Pomp stuk Bosch vaatwasser smal model |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Niels
Geplaatst op:
11-12-2012 23:11
Niels
Geplaatst op:
11-12-2012 23:11
Beste,
Ik heb een Bosch vaatwasser, E nr sps2032EU/17. De pomp pompt nog maar op halve kracht. Het water komt nog maar net uit de sproei armen.
Ik vraag mij dan af of de pomp op het einde is of dat er iets anders aan de hand kan zijn.
Weet ook niet zo goed of die pomp nog leverbaar is...
Bvd, Niels
Ik heb een Bosch vaatwasser, E nr sps2032EU/17. De pomp pompt nog maar op halve kracht. Het water komt nog maar net uit de sproei armen.
Ik vraag mij dan af of de pomp op het einde is of dat er iets anders aan de hand kan zijn.
Weet ook niet zo goed of die pomp nog leverbaar is...
Bvd, Niels
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
12-12-2012 19:49
HarryO
Geplaatst op:
12-12-2012 19:49
Geef de machine eerst een reinigingsbeurt met machinereiniger, mogelijk is het dan al opgelost.
Geplaatst door:
Niels
Geplaatst op:
12-12-2012 21:21
Niels
Geplaatst op:
12-12-2012 21:21
Ik heb de pomp/motor er uit gehaald. Die loopt erg zwaar! (met de hand).
Ik denk dat het einde van de motor in zicht is. Stond ook een datum op (01/96). Als dat de fabriekdatum is tenminste.
En een nieuwe motor is net zo deur als een goedkope nieuwe vaatwasser. Of zijn er adressen waar je nog een motor kan kopen?
Ik denk dat het einde van de motor in zicht is. Stond ook een datum op (01/96). Als dat de fabriekdatum is tenminste.
En een nieuwe motor is net zo deur als een goedkope nieuwe vaatwasser. Of zijn er adressen waar je nog een motor kan kopen?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
14-12-2012 07:38
HarryO
Geplaatst op:
14-12-2012 07:38
De originele pomp motor kost bij Bosch € 179 en dat is een boel geld.
Loopt de motor op zich zwaar (=lagers en kering) of loopt de schoep te zwaar?
Haal hem uit elkaar. Lagers kun je inspuiten met een smeermiddel op Teflon basis, pakkingen kun je vervangen of omdraaien. De schoep word lastiger, is volgens Bosch niet meer verkrijgbaar.
Loopt de motor op zich zwaar (=lagers en kering) of loopt de schoep te zwaar?
Haal hem uit elkaar. Lagers kun je inspuiten met een smeermiddel op Teflon basis, pakkingen kun je vervangen of omdraaien. De schoep word lastiger, is volgens Bosch niet meer verkrijgbaar.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)