Resetten !!! |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Ria de Blieck
Geplaatst op:
02-12-2012 15:59
Ria de Blieck
Geplaatst op:
02-12-2012 15:59
Ik heb een Beko DFN 2520 S maar hy doe t het niet meer hij was aan het wassen en is er ineens mee gestopt . Ik hoorde een klein tikje en meer niet dus er kan niet. Dus er kan zoveel aan de hand zijn denk ik . Er was ook geen sluiting zodat mijn stoppen eruit sloegen of zo en ook geen brand of rooklucht heel vreemd allemaal . Nu lees ik dat je machine kunt resetten maar hoe doe je dat ??? Vriendelijke Groetjes Ria de Blieck
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
07-12-2012 09:16
HarryO
Geplaatst op:
07-12-2012 09:16
Er is een gebruikers reset en een technische reset.
Gebruikers reset: hou de start/stop toets een aantal seconden ingedrukt.
De afvoer pomp gaat dan lopen en het programma is gereset.
Technische reset: weet ik niet, mogelijk de stekker er een tijdje uit doen.
Wat doet hij nu als je hem aanzet?
Gaat de afvoerpomp wel draaien?
Blijft er water instaan?
Gebruikers reset: hou de start/stop toets een aantal seconden ingedrukt.
De afvoer pomp gaat dan lopen en het programma is gereset.
Technische reset: weet ik niet, mogelijk de stekker er een tijdje uit doen.
Wat doet hij nu als je hem aanzet?
Gaat de afvoerpomp wel draaien?
Blijft er water instaan?
Geplaatst door:
Ria de Blieck
Geplaatst op:
07-12-2012 15:25
Ria de Blieck
Geplaatst op:
07-12-2012 15:25
Wat er gebeurde hij was aan het wassen stond net aan misschien 5a10 min op programma 4 en ineens stopt hij ermee . Ik heb van alles geprobeerd de startknop idd ingedrukt houden er zit ook een knop waar onderstaat reset die heb ik ook ingedrukt de stekker lang eruit gehaald maar dit alles mocht niet baten helaas . uiteindelijk de vaat er maar uit gehaald en het water eruit geschept want dat ging ook niet weg er staat nu nog alleen een klein beetje in het gat bij de filter onder de zeef dat kon ik niet weg krijgen . Maar ik heb het idee dat het niet veel kan zijn want ik hoorde alleen maar een klein klikje meer niet dus geen rook of stank of dat de stoppen in de meterkast eruit waren gesprongen . Ik snap er niets van ik ben HEEL zuinig op mijn machine ik reiniger hem elke maand neem me deur aan de binnenkant af na elke wasbeurt zodat er geen vuil aankoekt wat er evt mocht zitten . Dus ik baal er ontzetten van hij is pas 3 jaar oud heb hem overgenomen van iemand die hem een half jaar had hij deed hem weg omdat hij een inbouwkeuken had gekocht . Had de aankoop papieren ook gehad er zat zelf nog garantie op van 3 jaar dus het zit er nu nog op maar ik ben de papieren kwijt . Hij komt bij Whekanp vandaan heb ze al gebeld maar zonder papieren doen ze er niets aan ja alleen als ik betaal . Maar ik hoop het zelf op te kunnen lossen met hulp van iemand die er verstand van heb ? Dus ik hoop dat je me kunt helpen Vriendelijke Groetjes Ria de Blieck
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
07-12-2012 22:22
HarryO
Geplaatst op:
07-12-2012 22:22
Wehkamp kan aan de hand van het serie nummer zien wanneer zij hem uitgeleverd hebben en ik verwacht van hun wel een beetje medewerking.
Ik denk echter dat je anders toch op een techneut of handige kennis aangewezen bent die bij je komt kijken.
Controleer eerst of de pompen nog met de hand rond gedraaid kunnen worden en of het verwarmings element nog heel is (tussen de 25 en 50 Ohm).
Controleer dan het inlaat ventiel en een lekkage sensor.
Ik denk echter dat je anders toch op een techneut of handige kennis aangewezen bent die bij je komt kijken.
Controleer eerst of de pompen nog met de hand rond gedraaid kunnen worden en of het verwarmings element nog heel is (tussen de 25 en 50 Ohm).
Controleer dan het inlaat ventiel en een lekkage sensor.
Geplaatst door:
Ria de Blieck
Geplaatst op:
10-12-2012 00:29
Ria de Blieck
Geplaatst op:
10-12-2012 00:29
Oke Harry ik zal maandag even bellen . Hoe en waar kom ik bij die pomp ??? En ik ga er vanuit dat de verwarming element het wel doet want het water was al warm wat onderin de machine lag toen kapot ging . En ik heb ook geen waterlek denk want heb de machine van zijn plaats gehad en er lag geen water onder de machine . Groetjes Ria
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
10-12-2012 22:11
HarryO
Geplaatst op:
10-12-2012 22:11
De zijkanten moeten er dan af.
Geplaatst door:
Ria de Blieck
Geplaatst op:
10-12-2012 23:22
Ria de Blieck
Geplaatst op:
10-12-2012 23:22
Oh oke ik heb Wehkamp gebeld en als ik de adres gegevens van de verkoper nog kan achter halen dan word hy gemaakt . Het zei kosteloos of met een korting dat ligt eraan of er idd nog garantie opzit . En die zit er nog op maar dat kan ik pas bewijzen als ik de gegevens van de verkoper heb . Heb ook naar Marktplaats gemaild of hun nog kunnen achterhalen van wie ik de machine gekocht heb ik hoop dat ze het kunnen vinden dan ben ik gered denk ik !!! Maar bedankt voor al je info die je gegeven heb en wie weet tot ziens Groetjes Ria
Geplaatst door:
Ria de Blieck
Geplaatst op:
15-03-2013 11:35
Ria de Blieck
Geplaatst op:
15-03-2013 11:35
Hoi Hary me vaatwasser is nog steeds niet heel . Me zoon is er nu mee bezig hij heeft er een nieuwe printplaat ingezet en alles bedrading heb gecontroleerd maar hij doet het nog steeds niet kun jij nog een tip geven wat hij nog meer moet doen ? Zouden evt met je kunnen bellen dat hij je het een en ander kan vragen ? Groeten Ria
Geplaatst door:
C.A. Swanen
Geplaatst op:
15-07-2014 23:23
C.A. Swanen
Geplaatst op:
15-07-2014 23:23
Ik heb een vaatwasser BEKO DFN1423.
In de gebruiksaanwijzing kan ik nergens vinden waar de twee rode lampjes en de knop RESET 3", aan de voorkant op de deur, voor dienen. De twee rode lampjes met de bijbehorende symbolen,
zonnetje en S blijven altijd branden.
In de gebruiksaanwijzing kan ik nergens vinden waar de twee rode lampjes en de knop RESET 3", aan de voorkant op de deur, voor dienen. De twee rode lampjes met de bijbehorende symbolen,
zonnetje en S blijven altijd branden.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
16-07-2014 09:38
Gewijzigd op:
16-07-2014 09:45
HarryO
Geplaatst op:
16-07-2014 09:38
Gewijzigd op:
16-07-2014 09:45
Het zonnetje is je glans middel indicatie. Is dus leeg.
De S is de zout indicatie, is dus ook leeg.
>II / Reset3 is je start/reset knop.
Bij de machine zit een kaart met uitleg van de symbolen.
Kaart van de 1535.
Voor de 1423 staat hij niet op de site van Beko.
Kun je opvragen op Beko Contact
De S is de zout indicatie, is dus ook leeg.
>II / Reset3 is je start/reset knop.
Bij de machine zit een kaart met uitleg van de symbolen.
Kaart van de 1535.
Voor de 1423 staat hij niet op de site van Beko.
Kun je opvragen op Beko Contact
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)