storing etna evw 7960 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Joop
Geplaatst op:
12-02-2020 09:37
Gewijzigd op:
12-02-2020 09:38
Joop
Geplaatst op:
12-02-2020 09:37
Gewijzigd op:
12-02-2020 09:38
Hi Bennie, dank voor je reactie. Ik heb de vaatwasser uitgebouwd. Er kwam gelijk een hoop water uit toen hij schuin stond. Na verder onderzoek bleek de slang naar de bovenste sproei-arm los te zitten. Die heb ik weer bevestigd. Ik laat de vaatwasser nu nog even drogen, ik ga vanavond testen of alles weer werkt. Bedankt voor je hulp!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
12-02-2020 20:54
bennie
Geplaatst op:
12-02-2020 20:54
Ik verwacht van wel, mooi dat je het probleem gevonden hebt.
Geplaatst door:
Linda
Geplaatst op:
15-02-2020 19:15
Linda
Geplaatst op:
15-02-2020 19:15
Ons is het ook gelukt de vaatwasser te repareren! Ook hier was de slang naar de bovenste sproeier los (hetzelfde als bij Joost). Even erop zetten ging niet zomaar, want hij was te kort!? (+- 2 cm) We hebben met een paar klemmetjes een stukje koper 9 mm ertussen gezet.
Maar de lekkage was toen niet verholpen. Want hij lekte geen water vanaf boven, daar was de isolatiemateriaal immers droog. De lekkage zat bij de afvoer. De afdichtingsring sloot namelijk niet goed aan, want deze was juist weer te groot!? Dat hebben we gelukkig kunnen verhelpen.
Inmiddels hebben we twee programma's volledig laten draaien en geen foutmelding meer gehad!
Bedankt voor alle hulp en advies.
Maar de lekkage was toen niet verholpen. Want hij lekte geen water vanaf boven, daar was de isolatiemateriaal immers droog. De lekkage zat bij de afvoer. De afdichtingsring sloot namelijk niet goed aan, want deze was juist weer te groot!? Dat hebben we gelukkig kunnen verhelpen.
Inmiddels hebben we twee programma's volledig laten draaien en geen foutmelding meer gehad!
Bedankt voor alle hulp en advies.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
16-02-2020 13:22
bennie
Geplaatst op:
16-02-2020 13:22
Geplaatst door:
K. Koning
Geplaatst op:
31-03-2020 13:07
K. Koning
Geplaatst op:
31-03-2020 13:07
Ik heb ook een storing aan de vaatwasser Etna TF18004ztuu! Deze geeft 30 x een piep en er lag gisteren water in de vaatwasser.
Iemand een idee wat de oplossing kan zijn?
Iemand een idee wat de oplossing kan zijn?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
31-03-2020 20:09
bennie
Geplaatst op:
31-03-2020 20:09
Ik kan geen handleiding of tekeningen vinden van dit apparaat.
Kan je de machine wel weer starten of geeft hij gelijk de storing weer?
Kan je de machine wel weer starten of geeft hij gelijk de storing weer?
Geplaatst door:
Simone
Geplaatst op:
02-04-2020 17:53
Simone
Geplaatst op:
02-04-2020 17:53
Beste Bennie,
Hier een etna vaatwasser VW149ZIL, waarbij het eco lampje blijft knipperen en piepen. In de handleiding staat dat het te maken kan hebben met de aanvoer van het water. Service dienst geeft aan dat het misschien ook met de afvoer pomp te maken kan hebben. Er blijft een klein plasje water instaan en de vaatwasser blijft de melding geven ook al reset je hem.
Filters zijn schoon, als we veel water erin gooien lijkt hij ook wel door te lopen in de afvoerslang.
Ik las ook iets voer een nano schakelaar op de bodem, weet je waar deze kan zitten in deze vaatwasser?
Heb je misschien tips voor ons hoe we toch weer de vaatwasser aan de praat krijgen?
Alvast bedankt,
Groetjes, Simone
Hier een etna vaatwasser VW149ZIL, waarbij het eco lampje blijft knipperen en piepen. In de handleiding staat dat het te maken kan hebben met de aanvoer van het water. Service dienst geeft aan dat het misschien ook met de afvoer pomp te maken kan hebben. Er blijft een klein plasje water instaan en de vaatwasser blijft de melding geven ook al reset je hem.
Filters zijn schoon, als we veel water erin gooien lijkt hij ook wel door te lopen in de afvoerslang.
Ik las ook iets voer een nano schakelaar op de bodem, weet je waar deze kan zitten in deze vaatwasser?
Heb je misschien tips voor ons hoe we toch weer de vaatwasser aan de praat krijgen?
Alvast bedankt,
Groetjes, Simone
Geplaatst door:
DIRK
Geplaatst op:
02-04-2020 20:30
DIRK
Geplaatst op:
02-04-2020 20:30
Laat ik nu hetzelfde hebben, eco lampje blijft branden en er gaat een pieper af..is een Etna 149Zil, 1 jaar oud, getest maar voert water gewoon af, toevoer is moeilijk testen want programma start niet...
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-04-2020 19:47
bennie
Geplaatst op:
03-04-2020 19:47
@Simone en DIRK.
Ik denk dat voor jullie beide hetzelfde geldt.
Op de bodem van de bak onder de vaatwasser zit een overstromingsbeveiliging.
Als er een lekkage optreed gaat er een vlotter drijven die de watertoevoer stopzet.
Om verdere schade te voorkomen.
Door een zijpaneel of soms een plint aan de voorkant te demonteren kan je in de bak onder de vaatwasser kijken.
Met dit filmpje kan je zien hoe je het controleert
Ik denk dat voor jullie beide hetzelfde geldt.
Op de bodem van de bak onder de vaatwasser zit een overstromingsbeveiliging.
Als er een lekkage optreed gaat er een vlotter drijven die de watertoevoer stopzet.
Om verdere schade te voorkomen.
Door een zijpaneel of soms een plint aan de voorkant te demonteren kan je in de bak onder de vaatwasser kijken.
Met dit filmpje kan je zien hoe je het controleert
Geplaatst door:
Cornel
Geplaatst op:
27-05-2020 10:55
Cornel
Geplaatst op:
27-05-2020 10:55
Hallo,
Ik heb een Etna EVW7946 met een storing. Vaatwasser start programma, pompt even af, watertoevoer start, stopt na ong. 7 sec met een klik van een relais. Machine stopt, geen piepjes, programma lampje knippert. Andere programma’s geprobeerd, zelfde resultaat. Machine reset gedaan, geen resultaat. Met soda in kokend water ontvet, helpt niet. Iemand een tip?
Ik heb een Etna EVW7946 met een storing. Vaatwasser start programma, pompt even af, watertoevoer start, stopt na ong. 7 sec met een klik van een relais. Machine stopt, geen piepjes, programma lampje knippert. Andere programma’s geprobeerd, zelfde resultaat. Machine reset gedaan, geen resultaat. Met soda in kokend water ontvet, helpt niet. Iemand een tip?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)