Whirlpool for Ikea loopt vast |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Jakob
Geplaatst op:
01-04-2013 14:40
Jakob
Geplaatst op:
01-04-2013 14:40
Beste Harry,
Ik heb vandaag de vaatwasser opnieuw onderhanden genomen. En nauwkeurig het testprogramma gevolgd a.d.h.v. de handleiding die je in een eerder bericht had bijgevoegd. Hij doorloopt stap 1 en 2 (het testen van de afvoer en de invoer) volgens mij goed. Het probleem zit hem volgens mij in de onderdelen die in stap 3 of 4 getest worden. De machine begint met stap 3 en vervolgens duur het veel te lang voordat de afvoer (stap 5) weer getest wordt.
Daarnaast blijft het zeepbakje dicht en is het water koud. Kan je aan de hand hiervan eventueel bedenken waar het probleem kan zitten? En hoe we dit op kunnen lossen?
Bij voorbaat dank!
Ik heb vandaag de vaatwasser opnieuw onderhanden genomen. En nauwkeurig het testprogramma gevolgd a.d.h.v. de handleiding die je in een eerder bericht had bijgevoegd. Hij doorloopt stap 1 en 2 (het testen van de afvoer en de invoer) volgens mij goed. Het probleem zit hem volgens mij in de onderdelen die in stap 3 of 4 getest worden. De machine begint met stap 3 en vervolgens duur het veel te lang voordat de afvoer (stap 5) weer getest wordt.
Daarnaast blijft het zeepbakje dicht en is het water koud. Kan je aan de hand hiervan eventueel bedenken waar het probleem kan zitten? En hoe we dit op kunnen lossen?
Bij voorbaat dank!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Stefanie
Geplaatst op:
17-05-2013 14:10
Stefanie
Geplaatst op:
17-05-2013 14:10
is er al bekend wat er aan de hand is met je vaatwasser?
Ik heb namelijk zelf dat hij het water wel afpompt EN OOK BLIJFT AFPOMPEN maar geen water meer toevoert.
Ik dacht dat het aan de waterafvoer lag, maar deze is volledig gereinigd met soda etc. en werkt dus nog steeds gewoon. Nu doet hij het nog steeds niet. De twee sproeiers heb ik ook gecheckt en deze zijn ook niet verstopt; als ik ze eruit haal en er water in laat lopen.
Ik heb overigens kort voordat dit gebeurde een wasprogramma onderbroken/de deur/klep opengedaan, omdat de vaatwasser veel water lekte ( dit omdat de klep niet goed dicht zat waarschijnlijk) en hem daarna ongeveer een dag niet aangehad. En nu doet hij dus dit.
Waar kan dit aan liggen?
Alvast bedankt!
Hartelijke groet,
STEFANIE
Ik heb namelijk zelf dat hij het water wel afpompt EN OOK BLIJFT AFPOMPEN maar geen water meer toevoert.
Ik dacht dat het aan de waterafvoer lag, maar deze is volledig gereinigd met soda etc. en werkt dus nog steeds gewoon. Nu doet hij het nog steeds niet. De twee sproeiers heb ik ook gecheckt en deze zijn ook niet verstopt; als ik ze eruit haal en er water in laat lopen.
Ik heb overigens kort voordat dit gebeurde een wasprogramma onderbroken/de deur/klep opengedaan, omdat de vaatwasser veel water lekte ( dit omdat de klep niet goed dicht zat waarschijnlijk) en hem daarna ongeveer een dag niet aangehad. En nu doet hij dus dit.
Waar kan dit aan liggen?
Alvast bedankt!
Hartelijke groet,
STEFANIE
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
17-05-2013 18:21
HarryO
Geplaatst op:
17-05-2013 18:21
Als hij blijft afpompen heeft hij een lekkage geconstateerd.
Verwijder de plint of de zijkanten en maak de bodem droog.
Zet de machine aan en ga op zeok naar de lekkage. Mogelijk is hij niet echt lek maar is het via de deurrubbers op de bodemplaat gelopen.
Voor meer info graag het volledige type nummer en service nummer vermelden.
Deze staan in de deurrand.
Verwijder de plint of de zijkanten en maak de bodem droog.
Zet de machine aan en ga op zeok naar de lekkage. Mogelijk is hij niet echt lek maar is het via de deurrubbers op de bodemplaat gelopen.
Voor meer info graag het volledige type nummer en service nummer vermelden.
Deze staan in de deurrand.
Geplaatst door:
Jan Kroon
Geplaatst op:
30-03-2015 21:29
Jan Kroon
Geplaatst op:
30-03-2015 21:29
Onze whirlpool van ikea sproeit niet meer het lampje knippert wanneer ik dan even op het knopje duw gaat de machine verder met het programma maar maakt de vaat niet schoon
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
31-03-2015 21:58
HarryO
Geplaatst op:
31-03-2015 21:58
Graag alle type nummer uit de deurrand vermelden.
En hoe vaak knippert het lampje? Er zit een patroon in.
En hoe vaak knippert het lampje? Er zit een patroon in.
Geplaatst door:
kimberley
Geplaatst op:
06-09-2017 17:42
kimberley
Geplaatst op:
06-09-2017 17:42
Hallo
Ik dezelfde vaatwasser en als ik op de aanknop druk gaan de lampjes branden. Ook dat het zout en glansmiddel op is, maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt. Maar nu druk ik een programma in en druk op start, alleen start tie niet. Ik heb al naar veel dingen gekeken, maar hij doet het nog steeds niet.
Gr kimberley
Ik dezelfde vaatwasser en als ik op de aanknop druk gaan de lampjes branden. Ook dat het zout en glansmiddel op is, maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt. Maar nu druk ik een programma in en druk op start, alleen start tie niet. Ik heb al naar veel dingen gekeken, maar hij doet het nog steeds niet.
Gr kimberley
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-09-2017 12:14
HarryO
Geplaatst op:
15-09-2017 12:14
Ook aan jou de zelfde vraag: hoe vaak knipper het lampje dan?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)