Vaatwasser (Siemens) start met open deur |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Piet
Geplaatst op:
01-12-2012 14:54
Piet
Geplaatst op:
01-12-2012 14:54
Vanochtend stond er na een wasbeurt nog water in de vaatwasser. Omdat ik dacht dat de afvoer verstopt zat, heb ik de zeefjes schoongemaakt; het 'schoepenwieltje' gereinigd. Het water stroomde echter niet weg. Na alles weer in elkaar te hebben gezet, wilde ik even proefdraaien. Normaal druk ik op de 'aan'-toets en gaat de machine draaien als ik de deur sluit. Nu gaat de machine al draaien bij geopende deur. Het programma gaat echter niet draaien en er wordt geen water opgepompt. Ra-ra, wat is er aan de hand? Wie kan mij helpen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
02-12-2012 11:32
Gewijzigd op:
02-12-2012 11:35
HarryO
Geplaatst op:
02-12-2012 11:32
Gewijzigd op:
02-12-2012 11:35
"Nu gaat de machine al draaien bij geopende deur." Ik neem aan dat je bedoeld dat de afvoerpomp gaat draaien.
Zo ja dan heeft de machine nu een lekkage geconstateerd. Je geeft geen type op.
Afhankelijk van het type: verwijder plint aan de voorzijde of de beide zijpanelen en maak de bodem van de machine droog. Kan het schoepje van de pomp soepel in beide richtingen draaien? Vies klusje maar blaas eens in de afvoerslang (of doe dit voorzichtig met de blazende kant van een stofzuiger), je moet de machine dan zien borrelen en je blaast dan een evt verstopping terug.
Probeer opnieuw.
Zo ja dan heeft de machine nu een lekkage geconstateerd. Je geeft geen type op.
Afhankelijk van het type: verwijder plint aan de voorzijde of de beide zijpanelen en maak de bodem van de machine droog. Kan het schoepje van de pomp soepel in beide richtingen draaien? Vies klusje maar blaas eens in de afvoerslang (of doe dit voorzichtig met de blazende kant van een stofzuiger), je moet de machine dan zien borrelen en je blaast dan een evt verstopping terug.
Probeer opnieuw.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)