Circulatiepomp vervangen Bosch |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Marcel
Geplaatst op:
05-12-2012 00:27
Gewijzigd op:
05-12-2012 00:33
Marcel
Geplaatst op:
05-12-2012 00:27
Gewijzigd op:
05-12-2012 00:33
Vanwege een defecte schoep en pomphuis in de Bosch vaatwasmachine SGI5915/07 circulatiepomp; een donormachine gezocht.
Hiervoor een Siemens SE64M350 opgehaald. Ofschoon de motor, er uiterlijk gezien het zelfde uit ziet, is het type nummer van de circulatiepomp anders. In de Bosch zat tevens een aanlooprelais, maar in de Siemens niet. Sluit ik hier het relails op aan, wordt deze na verloop van tijd gloeiend heet.( zonder zoemt de motor alleen en heb ik natuurlijk ook een aansluitpunt over.
Alles werkt, maar na verloop van tijd komt de pomp er niet meer bij tijdens het programma, waarschijnlijk door oververhitting van het relais.
Kan de Siemens motor niet zonder aanlooprelais draaien in de Bosch machine ? Misschien door andere aansluitvolgorde ?
Hiervoor een Siemens SE64M350 opgehaald. Ofschoon de motor, er uiterlijk gezien het zelfde uit ziet, is het type nummer van de circulatiepomp anders. In de Bosch zat tevens een aanlooprelais, maar in de Siemens niet. Sluit ik hier het relails op aan, wordt deze na verloop van tijd gloeiend heet.( zonder zoemt de motor alleen en heb ik natuurlijk ook een aansluitpunt over.
Alles werkt, maar na verloop van tijd komt de pomp er niet meer bij tijdens het programma, waarschijnlijk door oververhitting van het relais.
Kan de Siemens motor niet zonder aanlooprelais draaien in de Bosch machine ? Misschien door andere aansluitvolgorde ?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
07-12-2012 10:20
Gewijzigd op:
07-12-2012 10:22
HarryO
Geplaatst op:
07-12-2012 10:20
Gewijzigd op:
07-12-2012 10:22
Je kunt het proberen. De Siemens motor is technisch anders en word vanuit de elektronica module aangestuurd door een relais contact wat samen met de condensator voor de aanloop dient. Siemens met 2polig enkel fase motor
De Bosch motor gebruikt de PTC en condensator om te starten. Deze zal hierdoor eerst warm worden en na een aantal seconden zo warm zijn dat hij niets meer doet. Siemens met PTC motor
Site is traeg, even wachten en dan kiezen voor "Get Manual" onder het document preview.
Ik denk niet dat je dit werkend krijgt.
Kun je niet beter het pomphuis boven en/of pomphuis voet en de schoep vervangen?
De Bosch motor gebruikt de PTC en condensator om te starten. Deze zal hierdoor eerst warm worden en na een aantal seconden zo warm zijn dat hij niets meer doet. Siemens met PTC motor
Site is traeg, even wachten en dan kiezen voor "Get Manual" onder het document preview.
Ik denk niet dat je dit werkend krijgt.
Kun je niet beter het pomphuis boven en/of pomphuis voet en de schoep vervangen?
Geplaatst door:
Marcel
Geplaatst op:
07-12-2012 10:54
Marcel
Geplaatst op:
07-12-2012 10:54
Bedankt voor de technische uitleg in de verschillen qua werking.
De Siemens motor zag er iets frisser uit. Bij de originele had de afdichting van de schoep al even staan lekken. Uiteindelijk heb ik toch de vaatwasser maar weer opengemaakt en de circulatiepomp van Bosch gemonteerd en nu loopt alles weer als van ouds.
De Siemens motor zag er iets frisser uit. Bij de originele had de afdichting van de schoep al even staan lekken. Uiteindelijk heb ik toch de vaatwasser maar weer opengemaakt en de circulatiepomp van Bosch gemonteerd en nu loopt alles weer als van ouds.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)