Resetten !!! |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Ria de Blieck
Geplaatst op:
10-01-2019 23:17
Ria de Blieck
Geplaatst op:
10-01-2019 23:17
Mijn vaatwasser heeft het een heleboel jaren goed gedaan . Maar sinds een maand doet het onderste gedeelte het niet meer. Dus als ik pannen op zijn kop erin zet worden ze niet meer schoon aan de binnenkant . Dus ik moet ze nu op hun kant zetten dan worden ze redelijk schoon maar ik spoel ze nu van tevoren eerst goed schoon wat ik eerst nooit deed . Het bestek word ook niet meer goed schoon vooral de lepels als ze ook verkeerd staan . Kan iemand mij vertellen wat het kan zijn . Hij is nu ongeveer 10 jaar oud dus ik hoop niet dat hij aan zijn eind is ? Groeten Ria Versluis
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-01-2019 23:24
bennie
Geplaatst op:
10-01-2019 23:24
Dag Ria.
Geef je de vaatwasser wel eens een reinigingsbeurt?
Een vaatwasser pomp zijn water rond, en alle vet en etensresten spoelen dan ook door het hele systeem heen.
Meestal zit er onder in de vaatwasser een schijf die bepaalt welke sproeiarm(en) water krijgt.
Die kan hierdoor vast zitten.
Mag ik de gegevens van het typeplaatje wat op de deurrand staat?
Geef hem maar eens een sodabeurt.
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Geef je de vaatwasser wel eens een reinigingsbeurt?
Een vaatwasser pomp zijn water rond, en alle vet en etensresten spoelen dan ook door het hele systeem heen.
Meestal zit er onder in de vaatwasser een schijf die bepaalt welke sproeiarm(en) water krijgt.
Die kan hierdoor vast zitten.
Mag ik de gegevens van het typeplaatje wat op de deurrand staat?
Geef hem maar eens een sodabeurt.
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Geplaatst door:
Ria de Blieck
Geplaatst op:
10-01-2019 23:53
Gewijzigd op:
10-01-2019 23:56
Ria de Blieck
Geplaatst op:
10-01-2019 23:53
Gewijzigd op:
10-01-2019 23:56
Jazeker doe ik dat elke 1e van de maand word hij gereinigd met Sun vaatwas reiniger dus ik ga ervan uit dat hij niet smerig meer is ? Maar ik ga u advies zeker volgen hoor niet geschoten is altijd mis zei mijn vader altijd .Maar de spoelarm draaien gewoon in het rond als ik hem een zwiephert geef Groetjes Ria
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
11-01-2019 22:16
bennie
Geplaatst op:
11-01-2019 22:16
Dat doe je heel structureel dus.
De sproeiarm gaat draaien door het water wat er ingepompt word, het kan ook zijn dat die gaatjes verstopt zijn.
Dit is eenvoudig te controleren door de sproeiarm er af te halen en onder de kraan te houden.
Dan moet er uit alle gaatjes water stromen.
De sproeiarm gaat draaien door het water wat er ingepompt word, het kan ook zijn dat die gaatjes verstopt zijn.
Dit is eenvoudig te controleren door de sproeiarm er af te halen en onder de kraan te houden.
Dan moet er uit alle gaatjes water stromen.
Geplaatst door:
Ria de Blieck
Geplaatst op:
12-01-2019 16:56
Ria de Blieck
Geplaatst op:
12-01-2019 16:56
Hoi Bennie Nou ik heb het met de soda gedaan vandaag dus morgenochtend zie ik daar hoop ik het resultaat van ? En ik heb ook de sproeiarm eraf gehaald en de gaatjes zijn allemaal open dus dat is helemaal in orde dus dat is mooi . Ik laat je weten of je advies heeft geholpen Groeten Ria
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
12-01-2019 17:54
bennie
Geplaatst op:
12-01-2019 17:54
Ik ben benieuwt.
Ik ben nog vergeten te vragen of hij nog wel warm word.
Ik ben nog vergeten te vragen of hij nog wel warm word.
Geplaatst door:
Ria de Blieck
Geplaatst op:
12-01-2019 20:39
Ria de Blieck
Geplaatst op:
12-01-2019 20:39
Ja Beni hij wordt zeker nog warm hij doet gewoon zijn programma s hoor alleen de onderste sproeier doet het niet . Ik hoop na jou tip wel we gaan het zien hij draait altijd s nachts dus morgenochtend ga ik het zien ? Ik heb nu een pan op zijn kop erin gezet kijken of hij schoon wordt ? Groeten Ria
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
14-01-2019 22:27
bennie
Geplaatst op:
14-01-2019 22:27
En????
Geplaatst door:
Ria de Blieck
Geplaatst op:
14-01-2019 22:37
Ria de Blieck
Geplaatst op:
14-01-2019 22:37
Ik heb de handeling nogmaals gedaan vanmorgen want ik had het niet helemaal goed gedaan . Dus vannacht gaat hij weer draaien en dan hoop ik dat hij het goed doet ? Het was al wel iets beter maar ik was niet tevreden 1 pan was wel schoon en de andere niet VREEMD ???dus ik heb jou schrijven nogmaals gelezen en toen kwam ik erachter dat ik het niet helemaal goed heb gedaan . Dus ik hoop dat het nu wel goed is ??? Groetjes Ria
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
14-01-2019 22:57
bennie
Geplaatst op:
14-01-2019 22:57
De vaatwasser word in ieder geval blinkend schoon op deze manier 😉
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)