
Code 15 is een probleem met de waterhoogte, kan gerelateerd zijn aan het verwarmgs probleem.
Eerst dat herstellen.
Het element zelf is de spiraal, de beveiligingen de andere klemmen.
Code 15 is een probleem met de waterhoogte, kan gerelateerd zijn aan het verwarmgs probleem.
Eerst dat herstellen.
Het element zelf is de spiraal, de beveiligingen de andere klemmen.
Geplaatst door:
Gerrite
Geplaatst op:
26-12-2012 09:37
Gerrite
Geplaatst op:
26-12-2012 09:37
Ik ga er morgen mee aan de gang en laat dan even weten wat oorzaak/probleem is. Als het me natuurlijk lukt om het op te lossen. Gerrit
Geplaatst door:
Gerrite
Geplaatst op:
27-12-2012 12:46
Gerrite
Geplaatst op:
27-12-2012 12:46
Helaas, vaatwasser naar voren gehaald en zijkanten eraf gehaald, het lukt met niet om vanaf de zijkant de doorstroomelememt te vervangen danwel door te meten. Daarvoor moet de vaatwasser op de kop of zijkant. En dan nog verder uit elkaar. Dat wordt een andere ben ik bang voor. Ik elk geval bedankt voor de hulp.
Grt Gerrit
Grt Gerrit
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)